Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie doet er nou moeilijk?

28-11-2020 20:34 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas vieren met familie. Wij willen ons aan de regels houden dus is het sintfeest met ouders en zus en haar vriend zoals we dat altijd vierden nu anders. Ouders komen hier. En zus viert het ook apart met hen.

Dat was afgesproken en zo heb ik het ook geregeld met cadeautjes (lees niks voor hen en ook geen lootjes getrokken).
Nu krijg ik telefoon van zus dat het toch wel jammer is zo. Ze wilde dan misschien alleen komen want dat mag nog binnen de regels. Nu appt vriend of hij toch niet mee kan. Ouders hebben gezegd ja... eentje erbij kan toch wel op afstand. Nu ben ik degene die moet beslissen. Ik wil me aan de regels houden. Dit is ook zo afgesproken met familie van partner. ( terwijl zij ook wel wilden). Ik vind dit echt vervelend want nu moet ik zeggen sorry nee jij mag niet.

Ik heb hier al moeite mee, ben een pleaser.
Wie doet hier nu moeilijk? Ben ik een zeur? Neem ik het te strikt, ben ik te principieel?
Of brengen zij mij nu in een lastig parket?

Buiten dat vind ik het ook bijkomend irritant dat het zo last minute anders moet. Ik heb een drukke baan en geen tijd meer. Ik heb alles ruim van te voren geregeld en gedichtjes gemaakt. Als zij toch komen dan zitten ze er voor piet snot bij want geen gedichtjes en cadeautjes voor hun.

Ik vind het leuk om sint en kerst te vieren maar ik overleef een jaar op een andere manier ook heus wel. We willen er toch vanaf met zn allen, neem de regels dan serieus. Als eentje kan dan kan een tweede ook heus wel en zo rekt de grens verder op.

Hoe zien jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
29-11-2020 12:05
Ik zeg niet dat je alle regels aan je laars moet lappen, maar het is toch een beetje raar dat het ene gezin niet bij het andere op bezoek mag vanwege het max aantal bezoekers, terwijl het andersom wel mag. En de besmettingskans blijft even groot.


Afbeelding
Als je met die vraag de informatielijn belt dan zeggen ze waarschijnlijk gewoon: 'Ja, dat klopt, zo zijn de richtlijnen' o.i.d. Het is heus niet dat ze dan met stomheid geslagen zijn, want die vraag krijgen ze echt wel vaker.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan altijd zo smullen van dit soort topics. De moraalridders VS de ach 1 meer of minder maakt ook niet uit.

En dat het bij het ene grote gezin dan wel mag en bij het andere niet slaat natuurlijk nergens op. Maakt werkelijk geen verschil qua besmettings risico's maar tut tut als je je niet aan de regeltjes houdt hoor.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
30-11-2020 22:47
Ik kan altijd zo smullen van dit soort topics. De moraalridders VS de ach 1 meer of minder maakt ook niet uit.

En dat het bij het ene grote gezin dan wel mag en bij het andere niet slaat natuurlijk nergens op. Maakt werkelijk geen verschil qua besmettings risico's maar tut tut als je je niet aan de regeltjes houdt hoor.

Jammer dat jij mensen die zich gewoon aan de regels willen houden, denigrerend voor moraalridders uitmaakt.
diamantje123 schreef:
30-11-2020 22:47
Ik kan altijd zo smullen van dit soort topics. De moraalridders VS de ach 1 meer of minder maakt ook niet uit.

En dat het bij het ene grote gezin dan wel mag en bij het andere niet slaat natuurlijk nergens op. Maakt werkelijk geen verschil qua besmettings risico's maar tut tut als je je niet aan de regeltjes houdt hoor.

Smul lekker verder, vanzelf gaat het niet over dus je zult nog heel lang genoeg te smullen hebben. Zolang mensen de regels niet in acht nemen zullen de regels en de 'moraalridders' blijven.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
29-11-2020 13:12
Als je met die vraag de informatielijn belt dan zeggen ze waarschijnlijk gewoon: 'Ja, dat klopt, zo zijn de richtlijnen' o.i.d. Het is heus niet dat ze dan met stomheid geslagen zijn, want die vraag krijgen ze echt wel vaker.
En het komt qua aantal mensen bij elkaar op hetzelfde neer, maar er hoeven minder mensen op pad. Het lijkt me dat het daarom gaat.

Mijn broer nodigde mij uit voor kerst, maar hij woont aan de andere kant van het land + ik zou dan met trein + bus gaan.
Tja, het is niet verboden, maar het advies is toch wel om zoveel mogelijk thuis te blijven. En ik kan me voorstellen dat zeker met kerst toch best wat mensen op pad gaan > drukke trein/bus. Dus ik heb hem geantwoord dat ik het nog even aanzie: aantal besmettingen misschien wel flink gedaald tegen 25/12, of ik kan ineens met iemand meerijden. Hij vond mij wel erg streng in de leer geloof ik, maar snapte het gelukkig wel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Misschien bekijken ze het ook zo dat een huishouden van 7 personen waarschijnlijk in een groter huis leeft en als daar 3 personen extra bijkomen er 1,5m afstand gehouden kan worden. Andersom is de kans dat afstand gehouden kan worden misschien minder groot
viva1981 schreef:
01-12-2020 18:15
Misschien bekijken ze het ook zo dat een huishouden van 7 personen waarschijnlijk in een groter huis leeft en als daar 3 personen extra bijkomen er 1,5m afstand gehouden kan worden. Andersom is de kans dat afstand gehouden kan worden misschien minder groot
Precies, zo heb ik het ook geïnterpreteerd.
Alle reacties Link kopieren
viva1981 schreef:
01-12-2020 18:15
Misschien bekijken ze het ook zo dat een huishouden van 7 personen waarschijnlijk in een groter huis leeft en als daar 3 personen extra bijkomen er 1,5m afstand gehouden kan worden. Andersom is de kans dat afstand gehouden kan worden misschien minder groot
Dat is ook zo. En er zullen best huishoudens zijn waarvoor dat niet opgaat, natuurlijk, maar dat maakt de regel niet onzinnig.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
30-11-2020 22:47
Ik kan altijd zo smullen van dit soort topics. De moraalridders VS de ach 1 meer of minder maakt ook niet uit.

En dat het bij het ene grote gezin dan wel mag en bij het andere niet slaat natuurlijk nergens op. Maakt werkelijk geen verschil qua besmettings risico's maar tut tut als je je niet aan de regeltjes houdt hoor.
Moraalridders? Wat is dit voor verheven gezeik. Met afstand houden, mondkapkjes en talloze strenge maatregels in mijn land, zijn er al meer doden gevallen in 3 maanden dan door de griep in meerdere jaren waar niemand voor uitwijkt en niemand de griepprik kiest.

Ik zou zeggen, doe waar je zin in hebt, maar dan juich ik mensen zoals jij aan, die mijn kind met een autoimmuun nierziekte in gevaar brengen. En dat vind ik echt onvergeeflijk.

Wat heb je toch eikels op deze aardkloot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven