Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft het vaccin al gehad?

08-01-2021 16:58 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of er hier mensen zijn die het vaccin al gehad hebben.

Ik krijg volgende week het vaccin en ben benieuwd naar ervaringen of eventuele bijwerkingen.
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving 3 mensen gevaccineerd en dat is prima verlopen. Zodra ik mag laat ik hem ook zetten.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
10-01-2021 19:40
Goed om te horen dat er al een aantal mensen het vaccin gehad hebben en hooguit milde bijwerkingen hadden.

En het kwartier blijven zitten na de prik, is dit ook echt een kwartiertje of mag je bv na 10 min gaan als alles goed gaat?
Ik ga donderdag tijdens de lunchpauze op mijn werk namelijk.

Hebben jullie al gehoord over mensen met een allergische reactie in Nederland? Ik heb er hier nog niets over gehoord gelukkig.

Ik zal uiteraard donderdag mijn ervaring laten weten.

En ja, het doel van dit topic was ervaringen uitwisselen over de vaccinatie.
De discussie wel/niet vaccineren kan inderdaad beter in het andere topic gevoerd worden.
Bij mij was het echt 15 min zitten. Ik zou dus lekker je lunch meenemen;).

Ik was ook benieuwd naar die allergische reacties, maar de oppasverpleegkundige bij ons had nog niets gezien. En mijn collega, met milde reactie op een eerder vaccin, had nu nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
@ Puknijmegen,

ik ben echt een kwartier blijven zitten, maar ik mocht zelf de tijd bijhouden, dus als je op hete kolen zit, kan je wellicht wel 5 minuten weg (op eigen risico misschien)
Alle reacties Link kopieren
ik had meer last van de griepprik dit jaar, toen was ik een een dag wat snotterig en rillerig. Maar ja, dit zijn natuurlijk ook geen antistoffen die je krijgt
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft hem gister gehad. Alles is soepel verlopen. Ze voelt zich vandaag moe maar ze was gister erg zenuwachtig dus kan ook daarvan zijn. Verder geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de vaccinatie gehad, op een wat stijve arm na nergens last van. We moesten inderdaad een kwartier na de prik zitten in een ruimte, maar dat was goed geregeld, er stond koffie, thee, water en sap.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben morgen aan de beurt. Ik haat prikken maar het moet maar.
Alle reacties Link kopieren
Krijg je eigenlijk ook een bewijs oid waarop staat dat je gevaccineerd bent? Of wordt dat ergens genoteerd?
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
11-01-2021 18:11
Krijg je eigenlijk ook een bewijs oid waarop staat dat je gevaccineerd bent? Of wordt dat ergens genoteerd?
VWS registreert het ergens als je daar toestemming voor geeft, de werkgever en later ontvang je het bewijs. Misschien pas na de tweede prik?
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
11-01-2021 18:11
Krijg je eigenlijk ook een bewijs oid waarop staat dat je gevaccineerd bent? Of wordt dat ergens genoteerd?
Wij krijgen het opgestuurd.
Ceruda schreef:
11-01-2021 18:11
Krijg je eigenlijk ook een bewijs oid waarop staat dat je gevaccineerd bent? Of wordt dat ergens genoteerd?
Mijn oud collega's kregen direct een papieren bewijs mee(ambulance medewerkers)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt ook bijgehouden wie uit welke batch het vaccin krijgt.
Ik zag online ergens een vaccinatiebewijs van iemand waar het batchnummer op vermeld stond.
Maar geen idee of iedereen dit krijgt?
Zal donderdag laten weten of ik iets meegekregen heb.
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
11-01-2021 18:11
Krijg je eigenlijk ook een bewijs oid waarop staat dat je gevaccineerd bent? Of wordt dat ergens genoteerd?
Als je belt voor een afspraak wordt er gevraagd of ze jouw gegevens mogen doorgeven aan het RIVM. En ze vragen ook of ze het mogen doorgeven aan je huisarts. Als je daar toestemming voor geeft is dat genoeg bewijs toch.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
11-01-2021 18:11
Krijg je eigenlijk ook een bewijs oid waarop staat dat je gevaccineerd bent? Of wordt dat ergens genoteerd?
ik heb een vaccinatiekaart gekregen en ze vragen toestemming of ze je gegevens door mogen geven aan het RIVM , en vragen je BSN-nr
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen donderdag mijn vaccin gehaald. op een stijve arm wat 24 uur duurde nergens last van. Enkele collega's de dag erna wel moe, dan wel algehele malaise. Op mijn post (Ambulance) zeer grote opkomst, slechts 2 hebben bedankt. ( ruim 70 personen)
Mooie opkomst ERnurse!!
Mijn man heeft hem gehad. Alleen pijn aan zijn arm gehad, maar verder niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht ongeduldig op mijn beurt. Ik hoop dat ik in 2021 nog een prik mag halen, het liefste voor de zomer zodat ik hopelijk lekker op vakantie kan, maar als het op tijd is voor de wintersport van 2021/2022 ben ik ook blij.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag het vaccin gehad, ging helemaal goed.
Tot nu toe nergens last van, zelfs geen pijnlijke arm maar misschien komt dit nog. Mocht ik toch nog bijwerkingen krijgen dan zal ik het laten weten.

Ik heb trouwens wel een vaccinatiebewijs mee gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nu, ca 7 u na de prik, een pijnlijke arm! Maar als dat alles is..en ik weet in ieder geval zeker dat de naald er echt in gegaan is want de prik zelf heb ik niets van gevoeld😂
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws puk
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar Puk, had ik ook

ik weet trouwens niet wat ik moet vinden om het 2e vaccin uit te stellen, zodat er meer mensen de 1e kunnen krijgen. Ik snap het enerzijds wel, maar anderzijds denk ik, hou je maar aan het schema, weten we zeker dat het goed gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook niet dat het uitgesteld wordt. Er is al zoveel onduidelijk dat het me niet slim lijkt om meer risico te nemen.

De prik zelf viel mee. Ik had wel wat spierpijn maar daar hoef ik niet over te klagen.

En moe en niet fit de volgende dag maar dat komt denk ik niet door de vaccinatie. Ik word gek op de cohort afdeling. :"-(
Alle reacties Link kopieren
moeheid is wel regelmatig gemeld bij de bijwerkingen van de mensen tot nu toe

erg druk bij jullie op de cohort dan? Bij ons blijft het stabiel op 6-8 mensen, terwijl we er 10 kwijt kunnen, en als het echt moet 16, maar liever niet
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren en vandaag hoofdpijn, heb ik wel vaker dus weet niet zeker of dat een bijwerking van het vaccin was.

Weten jullie toevallig hoe lang na de eerste prik je immuniteit op gaat bouwen?
Kreeg net namelijk een telefoontje dat mijn dochter bij de noodopvang intensief contact heeft gehad (> 15 min < 1,5 meter) met een docent die vandaag een positieve uitslag gehad heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven