Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft er nu ook corona?

06-11-2023 19:21 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Getver ik heb corona. En het stomme is: ik moet gewoon doorwerken (in de zorg)
Ik ben inmiddels flink ziek en snotter en heb koorts en keelpijn maar er is zo' n tekort bij ons dat ik gewoon werken moet. Ik kan wel huilen en doe dat dan ook de hele avond. In normale omstandigheden zou ik mijn bed induiken nu gaat morgen ochtend mijn wekker weer om 6 uur ' s morgens. Ik ben 3 weken geleden gevaccineerd en toch de sjaak. Op werk opgelopen. De halve afdeling heeft ook corona dus ik mag gewoon werken, die mensen zijn toch ook al ziek. Er is geen thuisblijfplicht meer en er is een schreeuwend tekort aan personeel.

Nou ja mijn vraag is vooral: wie heeft er nu ook corona? Ik voel me even heel remi en heel zielig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vriendin van mij heeft het ook nu. En er zijn momenteel best veel mensen ziek.

Je gaat toch niet werken met koorts en als je zo ziek bent? Het is niet jouw schuld of probleem dat er een personeelstekort is he?
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee dat is niet mijn schuld maar er wordt behoorlijk aan me getrokken en ik voel me vreselijk schuldig als er wordt gezegd dat de hele afdeling in elkaar klapt als ik er niet ben. Wat best krom is want ik zorg nu voor zieke mensen met corona terwijl: wie zorgt er voor mij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je je niet goed voelt, meld je je ziek. Dat er een tekort is is vervelend, maar niet jouw verantwoordelijkheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenhemel schreef:
06-11-2023 19:26
Nee dat is niet mijn schuld maar er wordt behoorlijk aan me getrokken en ik voel me vreselijk schuldig als er wordt gezegd dat de hele afdeling in elkaar klapt als ik er niet ben. Wat best krom is want ik zorg nu voor zieke mensen met corona terwijl: wie zorgt er voor mij?
Tijd dus om voor jezelf te zorgen, als jij geen grens trekt gaat een ander dat ook niet voor je doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent ziek, dus meldt je ziek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het personeel dit soort zaken altijd maar oplost komt er nooit verandering.
Wie wat wil die moet wat.
Thuis blijven en leren omgaan met dat schuldgevoel. Het is maar een gevoel.
Als je ziek bent ben je ziek, of het nou door griep, Corona of iets anders komt.

On topic: ik heb het een paar weken terug gehad. Ik was er een paar dagen ziek van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ziek is ziek. Ik snap niet dat je je laat overhalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenhemel schreef:
06-11-2023 19:26
er wordt gezegd dat de hele afdeling in elkaar klapt als ik er niet ben.
Dat is natuurlijk de grootste onzin en zeker niet jouw schuld!!!!

Dat is het "probleem" in de zorg.
De werknemers voelen zich enorm betrokken bij hun cliënten en daar maken de werkgevers dankbaar misbruik van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenhemel schreef:
06-11-2023 19:26
Nee dat is niet mijn schuld maar er wordt behoorlijk aan me getrokken en ik voel me vreselijk schuldig als er wordt gezegd dat de hele afdeling in elkaar klapt als ik er niet ben. Wat best krom is want ik zorg nu voor zieke mensen met corona terwijl: wie zorgt er voor mij?
Ziek = ziek.

Laat je niet manipuleren door je werkgever.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus jij meldt je nu niet een paar dagen ziek, want dat komt niet uit. Hierdoor loop je wel het risico om veel zieker te worden, hè. Waardoor je dus mogelijk weken tot maanden ziek bent. En hoeveel lichamen heb jij? Volgens mij maar eentje, net als iedereen. En dat laat je verzieken door en om anderen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Die thuisblijfplicht ging over mensen die besmet zijn maar wel kunnen werken.
Als je ziek bent dan meld je je gewoon ziek, of dat nou griep is, een gebroken been of Corona.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenhemel schreef:
06-11-2023 19:26
Nee dat is niet mijn schuld maar er wordt behoorlijk aan me getrokken en ik voel me vreselijk schuldig als er wordt gezegd dat de hele afdeling in elkaar klapt als ik er niet ben. Wat best krom is want ik zorg nu voor zieke mensen met corona terwijl: wie zorgt er voor mij?
Bij koorts is er geen reden tot schuldgevoel, je bent niet in staat om te werken. Dus ziek melden en naar huis. Wat denkt je werkgever aan je te hebben als je met potdomme koorts aan het werk bent?
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens met alle anderen hierboven! Lief dat je zo begaan bent, maar ziek is ziek! En dat je er de hele avond door moet huilen is niet echt goed voor je algehele gezondheid:
Helaas baas, ik heb koorts en kan echt niet werken! En hup je bed in!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach to je bent echt niet alleen.
De helft van mijn collega's (ook zorg) ligt ziek op bed met corona/hoge koorts/griep.
Sommige hebben getest en corona, anderen niet en zijn net zo beroerd .
Zorg je dat je ervoor dat je goed uit gaat zieken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je gaat toch niet werken als je je zo ziek voelt! Jij bent niet verantwoordelijk voor het personeelstekort, kom op zeg. Daarbij merk ik in mijn omgeving dat mensen die geen rust nemen bij corona veel langer en erger ziek zijn. Het is echt belangrijk om naar je lichaam te luisteren, straks houd je er nog long covid aan over.
Ik heb het een paar weken geleden gehad, heb echt veel rust gehouden en had er denk ik mede daardoor nauwelijks last van. Mijn man had het ook en die heeft keihard doorgewerkt en was veel zieker en heeft nu nog last.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bloem1970 schreef:
06-11-2023 20:02
Dus jij meldt je nu niet een paar dagen ziek, want dat komt niet uit. Hierdoor loop je wel het risico om veel zieker te worden, hè. Waardoor je dus mogelijk weken tot maanden ziek bent. En hoeveel lichamen heb jij? Volgens mij maar eentje, net als iedereen. En dat laat je verzieken door en om anderen?
Dit. Je bent gewoon ziek, dus dan kan je niet werken.
Daarnaast loop je het risico om mensen verder aan te steken. Mensen die je onderweg tegenkomt. Collega's die nog niet ziek bent. En je weet ook niet welke variant je hebt. Want het kan best zo zijn dat je iemand die al ziek is, ook nog eens met een andere versie aansteekt...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat je tegenwoordig met corona gewoon mag werken.
Maar als je ziek bent mag je je gewoon ziekmelden!
Dan komt het kantoorpersoneel wat vind dat de afdeling anders in elkaar klapt maar gewoon op de werkvloer werken!
Alle reacties Link kopieren Quote
moizer schreef:
07-11-2023 08:25
Leuk dat je tegenwoordig met corona gewoon mag werken.
Hier komt het eigenlijk op neer, ja. Je mág werken, maar dat betekent niet dat het moet.

To, hoe gaat het vandaag?
Alle reacties Link kopieren Quote
belabbert. Ik ga zo ook afsluiten en mijn bed in. Genoeg is genoeg. Komende dagen ben ik thuis. In mijn bed. Lief zijn jullie. Dankjewel daarvoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is geen thuisblijfplicht meer, maar dat wil niet zeggen dat je dan "dus" maar verplicht moet gaan werken. Bij de meeste andere virussen was er al geen officiële thuisblijfplicht en bij een hersenschudding of een gebroken been ook niet, maar dan ga je toch ook niet?

Ik zou voortaan niet eens meer zeggen dat het corona is, want blijkbaar kan je werkgever die twee dingen "geen thuisblijfplicht meer vanuit officiële maatregelen" en "geen recht om je ziek te melden" niet zo erg goed uit elkaar houden. Gewoon: ziek, koorts, kan niet werken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel beterschap sterrenhemel! Goed dat je je ziek gemeld hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het nu en heb vandaag thuis kunnen werkn. Dat is voor mij mogelijk, dus al voel ik me minder, ik kan gewoon werken. Met echte klachten (snotteren / hoesten) vind ik het not-done om op kantoor te gaan werken.
Dus in jouw geval:
Naar bed / veel slapen en hopelijk heb je iemand die lekker thee oid kan verzorgen.

Beterschap!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven