Sneeuwpret ☃️❄️

05-01-2026 14:43 215 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geniet zó van dit winterweer. Sinds het sneeuwt ben ik elke dag wel even buiten geweest. Lange wandelingen, rode wangen, en daarna lekker opwarmen in een café met een grote mok warme chocolademelk… heerlijk.

Gisteren wilde ik met het OV even de stad in, maar de trams reden niet. Dus ben ik maar gaan lopen en eigenlijk was dat alleen maar fijn. De lucht voelde super fris en schoon, wat ook echt helpt bij mijn bronchitis. Onderweg nog even gestopt bij de oliebollenkraam voor een oliebol en een appelbol (die heb ik bewaard
voor vanavond 😄).

Met dit koude weer heb ik trouwens echt veel eetlust, ik vreet als een bouwvakker. Liefst comfort food ook. Net nog bij de cafetaria een patat pinda en een frikandel mayo gegeten.

En alsof het allemaal nog niet gezellig genoeg was, liep ik net weer langs een schattig huisje met zo’n buiten-boekenkastje waar je gratis boeken mag meenemen. Natuurlijk even gesnuffeld en weer een paar leuke boeken gescoord 📚

Straks kruip ik lekker in mijn vensterbank met een boek, kaarsjes aan, kijkend naar de dwarrelende sneeuwvlokjes.

Zijn jullie ook veel buiten met dit weer, of juist lekker binnen aan het cocoonen?

Genietze in iedergeval!! 💋
Lekker cocoonen….. in mijn wereld werken de meeste gewoon.
Hier wil het allemaal net niet goed blijven liggen (1-2 cm maar), dus helaas niet.
Ik kan alles wandelend doen, dus dat scheelt ook veel. Vanmorgen dus ook lopend naar mijn werk gegaan. In de pauze gewandeld, wel veel sneeuw tijdens de wandeling. Maar ik heb een goede jas en draag een pet onder mijn capuchon, dus geen last van alles. :-D
Hardlopen is iets meer een uitdaging, omdat ik nu in de ochtend moet. Want in de middag is er meer aangevroren/gedooid en dan is het riskanter. Maar het is een goede training! :cheer2:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alleen naar buiten als het moet voor werk en als de voorraadkast leeg is. Ik vind er geen zak aan.
Ik ben dol op dit weer, vind het echt geweldig. Het brengt het kind in mij naar boven en ik ben het liefst de hele dag buiten. Zou zo op mijn rug gaan liggen om een sneeuwengel te maken (heb ik ook al gedaan uiteraard :-) )
Er ligt bij ons een flinke laag, zeker 20 cm.

Maar er moet gewoon gewerkt worden, dus vandaag kijk ik ernaar en geniet ik van het witte uitzicht.

Afgelopen weekend wel heel veel buiten geweest. Heel veel gewandeld, onze hond vindt het ook heel leuk, en een sneeuwpop gemaakt en sneeuwballen gegooid met klein nichtje en neefje. Ik heb dan het meeste plezier geloof ik.
Ik vond dit weekend de sneeuw nog erg leuk.
Maar nu niet meer hoor.
Ben zelf nu (met auto) thuis gekomen, maar mijn blagen moeten nog de weg op. Niks an.
Ik hou van dit weer.
Lekker veel buiten, kinderen op straat met elkaar spelen, kletsen met de buurtjes. Net of de wereld dan net een stukje gemoedelijker is ofzo.
Uiteraard snap ik het ook dat het echt niet voor iedereen leuk is, dat sommigen bang zijn om te rijden maar toch moeten, etc.
Ik las gister ergens dat sneeuw goed is om te ontprikkelen want een laag sneeuw dempt veel geluid, en het is wit waardoor je ogen ook rust ervaren ofzo. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Ik ben doodsbenauwd om te vallen, heb al slechte knieën en durf gewoon niet. Helaas alle bezorgmomenten van de supermarkt ook vol. Met de auto ook geen optie hier. Ik kijk dus wat er nog in huis is en red me daar mee en dat gaat wel lukken voor nog een paar dagen. Ik zit ziek thuis en hoef dus er voor werk ook niet uit, daar ben ik wel blij om. Maar het mag van mij ook wel warm water gaan regenen. Het is wel knus zo maar voel me ook "gevangen" in mijn eigen huis.
Sneeuwpret? Ik vind het meer sneeuwhel. Ik haat gladheid en de beperkingen daardoor.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik lag oudejaarsdag al languit in de voortuin, ik had even gemist dat het glad was :-D

Ik was het hele weekend in het oosten, elke dag heerlijk gewandeld en daarna lekker met een grote kop thee en een boek weer opwarmen.

Hoe en of ik morgen op mijn werk kom weet ik nog niet, maar dat zien we morgen wel weer. Hopelijk is de ellende met de treinen dan weer voorbij (sprak zij hoopvol ;) )
Ik vind het ook heerlijk! Maar ik heb wel het geluk dat ik niet naar buiten móet. Ik kan thuiswerken deze week dus hoef niet met het ov of de glibberige file in. Dus heb wat makkelijk praten. Ik heb niet de lasten maar alleen de lusten.
piepp schreef:
05-01-2026 15:14
Ik hou van dit weer.
Lekker veel buiten, kinderen op straat met elkaar spelen, kletsen met de buurtjes. Net of de wereld dan net een stukje gemoedelijker is ofzo.
Uiteraard snap ik het ook dat het echt niet voor iedereen leuk is, dat sommigen bang zijn om te rijden maar toch moeten, etc.
Ik las gister ergens dat sneeuw goed is om te ontprikkelen want een laag sneeuw dempt veel geluid, en het is wit waardoor je ogen ook rust ervaren ofzo. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Dat sowieso. Het is echt veel stiller op straat dan normaal. Natuurlijk omdat veel mensen niet de weg op gaan, maar ook omdat het zoveel beter dempt. Ik heb zaterdagavond een wandelingetje gemaakt en het was heel rustgevend.

Ik vind het ook super schattig als ik dat van die jongvolwassenen zie die elkaar met sneeuw bekogelen. :hihi:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Cocoonen. Oh echt wel.
Vanmorgen heb ik zó genoten van een half uur onderweg zijn om dochter naar het station te brengen met de auto. Ze moest namelijk naar school. Met de trein. Normaal gesproken is dat 10 minuten fietsen. Maar ja, de fiets was geen optie want de fietspaden zijn niet begaanbaar.
Na nauwlettend de NS-app in de gaten gehouden te hebben bleek de trein zowaar te rijden na een uren durende wisselstoring.
Na een half uur belde dochter. In de stad waar ze naar school ging reden de bussen niet, ze kon niet op school komen en mocht thuis blijven.
Helaas, helaas door dit genotvolle weer stond ze halverwege de terugreis op een station en kreeg ze de mededeling dat er geen treinen en geen bussen naar onze woonplaats meer reden tot nader orde.
Dus ben ik in die héérlijke prachtige unieke sneeuwstorm in de auto gestapt en heb me met maximaal 50 kilometer per uur door ongeschoven, half geschoven, ongestrooide en soms een beetje gestrooide wegen geploegd met mijn Mini’tje om het kind te redden van een station in the middle of nowhere zonder enige voorzieningen behalve een overkappinkje waar de sneeuw recht inwaaide.
Ja, ik genoot écht. Vooral van dat zweet in mijn bilnaad als de auto weer eens een glijer maakte door de vastgevroren, half geschoven ijsplaat die “weg” heet.

Een van mijn zoons is vrachtwagenchauffeur en kan geen dagje thuiswerken of “buiten de spits” gaan rijden of al die andere goede raad die men geeft. Ik hou alle ongelukken nauwkeurig in de gaten en hoop dat ie vanavond heelhuids weer thuis is.
“Ontprikkelen” door de sneeuw is niet voor iedereen een gegeven.
Ik ontprikkel door dagelijks een flink eind te fietsen en te wandelen. Beide niet mogelijk want niks is begaanbaar.
Met een afstandje van10 min fietsen kan je toch juist veel beter gaan lopen dan met de auto?

Heerlijk juist, dat wandelen nu!
Ik moest vanochtend mijn auto naar de garage brengen en normaal zou ik een fiets van ze lenen voor de terugweg. Nu maar gaan lopen dan. Normaal is het een half uur lopen, nu iets langer ploeteren door de sneeuwstorm natuurlijk. Maar, dat is toch helemaal niet erg? Goeie schoenen, twee mutsen, eventueel een plu en gaan!

Het lijkt me wel heel rot als je bv in de zorg werkt, de files niet kan ontwijken en precies om een bepaalde tijd moet starten én het spannend vindt om auto te rijden... Dat is wel een ongelukkige combinatie, kan me helemaal voorstellen dat je dan niét geniet van dit weer...
Ja leuk zo'n code oranje met grote kans op ongelukken, schade en letsel. Om over het al uren volledig afwezig zijn van treinverkeer in de regio Amsterdam maar niet te spreken.
Niks ‘pret’tigs aan deze zooi, ik vind het vreselijk en hartstikke eng. En ik kan zelf prima thuiswerken maar de bso-medewerkers niet, waardoor onze bso vandaag werd afgelast omdat ze er niet kunnen komen. En wat te denken van de leerkrachten: hier in de regio zijn er scholen die de komende dagen dicht zijn: zit je dan met je kinderen thuis.

Was het maar vast april..
Jubelien schreef:
05-01-2026 15:46
Met een afstandje van10 min fietsen kan je toch juist veel beter gaan lopen dan met de auto?

Heerlijk juist, dat wandelen nu!
Ik moest vanochtend mijn auto naar de garage brengen en normaal zou ik een fiets van ze lenen voor de terugweg. Nu maar gaan lopen dan. Normaal is het een half uur lopen, nu iets langer ploeteren door de sneeuwstorm natuurlijk. Maar, dat is toch helemaal niet erg? Goeie schoenen, twee mutsen, eventueel een plu en gaan!

Het lijkt me wel heel rot als je bv in de zorg werkt, de files niet kan ontwijken en precies om een bepaalde tijd moet starten én het spannend vindt om auto te rijden... Dat is wel een ongelukkige combinatie, kan me helemaal voorstellen dat je dan niét geniet van dit weer...
Dochter fietst het met haar elektrische fiets in 10 minuten. Lopend ben je bijna een uur onderweg. Het maakt voor de uitkomst verder ook niet uit, die vastgelopen trein en wisselstoringen waren niet anders geweest als ze wel een uur was gaan lopen. Haar humeur was dan wel nóg slechter geweest.
Bovendien is het hier niet te lopen. Het is spekglad, grote bevroren klonten ijs en sneeuw. Er is hier ook veel hoogteverschil op de wandel- en fietspaden waardoor je simpelweg niet omhoog komt, je glijdt gewoon weer terug.
Ploeteren is tot daar aan toe, dit is gewoon vragen om nare valpartijen.
Danae schreef:
05-01-2026 15:56
Ja leuk zo'n code oranje met grote kans op ongelukken, schade en letsel. Om over het al uren volledig afwezig zijn van treinverkeer in de regio Amsterdam maar niet te spreken.
Ja, mijn man heeft straks zijn auto vol met treinende collega’s die niet naar huis kunnen. Hij brengt ze thuis.
LaFleurNoire schreef:
05-01-2026 16:03
Dochter fietst het met haar elektrische fiets in 10 minuten. Lopend ben je bijna een uur onderweg. Het maakt voor de uitkomst verder ook niet uit, die vastgelopen trein en wisselstoringen waren niet anders geweest als ze wel een uur was gaan lopen. Haar humeur was dan wel nóg slechter geweest.
Bovendien is het hier niet te lopen. Het is spekglad, grote bevroren klonten ijs en sneeuw. Er is hier ook veel hoogteverschil op de wandel- en fietspaden waardoor je simpelweg niet omhoog komt, je glijdt gewoon weer terug.
Ploeteren is tot daar aan toe, dit is gewoon vragen om nare valpartijen.
Ik was ook gaan rijden hoor!
Duufje schreef:
05-01-2026 15:02
Ik ben dol op dit weer, vind het echt geweldig. Het brengt het kind in mij naar boven en ik ben het liefst de hele dag buiten. Zou zo op mijn rug gaan liggen om een sneeuwengel te maken (heb ik ook al gedaan uiteraard :-) )
Er ligt bij ons een flinke laag, zeker 20 cm.

Maar er moet gewoon gewerkt worden, dus vandaag kijk ik ernaar en geniet ik van het witte uitzicht.

Afgelopen weekend wel heel veel buiten geweest. Heel veel gewandeld, onze hond vindt het ook heel leuk, en een sneeuwpop gemaakt en sneeuwballen gegooid met klein nichtje en neefje. Ik heb dan het meeste plezier geloof ik.
Jaaa, dat is echt het leukste wat er is! Ik heb geen neefjes of nichtjes tot mijn beschikking momenteel, dus heb maar even de buurtkinderen gestalkt van het weekend. 😆

Een sneeuwengel maken heb ik eigenlijk nog niet gedaan, maar nu wil ik ook! Ik ga mijn vriend proberen zover te krijgen om straks samen in de sneeuw te gaan liggen als hij van werk thuiskomt… hij is me eigenlijk al flink zat met mijn sneeuwpret, maar hij moet maar even doorbijten.

Twintig centimeter sneeuw? Dat is echt flink! Lijkt me heerlijk om doorheen te ploeteren.
Jammer dat je vandaag niet optimaal hebt kunnen genieten.Hopelijk houdt dit weer nog even aan voor de liefhebbers. :flirting:
yellowpino schreef:
05-01-2026 15:15
Ik ben doodsbenauwd om te vallen, heb al slechte knieën en durf gewoon niet. Helaas alle bezorgmomenten van de supermarkt ook vol. Met de auto ook geen optie hier. Ik kijk dus wat er nog in huis is en red me daar mee en dat gaat wel lukken voor nog een paar dagen. Ik zit ziek thuis en hoef dus er voor werk ook niet uit, daar ben ik wel blij om. Maar het mag van mij ook wel warm water gaan regenen. Het is wel knus zo maar voel me ook "gevangen" in mijn eigen huis.
Dat klinkt echt vervelend, Pino. Ik ben zelf ook weleens op mijn snoet gegaan in de sneeuw 😅, maar gelukkig verder gewoon gezond. Kan me voorstellen dat het extra spannend is als je al last van je knieën hebt. Hopelijk kun je de komende dagen veilig binnen blijven en ben je snel weer opgeknapt.

Hier alvast wat fruit voor je! 🍓🍊🍑🍌
Ik ben een wintermiemelaar maar dit weer vind ik geweldig! Heb in mijn lunchpauze een sneeuwpop gebouwd en ga straks na werk (gelukkig kab ik gewoon thuiswerken) weer lekker buiten wandelen. De natuur is zo mooi zo. :) Veel mooier dan die kale grijze natte droevenis. Van mij mag het heel januari zo blijven. :cheer2: En dan na mijn vakantie in februari meteen de lente in met 15+ graden graag!
Larosa schreef:
05-01-2026 16:21
Dat klinkt echt vervelend, Pino. Ik ben zelf ook weleens op mijn snoet gegaan in de sneeuw 😅, maar gelukkig verder gewoon gezond. Kan me voorstellen dat het extra spannend is als je al last van je knieën hebt. Hopelijk kun je de komende dagen veilig binnen blijven en ben je snel weer opgeknapt.

Hier alvast wat fruit voor je! 🍓🍊🍑🍌
Bedankt voor het fruit. Vette burnout dus snel opknappen zit er niet in.
Vind het echt wel een vibe. Erg sprookjesachtig en gezellig. Ik doe rustig aan op de weg of blijf thuis, prima voor mij.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven