Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft het vaccin al gehad?

08-01-2021 16:58 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of er hier mensen zijn die het vaccin al gehad hebben.

Ik krijg volgende week het vaccin en ben benieuwd naar ervaringen of eventuele bijwerkingen.
Dit stond op nu.nl:

Het vaccin van Pfizer bestaat uit twee dosissen. De eerste twee weken nadat je de eerste dosis van dit vaccin hebt gekregen, ben je naar verwachting nog niet beschermd tegen COVID-19. Daarna ben je waarschijnlijk al een beetje beschermd.
Alle reacties Link kopieren
1 week na de 2e prik zou je optimaal beschermd moeten zijn
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
16-01-2021 12:21
1 week na de 2e prik zou je optimaal beschermd moeten zijn
Dat had ik ook gelezen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je 1-2 weken na de 2e prik 95% bescherming hebt maar dat dit na de eerste prik al 89% is. Maar geen idee meer waar ik dit gelezen heb en of het klopt.
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
16-01-2021 09:58
Hier gisteren en vandaag hoofdpijn, heb ik wel vaker dus weet niet zeker of dat een bijwerking van het vaccin was.

Weten jullie toevallig hoe lang na de eerste prik je immuniteit op gaat bouwen?
Kreeg net namelijk een telefoontje dat mijn dochter bij de noodopvang intensief contact heeft gehad (> 15 min < 1,5 meter) met een docent die vandaag een positieve uitslag gehad heeft.
Ik geloof vanaf 12 dagen.
Vandaag rond 13.30 de eerste vaccinatie gehaald. Tot op heden nog geen klachten/bijwerkingen. Begreep dat een vriendin van mij een paar dagen een pijnlijke arm heeft gehad. Nog even afwachten hier dus.
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
16-01-2021 13:32
Dat had ik ook gelezen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je 1-2 weken na de 2e prik 95% bescherming hebt maar dat dit na de eerste prik al 89% is. Maar geen idee meer waar ik dit gelezen heb en of het klopt.
Dit klopt, is ook gepubliceerd door WHO. Dit is een argument in de discussie over het uitstellen van de tweede prik, daar je na 14-21 dagen na eerste prik 89% bescherming hebt met het Pfizer vaccin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van verschillende collega's ook gehoord dat 1-2 dagen een pijnlijke arm de enige bijwerking was.

Ben benieuwd hoe dit na de 2e prik is over een paar weken.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
08-01-2021 21:57
Ik hoor tot de grote groep 'gewone' mensen die als laatste aan de beurt zijn, maar gisteren las ik een oproep voor proefpersonen voor een vaccin dat nog in de maak is. Ik heb me gelijk opgegeven! Als ik mee mag doen, dan is er 50% kans om het vaccin te krijgen en dan ben ik dus wel eerder ingeent. :) Ervan uitgaande dat het ook een deugdelijk vaccin is.
Ik kreeg zojuist een mailtje dat ze druk bezig zijn, maar door de grote belangstelling nog geen contact hebben opgenomen. Ik moet nog even geduld hebben...

En door de grote belangstelling is de kans natuurlijk ook groter dat ik niet mee kan doen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
19-01-2021 16:46
Dit klopt, is ook gepubliceerd door WHO. Dit is een argument in de discussie over het uitstellen van de tweede prik, daar je na 14-21 dagen na eerste prik 89% bescherming hebt met het Pfizer vaccin.
Ah ok, dus dat betekent dan ook dat de bescherming na de 2e prik maar met 6% stijgt (heel zwart-wit)?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week de eerste prik gehad. Ik vond de prik heel kort even pijnlijk. Daarna een dag last van een beurs gevoel. Verder geen klachten gehad.
Ik vond het verder ook goed geregeld op de priklocatie.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
19-01-2021 16:58
Ik kreeg zojuist een mailtje dat ze druk bezig zijn, maar door de grote belangstelling nog geen contact hebben opgenomen. Ik moet nog even geduld hebben...

En door de grote belangstelling is de kans natuurlijk ook groter dat ik niet mee kan doen.
ja die mail kreeg ik ook.
semmy1986 schreef:
10-01-2021 09:15
Ik werk in de zorg en heb degelijk onderzoek gedaan. Experts zeggen zelf geen antwoorden te weten op deze vragen.
En ipv rare antwoorden te geven over dom verstand, eerst naar je zelf kijken.
En juist omdat t vacc er net is, is er dus op heel veel vragen geen antwoord. Maar als jij er zoveel vertrouwen in heb, neem gerust mijn vaccinatie en help je wellicht mee aan antwoorden

Als jij vermoedt dat de hele wereld momenteel wordt ingeënt met een gevaarlijk vaccin...tja. Dan vind ik je wel dom, ja. Ook snap je blijkbaar niet dat wetenschappers praktisch nooit zullen zeggen dat iets helemaal duidelijk of zeker is. Hoe meer je weet, hoe meer je je realiseert dat je niets weet. En hoezo ben jij een proefkonijn? Er zijn uitgebreide proeven met proefpersonen die daarvoor betaald worden. Juist zodat de rest van de wereld zich geen zorgen meer hoeft te maken. Maar jij denkt het beter te weten dan de experts...tja. Dat vind ik dom.

Ik wil trouwens dolgraag jouw vaccin, dus stuur maar door.
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom je bij ons de prik op afspraak moet halen? Ik begreep dat in de UK mensen gewoon een oproep krijgen voor een bepaald tijdslot. Dat tijdslot wordt dan ook overboekt, om rekening te houden met mensen die niet komen. En als je niet kan, kan je een nieuw tijdslot aanvragen.

Dat lijkt mij veel efficiënter dan dat één voor één een afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
19-01-2021 17:44
Ah ok, dus dat betekent dan ook dat de bescherming na de 2e prik maar met 6% stijgt (heel zwart-wit)?
Zwart-wit inderdaad. De 2e prik verlengt, vermoed ik, de duur van immuniteit.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
20-01-2021 10:47
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom je bij ons de prik op afspraak moet halen? Ik begreep dat in de UK mensen gewoon een oproep krijgen voor een bepaald tijdslot. Dat tijdslot wordt dan ook overboekt, om rekening te houden met mensen die niet komen. En als je niet kan, kan je een nieuw tijdslot aanvragen.

Dat lijkt mij veel efficiënter dan dat één voor één een afspraak maken.
Lijkt mij ook efficiënter, en ik denk dat wij daar ook wel toe zullen overgaan zodra er in grote getale ingeënt gaat worden.
tonkje wijzigde dit bericht op 20-01-2021 12:53
0.25% gewijzigd
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Tot nu toe alleen een beetje spierpijn gevoel in mijn bovenarm gehad.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een afspraak voor de 2e prik gepland staan? Ik weet niet hoe dit in de ziekenhuizen werkt.

Mijn afspraak is bij de GGD en ik heb over 2 weken de afspraak voor de 2e prik gepland staan.
Wat ik las in de media, is dat ze de geplande afspraken door laten en de 2e prik ik deze gevallen niet uitstellen. Hoop dat dit inderdaad zo is/blijft.
Ik heb over drie weken een afspraak voor de 2e prik. Heb hier verder nog niet wat over gehoord.
Alle reacties Link kopieren
heb zojuist mijn oproep binnen voor de 2e prik, stiekem wel blij met precies drie weken ertussen
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
22-01-2021 17:41
heb zojuist mijn oproep binnen voor de 2e prik, stiekem wel blij met precies drie weken ertussen
Bij mij zit er ook precies 3 weken tussen.
En gisteren een mail van mijn werk ontvangen dan alle geplande afspraken voor de 2e prik doorgaan bij de ggd.
De zorgmedewerkers die nu nog een afspraak voor het 1e vaccin maken, moeten langer dan 3 weken wachten op de 2e dosis.
puknijmegen wijzigde dit bericht op 22-01-2021 18:52
1.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
22-01-2021 17:41
heb zojuist mijn oproep binnen voor de 2e prik, stiekem wel blij met precies drie weken ertussen
Ik ook. Blij mee. Volgende week de 2e vaccinatie, 3 weken na de eerste.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de eerste prik gehad. Gelijk na prikken een reactie. Die kans zat er in dat wist ik.
De plek rond om het prikken werd rood en arm voelde raar aan.
Moest daarom ook langer blijven zitten i.p.v 15min.
Daarna nog een tijd een soort branderig gevoel er over gehouden en spierpijn in de prik arm
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
23-01-2021 15:27
Hier ook de eerste prik gehad. Gelijk na prikken een reactie. Die kans zat er in dat wist ik.
De plek rond om het prikken werd rood en arm voelde raar aan.
Moest daarom ook langer blijven zitten i.p.v 15min.
Daarna nog een tijd een soort branderig gevoel er over gehouden en spierpijn in de prik arm
ok, reageer je vaker op vaccinaties?
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
23-01-2021 17:12
ok, reageer je vaker op vaccinaties?
Ja maar verder dan uitslag ,verdikking op de prik plek, raar gevoel in de arm is het nooit gekomen.
Ik ben bekend met allergieën

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven