Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft het vaccin al gehad?

08-01-2021 16:58 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of er hier mensen zijn die het vaccin al gehad hebben.

Ik krijg volgende week het vaccin en ben benieuwd naar ervaringen of eventuele bijwerkingen.
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
13-04-2021 09:09
Vraag voor degenen die al 2x gevaccineerd zijn;
Als ik inlog op coronatest.nl en mijn vaccinatiegegevens bekijk, zie ik dat alleen de eerste prik hier geregistreerd is. Is dit bij jullie ook het geval?

Voor nu geen probleem maar vermoed dat het in de toekomst wellicht nodig is om aan te tonen dat je gevaccineerd bent.
Ik heb het kaartje en nog nooit op die site gekeken.

Ik lees dit op de site van de Rijksoverheid:

Waar kan ik mijn geregistreerde gegevens inzien?
U kunt uw gegevens vanaf half april 2021 eenvoudig inzien in het cliëntportaal op mijn.rivm.nl/vaccinaties. U heeft hiervoor uw DigiD nodig. Let op: deze link werkt vanaf half april 2021.
sun.lover wijzigde dit bericht op 13-04-2021 09:14
Reden: Aanvulling
24.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 uur geleden de 1ste Moderna gehad! Ik moest 1.5 uur terugrijden en ging gelukkig prima :) wel al meteen spierpijn in m'n arm en die wordt wel langzaam pijnlijker! Maar als het hierbij blijft ben ik tevreden haha. Afwachten nog!
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
13-04-2021 09:11
Ik heb het kaartje en nog nooit op die site gekeken.

Ik lees dit op de site van de Rijksoverheid:

Waar kan ik mijn geregistreerde gegevens inzien?
U kunt uw gegevens vanaf half april 2021 eenvoudig inzien in het cliëntportaal op mijn.rivm.nl/vaccinaties. U heeft hiervoor uw DigiD nodig. Let op: deze link werkt vanaf half april 2021.

Dan moet je wel je gegevens willen delen met het RIVM .
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
28-03-2021 09:16
Ik heb gisteren de eerste AZ prik gehad en voel me nu toch wel echt grieperig. Hoofdpijn, spierpijn, koorts en alsof ik heel hard op mijn arm ben gevallen. Prima. Het is voor een goed doel.

De tweede prik krijg ik in juni op m’n verjaardag. Hoop toch stiekem wel op minder bijwerkingen dan.
Hier een beetje hetzelfde. Alsof er iemand op mijn bovenarm had staan beuken. 2 dagen PCM geslikt en het idd is voor een goed doel. Corona lijkt mij vervelender.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in februari mijn eerste astra zeneca inenting gehad. Milde klachten. Rillerig, beetje koorts, hoofdpijn.

2,5 week terug evengoed corona gekregen. Maar eveneens milde klachten. (beetje verkouden, hele pijnlijke (lees heel de dag maximale hoeveelheid pijnstilling en nog pijn) stijve nek, 2 dagen flink hoofdpijn. Al met al STUKKEN beter dan een normale griep!) 11 dagen binnen zitten was het vervelendst.

Eigenlijk zou ik begin mei mijn tweede inenting krijgen, maar moest 4 weken tussen besmetting en inenting zitten en toen ging er van alles mis met inplannen en hun computerprogramma. Uiteindelijk na 3 keer bellen een afspraak kunnen maken halverwege juni.

Weet niet wat ik ervan moet denken. Is langer dan de maximaal aanbevolen tijd tussen de eerste en tweede inenting, maar... ik heb tussendoor natuurlijk corona gehad en daardoor ook antilichamen gekweekt. Dus misschien is het juist wel gunstig en ben ik dan langer beschermd.. (Of juist niet en ben ik minder beschermd, geen idee)
Alle reacties Link kopieren
Krijg je bij de 2e prik ook astrazeneca dan?
Alle reacties Link kopieren
Ilselotte schreef:
25-04-2021 17:50
Ik heb in februari mijn eerste astra zeneca inenting gehad. Milde klachten. Rillerig, beetje koorts, hoofdpijn.

2,5 week terug evengoed corona gekregen. Maar eveneens milde klachten. (beetje verkouden, hele pijnlijke (lees heel de dag maximale hoeveelheid pijnstilling en nog pijn) stijve nek, 2 dagen flink hoofdpijn. Al met al STUKKEN beter dan een normale griep!) 11 dagen binnen zitten was het vervelendst.

Eigenlijk zou ik begin mei mijn tweede inenting krijgen, maar moest 4 weken tussen besmetting en inenting zitten en toen ging er van alles mis met inplannen en hun computerprogramma. Uiteindelijk na 3 keer bellen een afspraak kunnen maken halverwege juni.

Weet niet wat ik ervan moet denken. Is langer dan de maximaal aanbevolen tijd tussen de eerste en tweede inenting, maar... ik heb tussendoor natuurlijk corona gehad en daardoor ook antilichamen gekweekt. Dus misschien is het juist wel gunstig en ben ik dan langer beschermd.. (Of juist niet en ben ik minder beschermd, geen idee)
RIVM:

Wanneer is één vaccinatie voldoende?
Je hebt aan één vaccinatie voldoende:

Als je minder dan zes maanden geleden een COVID-19 hebt gehad. Door de infectie heb je al immuniteit opgebouwd en dan is één dosis van een vaccin voldoende voor goede bescherming. Uitzondering hierop zijn mensen die horen bij de medisch hoog-risico groepen van wie het immuunsysteem ernstig gecompromitteerd is. Wie daar onder vallen staat hier: prioritering medische risicogroepen.
Als je gevaccineerd wordt met het vaccin van Janssen. Van dit vaccin krijg je één vaccinatie.
Wanneer krijg ik twee vaccinaties?
Als je gevaccineerd wordt met de vaccins van BioNTech/Pfizer (Comirnaty), Moderna en AstraZeneca krijg je twee vaccinaties van hetzelfde merk vaccin (en je in de afgelopen 6 maanden geen corona hebt gehad).
Patiënten van wie het immuunsysteem ernstig gecompromitteerd is krijgen twee vaccinaties
Als je ná de eerste vaccinatie corona krijgt, is het advies om wel de tweede vaccinatie te halen. We weten uit onderzoek dat één vaccinatie ná een infectie minder dan zes maanden geleden voldoende bescherming biedt. We weten niet of dit ook zo is als je corona krijgt ná de eerste vaccinatie.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
14-04-2021 23:19
Dan moet je wel je gegevens willen delen met het RIVM .
Nou er is mij nergens naar gevraagd hoor en vaccinatie staat er gewoon op.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ja. Als je al een prik astra zeneca gehad hebt krijg je de tweede nog. De kans op bijwerkingen bij de tweede is vele male kleiner en die specifieke trombose klachten schenen wereldwijd enkel na de eerste prik te zijn geweest en niet na de tweede meen ik. Dus ben er wel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
25-04-2021 18:15
RIVM:

Wanneer is één vaccinatie voldoende?
Je hebt aan één vaccinatie voldoende:

Als je minder dan zes maanden geleden een COVID-19 hebt gehad. Door de infectie heb je al immuniteit opgebouwd en dan is één dosis van een vaccin voldoende voor goede bescherming. Uitzondering hierop zijn mensen die horen bij de medisch hoog-risico groepen van wie het immuunsysteem ernstig gecompromitteerd is. Wie daar onder vallen staat hier: prioritering medische risicogroepen.
Als je gevaccineerd wordt met het vaccin van Janssen. Van dit vaccin krijg je één vaccinatie.
Wanneer krijg ik twee vaccinaties?
Als je gevaccineerd wordt met de vaccins van BioNTech/Pfizer (Comirnaty), Moderna en AstraZeneca krijg je twee vaccinaties van hetzelfde merk vaccin (en je in de afgelopen 6 maanden geen corona hebt gehad).
Patiënten van wie het immuunsysteem ernstig gecompromitteerd is krijgen twee vaccinaties
Als je ná de eerste vaccinatie corona krijgt, is het advies om wel de tweede vaccinatie te halen. We weten uit onderzoek dat één vaccinatie ná een infectie minder dan zes maanden geleden voldoende bescherming biedt. We weten niet of dit ook zo is als je corona krijgt ná de eerste vaccinatie.
Ja precies. Dat weet ik. Wat bedoelde je met deze info of was het als antwoord op de vraag van Lisenlotte? Geeft geen antwoord op mijn twijfel toch? Misschien toch eens het RIVM bellen om te vragen of ze weten wat wijsheid is..
Alle reacties Link kopieren
Ilselotte schreef:
25-04-2021 18:20
Ja precies. Dat weet ik. Wat bedoelde je met deze info of was het als antwoord op de vraag van Lisenlotte? Geeft geen antwoord op mijn twijfel toch? Misschien toch eens het RIVM bellen om te vragen of ze weten wat wijsheid is..
Ik dacht dat je twijfelde om de tweede te nemen. Maar zou over die interval inderdaad even bellen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ah dan snap ik het. Nee hoor, wil hem zeker wel! Ze adviseren het niet voor niks denk ik dan :-]
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen maandag (eindelijk) voor eerste vaccinatie geweest met Moderna! Had eerder al een afspraak voor Astra Zeneca en daarna voor Janssen dus was heel blij dat het nu echt doorging.
Het inspuiten voelde al niet heel lekker en ik had direct een zwaar spierpijn gevoel in m'n arm. Dat heeft ongeveer 48 uur aangehouden en was daarna weg. Wel heb ik sinds maandag continue een droge mond/keel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb terug in januari pfizer gehad. Na de eerste prik een dagje last gehad van hoofdpijn en spierpijn in de geprikte arm, na de tweede prik 0 klachten. Ken veel mensen die het vaccin hebben gehad en niemand heeft echt vervelende klachten gehad na de prik. Blij dat ik hem zo vroeg al kon krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Zojuist prik 2 gehad van of het vaccin dat ze aan het testen zijn of van een placebo. Ik hoor waarschijnlijk begin juni wat het was.
En mocht ik in de placebogroep hebben gezeten, dan kan ik alsnog het echte krijgen.

Maar goed, tegen die tijd krijg ik waarschijnlijk ook de normale oproep voor vaccinatie. Dus tegen die tijd maar even kijken wat het handigst is / wat er eerst komt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
25-04-2021 18:24
Ik dacht dat je twijfelde om de tweede te nemen. Maar zou over die interval inderdaad even bellen.
Nou werd gevolgd. Van kastje naar kastje naar kastje naar muur doorgestuurd. Inmiddels wel gehoord dat ze over de 12 weken heen mogen naar maximaal 99 dagen, maar daar zit ik met 15,5 week dus ook overheen. Nu uiteindelijk een hoopvol klinkend medisch infonummer gekregen maar wel met de kennisgeving dat als daaruit blijkt dat het vervroegd moet worden er nog maar 3 landelijke locaties zijn waar ze mensen die nog hun tweede astra zeneca inenting moeten hebben heen mogen sturen. 3 keer raden waar....

In GOES, TERNEUZEN en GRONINGEN. Echt lekker centraal vanuit oost brabant zonder auto. :steam: Er zijn grenzen dat ga ik echt niet doen. Dus de keuze is nu ofwel te laat enten ofwel niet enten.
Alle reacties Link kopieren
Ilselotte schreef:
26-04-2021 16:01
Nou werd gevolgd. Van kastje naar kastje naar kastje naar muur doorgestuurd. Inmiddels wel gehoord dat ze over de 12 weken heen mogen naar maximaal 99 dagen, maar daar zit ik met 15,5 week dus ook overheen. Nu uiteindelijk een hoopvol klinkend medisch infonummer gekregen maar wel met de kennisgeving dat als daaruit blijkt dat het vervroegd moet worden er nog maar 3 landelijke locaties zijn waar ze mensen die nog hun tweede astra zeneca inenting moeten hebben heen mogen sturen. 3 keer raden waar....

In GOES, TERNEUZEN en GRONINGEN. Echt lekker centraal vanuit oost brabant zonder auto. :steam: Er zijn grenzen dat ga ik echt niet doen. Dus de keuze is nu ofwel te laat enten ofwel niet enten.
Ik hoorde dat veel huisartsen nog AstraZenica hebben. Kun je niet eens informeren bij je eigen huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Ja, de huisartsen zijn nog volop mensen boven de 60 aan het prikken.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik hebben 11 dagen geleden o ze 1e Astra Zeneca gehad. Totaal geen last van gehad.
Ja! Prik gehad, met Janssen.
Kreeg m s ochtends en had s avonds koorts, spierpijn en hoofdpijn. Volgende dag ging het wel wat beter, maar nog wel verhoging. Nu dag 3 en ik voel me alsof ik net twee dagen ziek ben geweest 😅 Vooral nog snel moe bij bijv fietsen of teveel doen.
Maar heel blij dat ik m heb gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ilselotte schreef:
26-04-2021 16:01
Nou werd gevolgd. Van kastje naar kastje naar kastje naar muur doorgestuurd. Inmiddels wel gehoord dat ze over de 12 weken heen mogen naar maximaal 99 dagen, maar daar zit ik met 15,5 week dus ook overheen. Nu uiteindelijk een hoopvol klinkend medisch infonummer gekregen maar wel met de kennisgeving dat als daaruit blijkt dat het vervroegd moet worden er nog maar 3 landelijke locaties zijn waar ze mensen die nog hun tweede astra zeneca inenting moeten hebben heen mogen sturen. 3 keer raden waar....

In GOES, TERNEUZEN en GRONINGEN. Echt lekker centraal vanuit oost brabant zonder auto. :steam: Er zijn grenzen dat ga ik echt niet doen. Dus de keuze is nu ofwel te laat enten ofwel niet enten.
Nou ja zeg. Heeft je huisarts niet nog een prikronde AZ staan waar je eventueel bij zou kunnen aansluiten?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Nou inmiddels het medisch nummer gebeld en die zeiden dat mijn lekengedachte dat mijn besmetting al zorgde voor extra antistoffen en die verlaatte inenting ook nog een keer een boost gaf, waardoor het geen kwaad kon of zelfs voordelig kon zijn als er langer tussen zat, wel hout sneed. ;-) . Dus ik laat de tweede inenting in juni wel gewoon staan en dat voelt wel goed nu. Anders zou ik idd de huisarts eens bellen. Maar vind het wel heel stom dat ze niet wat flesjes vaccin van Goes, Terneuzen en Groningen over het land verspreiden ipv iedereen naar die plaatsen te laten rijden. Dat is toch geen serieuze optie, ruim 300 km rijden voor een tweede vaccin?
Alle reacties Link kopieren
Janssen gehad. Het zetten is even pijnlijk/ongemakkelijk als ieder ander vaccin wat ik ooit heb gehad. C.a. 10 uur na de prik een behoorlijke aanval van spierpijn, hevig rillen en daardoor moeite met ademen/hyperventileren. Maar ging met een paar uur weer voorbij, nu alleen nog een grieperig gevoel.
Ik krijg donderdag deel 2 :yes: van Moderna, maar mensen die ik ken waren de dag erna beroerd (ze zijn wel al wat zwakjes van gezondheid) en ik heb vrijdag afgesproken om uit eten en het terras op te gaan (dat mag hier).

Iemand toevallig de tweede x Moderna al gehad? Ik snap dat het afwachten is maar ik hoop op positieve ervaringen :)
Op mijn werk hebben de meesten Pfizer gehad, sommigen Moderna.
Na de tweede dosis Pfizer waren er een paar beroerd. Na de tweede prik Moderna vrijwel iedereen. Maar nogmaals, dat was een kleine groep. Hopelijk valt het bij jou mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven