Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft Corona? Ervaringen

26-03-2020 22:18 176 berichten
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het gaat met de mensen die Corona hebben.
Er word weinig getest en we zien lezen meestal de engste verhalen maar de meerderheid heeft een milde vorm word er gezegd. Nu ben ik best benieuwd naar hoe jullie het ervaren en hoe het is begonnen. En hoe het nu met jullie gaat.
Veel sterkte voor diegene die het virus hebben opgelopen
Patatmetappelmoes schreef:
27-03-2020 19:44
Wat heftig joh. Vooral omdat je mijn leeftijd hebt.... ben je thuis?

Ik schrik toch wel heel erg van dit topic. Vooral dat benauwde wat iedereen omschrijft klinkt heel naar.

Nog steeds beetje idee/beeld dat jonge mensen, alleen wat verkouden zijn, maar dit klinkt vrij erg allemaal.

Heel veel beterschap!
In ben ook nog vrij jong 29jaar man is 40
Ik heb al hypochondrie en het word er niet beter op vooral nu
Alle reacties Link kopieren
Goed topic! Hier was ik ook benieuwd naar. Ik woon in een stad waar nogal wat mensen positief zijn getest op Corona. Desondanks ken ik niemand in mijn directe omgeving die het heeft. Gelukkig. Maar ik vroeg mij dus wel af wat de ervaringen zijn van de zieken thuis. Met name de benauwdheid lijkt mij wel een vervelende.
Familielid (begin 30) is nu bijna twee weken ziek. Ze heeft het flink te pakken, maar gelukkig heeft ze geen extra zuurstof of beademing nodig gehad.
Ze heeft een heel scala aan symptomen. Duizelig, hoge koorts, hoesten, misselijk, geen eetlust, buikpijn, diarree, verlies van reuk en smaak, benauwd, compleet uitgeput en knallende hoofdpijn. Ze is al tien kilo kwijt en ligt nog steeds heel de dag in bed. Ze is ook nog eens alleen. Gelukkig blijft ze positief want het symptoom doodgaan heeft ze niet zegt ze gekscherend.
wittereiger schreef:
27-03-2020 23:59
Familielid (begin 30) is nu bijna twee weken ziek. Ze heeft het flink te pakken, maar gelukkig heeft ze geen extra zuurstof of beademing nodig gehad.
Ze heeft een heel scala aan symptomen. Duizelig, hoge koorts, hoesten, misselijk, geen eetlust, buikpijn, diarree, verlies van reuk en smaak, benauwd, compleet uitgeput en knallende hoofdpijn. Ze is al tien kilo kwijt en ligt nog steeds heel de dag in bed. Ze is ook nog eens alleen. Gelukkig blijft ze positief want het symptoom doodgaan heeft ze niet zegt ze gekscherend.
Wat vervelend zeg! Zoveel afgevallen en ook nog alleen.
Je hoort vaak de term milde klachten, ik weet niet meer wat ik mij daar van moet voorstellen.
maar wel
Fijn dat ze geen zuurstof nodig.
Alle reacties Link kopieren
Heb geen idee of ik Corona heb. Maar ik heb ook nog nooit gehad wat ik nu heb. Tien dagen geleden begon het met druk op de borst maar het viel heel erg mee. Ik dacht eerst dat ik misschien een spier had verrekt ofzoiets en ik dacht niet aan Corona. Afgelopen dinsdag kreeg ik echter een brandende sensatie in mijn borst voor de hele dag, echt in mijn longen. Woensdag werd ik ook kortademig en had ik steken in de borst. Geen hoest. Donderdag ook kreeg ik een wat meer grieperig (malaise) gevoel en nog steeds steken in de borst en kortademig. Het diep inademen is vooral moeilijk. Soms benauwd en op andere momenten gaat het weer. Gisteren hetzelfde. Het wisselt erg over de dag. Vandaag nog steeds benauwd maar het is wel te doen. Wel ben ik bang dat het erger wordt maar misschien gaat het ook wel weg. Ik weet het niet.

Omdat ze niet testen kan ik niet weten of het Corona is of niet maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik benauwd ben of dat ik steken in de borst heb, pijn in de longen.
Alle reacties Link kopieren
Ook geen officiële corona omdat ik niet getest ben maar ook heel scala aan symptomen.
Twee weken geleden terug gekomen van wintersport. Dezelfde avond al verhoging met af en toe lichte kuchje en druk achter mijn ogen. Na 6 dagen dacht ik wat op te knappen maar toen ging verhoging over in koorts (39) en begon meer te hoesten. Geur en smaakverlies , hoofdpijn , het gevoel niet goed door te kunnen ademen en verstopte neus. Alles deed zeer ,kon zelfs geen elastiekje in mijn haren verdragen. Longen zijn wel beluisterd , deze waren schoon.
Advies ..uitzieken.
Na twee weken eindelijk koortsvrij ,ook geen verhoging. Hoesten heel af en toe .Geur en smaak zijn terug en nog lichte hoofdpijn. Goede eetlust.
Ik knap elke dag een beetje op.
Beterschap voor degenen die ziek zijn💐
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Ik twijfelde over een griepje, daar begon het 11 dagen geleden mee. Hoesten, koorts, spierpijn. De hoest zakte naar de longen. Gelukkig niet kortademig, maar voelde niet fijn. Een week geleden raakte ik ineens smaak en reukvermogen (ondanks open neus) kwijt en las toen dat het een Corona symptoom is.
Nu nog lichtjes hoesten, geur komt toch langzaam terug nu en iedere dag weer een beetje meer energie.
Koorts was al snel weg gelukkig.
Echt fit voel ik me nog niet (vooral misselijk en moe) en sta er echt van te kijken hoe lang ik al ziek ben. Maar het einde lijkt in zicht!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog in de afwacht fase. Het is nu 1 week geleden, klachten zouden nog kunnen komen. :| nu een aantal dagen licht verkouden, geen hoest of verhoging/koorts..
Ja ik hoogstwaarschijnlijk. Ik heb in ieder geval een luchtweginfectie en voel me echt ellendig. Benauwd, hoesten, pijn op m'n borst en alsof iemand een mes in je hoofd steekt. Ik ben geen risico groep, maar weet niet meer waar ik t zoeken moet inmiddels na een week in bed.
Ik weet het niet. Ik werd begin februari al ziek (keel, hoge koorts, blafhoest)en daar ben ik niet van hersteld in die zin dat ik nou nog last heb van mijn borstkas, benauwdheid en verhoging. Lamlendigheid.

Ik was ingeent tegen de griep en daar leek het ook niet op.
Wat een ellende werkelijk.. ik hoop snel dat er meer getest word en een medicijn is die heeel goed werkt tegen corona
Mijn man heeft t na alle waarschijnlijkheid gehad. Op corona poli doen ze niks ondanks dat ik in de zorg werk.
Alle sypmtomen maar niet ziek genoeg voor opname en dus werd er niet getest. meneer we weten eigenlijk wel zeker dat u t heeft. Ga thuis in quarantaine. En mijn vrouw dan vroeg hij nog, die kan gewoon aan t werk zolang ze geen klachten heeft 😱
Hij werd in 3 dagen zo ontzettend ziek dat ik toch zh gebeld heb. Begon met kuchje hoofdpijn en spierpijn en eindige in zeer zware benauwdheids aanvallen. Nu 2 week later begin hij op te knappen. Benauwdheid aanvallen zijn weg. Eetlust smaak en reuk komen terug. Spierpijn stuk minder. Alleen nog erg weinig energie.

Ik vond vooral de benauwdheid aanvallen erg om te zien bij mijn partner.
Normaal nooit ziek en flinke man en nu niks van over. halverwege de 30
Alle reacties Link kopieren
Beterschap aan alle zieken.

Ik ken iemand (40 jr) die corona had. Zij is arts en dus getest. Zij had echt milde klachten. Niet eens koorts.
Ik lees voornamelijk de heftige klachten en hooor heel zelden over milde klachten. Waar kan het aan liggen denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
28-03-2020 20:48
Ik lees voornamelijk de heftige klachten en hooor heel zelden over milde klachten. Waar kan het aan liggen denk ik dan.
Misschien omdat je sowieso niet wordt getest en milde klachten ook veel weg kunnen hebben van een verkoudheidsvirus?
Alle reacties Link kopieren
Alles waarvoor je niet naar het ziekenhuis/ beademing moet, zijn milde klachten...hier ook niet getest, wel 1 avond dermate benauwd, bloed bij het hoesten en licht in mijn hoofd bij inspanning, dat ik in het ziekenhuis gecheckt ben. Daar ook gezegd hoogstwaarschijnlijk corona. Bij elkaar nu al 2 weken ziek, de crisis nu 5 dagen terug. Maar ik blijf moe, dan weer diarree-aanval, dan weer een koortsaanval. Iets minder benauwd gelukkig.
De werkelijk milde klachten zijn idd de mensen die niet ziek worden, bij de mensen die ziek worden en niet naar het ziekenhuis moeten, wordt het wel ook zo genoemd. Maar man, wat kun je er ziek en naar van zijn!
En ik ben blij dat het niet zo ernstig is dat het ziekenhuis nodig is of de ic, maar ook ben ik hartstikke bang. Als het maar zo blijft...
Spoedarts zei wel dat de meesten het niet zo erg krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
28-03-2020 20:48
Ik lees voornamelijk de heftige klachten en hooor heel zelden over milde klachten. Waar kan het aan liggen denk ik dan.
Dit zijn de milde klachten, de mensen met niet milde klachten belanden in het ziekenhuis.
Life is short. Eat dessert first.
Bloem1970 schreef:
28-03-2020 23:41
Alles waarvoor je niet naar het ziekenhuis/ beademing moet, zijn milde klachten...hier ook niet getest, wel 1 avond dermate benauwd, bloed bij het hoesten en licht in mijn hoofd bij inspanning, dat ik in het ziekenhuis gecheckt ben. Daar ook gezegd hoogstwaarschijnlijk corona. Bij elkaar nu al 2 weken ziek, de crisis nu 5 dagen terug. Maar ik blijf moe, dan weer diarree-aanval, dan weer een koortsaanval. Iets minder benauwd gelukkig.
De werkelijk milde klachten zijn idd de mensen die niet ziek worden, bij de mensen die ziek worden en niet naar het ziekenhuis moeten, wordt het wel ook zo genoemd. Maar man, wat kun je er ziek en naar van zijn!
En ik ben blij dat het niet zo ernstig is dat het ziekenhuis nodig is of de ic, maar ook ben ik hartstikke bang. Als het maar zo blijft...
Spoedarts zei wel dat de meesten het niet zo erg krijgen.
Oh jee dat klinkt wel heftig en vervelend zeg, maar als goed is, is het bijna klaar.
Heb je het ergste al gehad? En ben je de enige in je omgeving met deze klachten?
Ik wens je heel veel beterschap !
doornroosje9 schreef:
29-03-2020 00:38
Dit zijn de milde klachten, de mensen met niet milde klachten belanden in het ziekenhuis.
Ik dacht altijd dat er met milde klachten net als een griep/verkoudheid werd bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
28-03-2020 01:16
Wat vervelend zeg! Zoveel afgevallen en ook nog alleen.
Je hoort vaak de term milde klachten, ik weet niet meer wat ik mij daar van moet voorstellen.
maar wel
Fijn dat ze geen zuurstof nodig.
Maar als je ervaringen wilt van mensen die getest zijn, zijn dat zeer waarschijnlijk mensen met behoorlijke klachten, anders wordt je nu niet getest. Dus de groep met milde klachten hoor je niet. Ik ben niet getest maar heb wel veel verschijnselen, erg mild. Ik heb eigenlijk nooit een griep met deze verschijnselen. Nu toch echt wel duidelijk benauwdheid, druk op longen, echt pijn op die plek, keelpijn, lichte verhoging gehad en enorme moeheid, diaree, hoesten, lichte verkoudheid. Ik denk wel degelijk dat ik het heb, gedraag mij er iig naar. Dus als je al angstig, is deze vraag stellen (in deze vorm) niet echt handig voor je. Sterkte iig
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
29-03-2020 01:31
Ik dacht altijd dat er met milde klachten net als een griep/verkoudheid werd bedoeld
Zoals gezegd, ik heb echt milde klachten. Maar ik ben er ook al bijna 2 weken zoet mee, ik ben echt wel uitgeschakeld geweest (met name vermoeidheid, echt de trap oplopen was teveel), maar nogmaals erg goed te doen. Dus mild in de zin dat ik er niet bang van word. Dat is ook een grote groep. Maar ook een deel wordt erg ziek (binnen deze milde klachten) en dat is natuurlijk erg beangstigend omdat het misschien wel erger kan worden. Mijn vriend heeft deze milde klachten en is sneller dan ik hersteld. Als dit het voor mij is, ben ik diep dankbaar dat het hier bij blijft (zeker weten doe ik dat natuurlijk niet)
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
29-03-2020 01:31
Ik dacht altijd dat er met milde klachten net als een griep/verkoudheid werd bedoeld
Dat is het ook, er zijn zelfs mensen die er niets van merken. In B is er een ziekenhuis dat iedereen test die binnenkomt voor iets anders dan luchtweg klachten, gebroken been, appendicitis,... en 8% van hen heeft corona zonder dat ze het wisten.
Ik heb klachten waar ik geen vinger op kan leggen, dat kan corona zijn maar ook niet. Mensen met milde klachten, die zich niet helemaal fit voelen maar ook niet ziek komen hier uiteraard niet zeggen dat ze corona hebben.
Volgens mij val ik ook onder milde klachten, maar ik voel me echt beroerd. Vooral de pijn op mijn borst is vervelend.

En daglicht verdraag ik slecht.
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
29-03-2020 01:31
Ik dacht altijd dat er met milde klachten net als een griep/verkoudheid werd bedoeld
Ja, dat is toch ook zo? Heb je al ooit een flinke griep gehad? Dan voel je je toch goed beroerd.

Milde klachten betekent niet 'geen klachten'. Er zullen vast ook mensen zijn die bijna niets merken, maar hoeveel er dat zijn, weten we achteraf pas.
Life is short. Eat dessert first.
Alaynee schreef:
29-03-2020 01:31
Ik dacht altijd dat er met milde klachten net als een griep/verkoudheid werd bedoeld
met een griep (influenza) ben je ook 2/3 weken uit de roulatie hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven