Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie vind het ook allemaal wel best hoe het eraan toe gaat?

21-07-2020 23:05 81 berichten
Buiten de ellende om dan.

Ik vind het altijd al zalig mij terug te kunnen trekken en nu zie ik goede redenen om dingen niet door te laten gaan.
Eigenlijk is er in mijn leven weinig veranderd. Alleen de manier van winkelen vind ik een beetje vreemd, maar daar heb ik ook totaal geen moeite mee.

Één ding vind ik wel jammer, en dat is dat een operatie niet is doorgegaan in maart.
Nu kan die wel weer opnieuw gepland worden, maar vind het de juiste tijd er niet voor.
En natuurlijk vind ik het jammer voor de mensen die er eenzaamheid door hebben ontwikkeld. Ik zie dat her en der,
Maar voor mij mag het leven zoals het voor mij is nu voor mij wel doorgaan.
Afspraken die normaal mondeling moeten kunnen nu via email.

Voor veel bedrijven is het een nekslag, maar daar gaat het me nu niet over. Het gaat puur over dat dit eigenlijk een soort uitkomst voor me is.

Zijn er meer mensen met diezelfde instelling'?
Afgezien van de ellende voor anderen en de economie: Ik kan dit nog heel lang volhouden en heb er geen moeite mee.
Al moet ik zeggen: alles lijkt alweer normaal. Winkels en horeca open.

Het enige wat ik mis dat ik nu nog niet naar het buitenland op vakantie ga. Maar ach, er zijn erger dingen. Ik ben gezond, en dat is het belangrijkste.
Pindakaasjes schreef:
22-07-2020 00:46
Ik merk er zelf eigenlijk niet veel meer van. Ja, in winkels of horecagelegenheden merk ik het, niet in mijn privé leven.
Op mijn werk vind ik het vooral rot voor de bewoners. Zij hebben een verstandelijke beperking en komen nu al maanden nauwelijks de deur uit.
Dagbesteding en overige activiteiten komen langzaam aan weer op gang, maar het is nog zeer minimaal. Het is echt heel saai voor ze.
Voor mezelf hoeft het leven niet meer zo druk te worden als voorheen.
Voor mijn bewoners is het juist fijn. Je ziet sommige erg opbloeien door de rust. Wellicht dat dagbesteding voor hen er anders uit gaat zien in de toekomst. Niet meer elke dag in een busje naar de dagbesteding, maar meer thuis doen.
Ik vind het ook helemaal prima. Enige wat ik niet kan/wil doen nu is reizen, maar ik ben toch al graag alleen, in de natuur, doe m'n boodschappen op 'n rustig moment.

Zou juist die operatie zsm laten doen, nu profiteer je van een beter immuunsysteem dankzij de zomer.
Alle reacties Link kopieren
kweepeer schreef:
22-07-2020 03:48
Het heeft me wel verbaasd hoe ongelofelijk veel moeite sommige extraverte mensen in mijn omgeving ermee hebben. Ik leef als introvert nachtmens m'n hele leven al voor een groot deel tegen m'n natuur in, omdat de ochtendmensen en de extraverten het nu eenmaal voor het zeggen hebben in de wereld en de normen bepalen. Ik worstel me zoveel mogelijk onder die normen uit, maar het komt toch echt wel regelmatig voor dat ik op twee uur slaap (kut) naar een vergadering moet (ook kut) omdat dat nu eenmaal is hoe de wereld is ingericht.

Nu is de wereld even een paar maanden anders ingericht, ik snap dat dat vervelend is als het tegen je natuur in gaat, maar het verbaast me echt HOE vervelend sommige mensen het vinden. Ik bedoel kom op, het is maar een paar maanden, een paar jaar hooguit. Hoe kan het dat ze daar ZO verschrikkelijk onder lijden? Ik snap het, maar toch snap ik het ook niet.
Wow, dit! :kneel:
Weet je goed te verwoorden. Dat is misschien ook de reden dat ik na korte tijd thuiswerken en me gelukkig voelen al een soort van wrok voelde tegen die dictatuur van managers die iedereen steeds het liefst controleren en continue extravert gedrag belonen, het altijd maar aan moeten staan, reistijd vol vermoeiende extra prikkels, dag en nacht ritmes door anderen bedacht, etc.

Introvert is trouwens niet het tegenovergestelde van sociaal hé, het betekent alleen dat het je energie kost tijdens sociale interacties en je je het liefst even oplaadt met een moment alleen. Als je extravert bent is dat juist andersom.

Als je dan extraverte collega’s hoort herhalen “ik vind dit helemaal niet leukkk” en ze dan liefst de video belverbinding de hele dag laten openstaan... ik denk dan suck it up :D
Alle reacties Link kopieren
Eens met heel veel van het bovenstaande! Van het veel minder moe zijn tot mensen geen handjes meer geven etc. Heerlijk! Ik heb nu echt energie voor het weekend waar ik normaal het hele weekend nodig heb om bij te komen.

Ik word helemaal leeggeslurpt door sociale omgang op het werk. Ik vind veel sociaal contact sowieso onnodig. Ik kan heerlijk rustig mijn werk doen en ben veel productiever.

Ik zou het liefst thuis willen blijven werken of maximaal 1 dag per week naar kantoor, maar liever nog 1 keer per maand.

Videovergaderingen zijn ook niet mijn ding, maar weegt niet op tegen die rotwekker, reistijd, vermoeidheid en handjes schudden :)
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel best zo. Helemaal geen moeite met de 1,5 m afstand naar vreemden, geen handen schudden, 3 zoenen geven, geen verplichtingen qua verjaardagen en feestjes. Gewoon alleen zijn, op jezelf of met je dierbaren. Heerlijk!!
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Voor mij ja en nee. Soms wordt ik wakker en hoopte dat ik dat het allemaal een droom was. En verlang ik naar het normale leven. Het ging juist de goede kant op in Nederland economisch gezien. Gelukkig heb ik nog steeds werk. Ik werk nog thuis en wil dat ook blijven doen. (werkgever heeft ook met geen woord gerept over terug komen naar kantoor) 5 keer per week mijn huis verlaten voor 11 uur lijkt nu zo raar!

Ik mis veel sociale dingen niet. Zelfs uit eten niet. Het lijkt me op zich wel leuk. Maar het liefst borrel ik thuis. Vakantie is uitgeschoven naar 2021. want het potje daarvoor is opgegaan aan verf, behang, gordijnen, lampen, en een nieuw bed.

Merk wel dat ik het benauwd krijg in de stad op zaterdag. Het is me te druk. Ik ga dan ook weer terug naar zo vroeg mogelijk boodschappen halen.

Ik zou wel een paar maanden zo verder kunnen. Zoals het nu is. Gek eigenlijk.
joyandpain wijzigde dit bericht op 22-07-2020 08:00
24.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
21-07-2020 23:35
Nu nog steeds? Ik ben allang weer uit die bubbel. Alle afspraken, verjaardagen etc gaan weer door en wij werken gewoon weer normaal. Mijn ouders passen weer gewoon op de kinderen als we zijn werken en boodschappen doen gaat hier ook weer zoals vanouds. Het is haast gewoon weer “normaal”.

Maar ik mis het wel al die verplichtingen die er niet waren en de rust overal. Ik vond de bubbel wel prettig. Ik ben ook echt een introvert persoon en heb ook nog eens add. Dus ik houd normaal al niet van drukte en stress. Ik zou het dan ook niet “erg” vinden als we na de zomervakantie nog eenmaal in herhaling vallen wbt die intelligente lockdown.
Maar dat doe je dan toch zelf? Jezelf weer al die 'verplichtingen' opleggen? Alle afspraken laten doorgaan? Je kan toch gewoon zeggen dat je niet wil of kan (ivm corona). Je weet dat je het niet fijn vindt, maar je pusht jezelf gelijk weer de drukte in.

Ik vind het heerlijk! Mis alleen de vrijheid om op vakantie te kunnen gaan of bij grootouders op bezoek.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook fijn. Ben ook introvert. Vind het vooral een voordeel dat bepaalde sociale dingen niet meer hoeven, zoals mensen zoenen die je niet goed kent, handen schudden en feestjes. Ik houd niet van drukte en met het OV reizen deed ik toch al niet. Vakantie geef ik ook niet veel om en ik heb vliegangst, dus ik mis niet veel door corona.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel lekker vind is dat het nu normaler is om om je ruimte te vragen. Vooral in de supermarkt.
Laatst een jongedame die bij de kassa bijna schouder aan schouder naast me stond.
Ik vond dat altijd al bloedirritant, ook voor corona, alsof ze je proberen op te drijven zodat je meer opschiet.
Toen ik wilde gaan pinnen ze zat bijna letterlijk in mijn nek te hijgen.
"Sorry, mag ik even iets meer ruimte alsjeblieft?!" Zei ik toen.
Ze zette een klein stapje achteruit. Dat was de moeite niet.
"Wil je gewoon een heel stuk achteruit gaan?!" Vervolgde ik.
De caissière wees toen ook naar de plakband strepen op de grond de minimale afstand aangeven.
Toen gaf de jongedame me eindelijk de ruimte zoals het hoort.
Die regel mag in de supermarkten voor altijd blijven van mij!
pindakaasjes wijzigde dit bericht op 22-07-2020 08:18
0.19% gewijzigd
Pindakaasjes schreef:
22-07-2020 08:16
Wat ik wel lekker vind is dat het nu normaler is om om je ruimte te vragen. Vooral in de supermarkt.
Laatst een jongedame die bij de kassa bijna schouder aan schouder naast me stond.
Ik vond dat altijd al bloedirritant, ook voor corona, alsof ze je proberen op te drijven zodat je meer opschiet.
Toen ik wilde gaan pinnen en ze zat bijna letterlijk in mijn nek te hijgen.
"Sorry, mag ik even iets meer ruimte alsjeblieft?!" Zei ik toen.
Ze zette een klein stapje achteruit. Dat was de moeite niet.
"Wil je gewoon een heel stuk achteruit gaan?!" Vervolgde ik.
De caissière wees toen ook naar de plakband strepen op de grond de minimale afstand aangeven.
Toen gaf de jongedame me eindelijk de ruimte zoals het hoort.
Die regel mag in de supermarkten voor altijd blijven van mij!

Vind ik ook fijn. Ik erger me ook aan mensen die, als mijn kar nog niet leeg is, alvast hun spullen aan het einde van de band gaan plaatsen.
Wacht gewoon even je beurt rustig af. :@
louti schreef:
22-07-2020 07:52
Maar dat doe je dan toch zelf? Jezelf weer al die 'verplichtingen' opleggen? Alle afspraken laten doorgaan? Je kan toch gewoon zeggen dat je niet wil of kan (ivm corona). Je weet dat je het niet fijn vindt, maar je pusht jezelf gelijk weer de drukte in.

Ik vind het heerlijk! Mis alleen de vrijheid om op vakantie te kunnen gaan of bij grootouders op bezoek.

Nouw......ik vind dat verplichtingen je ook wel door je sociale omgeving worden opgelegd hoor. Althans als je geen outcast wil worden.
Om nu te weigeren om op de verjaardag van een vriendin te komen vind ik ook zo wat....
Je moet gewoon je karretje achter je zetten i.p.v. voor je, bij de kassa.
Dan ben jij degene die tegen iemand aan kan gaan staan voor je als je wil, maar niemand achter tegen jou aan.
Hier is het gewone leven eigenlijk alweer een tijdje aan de gang. Ik werk alleen nog thuis, maar na mijn vakantie moet ik ook weer naar kantoor. Dan is het echt weer zoals voorheen. We spreken af met vrienden, vieren verjaardagen (wel met minder mensen en afstand), ben naar de Tilburgse kermis geweest, ga naar mijn ouders in Duitsland, binnenkort vakantie en dan gaan we naar de camping bij Toverland en een andere camping in Nederland. Ik ben blij dat het weer normaal wordt.
Van de periode thuis werd ik echt niet gelukkig. Ik werd zelfs wat paranoïde. Dacht ineens dat mijn buren me niet meer aardig vonden, dat ze me hier weg wilden hebben, dat ze de buurt tegen me op gingen zetten (heb in ons vorige huis een burenruzie gehad waardoor we verhuisd zijn en die gevoelens kwamen ineens weer op). Sloeg helemaal nergens op, ik zag echt dingen die er niet waren. De buurvrouw had me een keer geen gedag gezegd (ze zag me niet ofzo) en ik had ineens zulke vreemde gedachtes. Was geen fijne periode, dus ik ben blij dat het weer steeds meer als vanouds gaat voelen.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
21-07-2020 23:35
Nu nog steeds? Ik ben allang weer uit die bubbel. Alle afspraken, verjaardagen etc gaan weer door en wij werken gewoon weer normaal. Mijn ouders passen weer gewoon op de kinderen als we zijn werken en boodschappen doen gaat hier ook weer zoals vanouds. Het is haast gewoon weer “normaal”.

En doordat veel mensen nu denken dat alles weer 'normaal' is loopt het aantal besmettingen dus weer op... :(
Alle reacties Link kopieren
.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 22-07-2020 13:44
Reden: Alleen maar beamen is gewenst.
99.20% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een introvert die het allemaal wel best vindt.
Ik ben al tevreden met een klein en eenvoudig leven. Met mijn katten, mijn plantjes en een goed boek op het balkon. Achter de geraniums. :biggrin:

Nu heb ik steeds wel gewerkt en mijn werk is best wel hectisch met veel contacten. Ik heb mijn vrije dagen dus echt wel nodig om weer wat op te laden. En daarom vind ik het niet erg dat verjaardagen, borrels, etcetera niet doorgaan.
Begroetingen met handen schudden en 3 zoenen mis ik ook niet.
En extra ruimte in winkels bevalt mij ook goed. Mag wat mij betreft ook altijd zo blijven.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik vind het ook heerlijk en dat terwijl ik elke week minstens twee keer uit eten ging, wekelijks borrels had, minimaal twee keer per jaar op vakantie ging etc. Er komen weer mooie dingen voor terug: het thuiswerken bevalt me fántastisch, ik ben veel productiever, presteer beter en voel minder druk. Met al het videobellen mis ik ook het contact niet. Verder geef ik veel borrels en etentjes thuis met maximaal twee mensen. Zo kunnen we afstand houden en hebben we heel andere gesprekken. Eten en borrelplankjes laat ik bezorgen voor het speciale gevoel (en het steunen van de horeca). Boodschappen en andere zaken laat ik bezorgen. Naar verjaardagen en andere bijeenkomsten met meerdere mensen ga ik nog niet. Zeker niet als het binnen is. Ik denk dat ik dit allemaal vast ga houden, ik word er rustig en blij van. Alleen hoop ik snel weer te kunnen reizen en op vakantie te kunnen!

Het heeft lang geduurd voor ik ervan durfde te genieten vanwege alle ellende voor veel anderen, maar inmiddels kan ik dat wel.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
22-07-2020 08:19
Nouw......ik vind dat verplichtingen je ook wel door je sociale omgeving worden opgelegd hoor. Althans als je geen outcast wil worden.
Om nu te weigeren om op de verjaardag van een vriendin te komen vind ik ook zo wat....
Als goede introvert is je vriendenkring daar natuurlijk op aangepast.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
22-07-2020 10:07
Als goede introvert is je vriendenkring daar natuurlijk op aangepast.

Die vriendenkring is niet heel groot en wel heel oud en daar zit ook familie tussen dus ik kom er niet altijd onderuit :roll: (vind ik)

Oud als in duurt al lang.
Zorgen dat je vrienden 150 km verderop wonen of in een ander land. Dan snappen ze best dat je niet op een verjaardag komt.
Niq schreef:
22-07-2020 10:33
Zorgen dat je vrienden 150 km verderop wonen of in een ander land. Dan snappen ze best dat je niet op een verjaardag komt.

:HA:
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
22-07-2020 07:52
Maar dat doe je dan toch zelf? Jezelf weer al die 'verplichtingen' opleggen? Alle afspraken laten doorgaan? Je kan toch gewoon zeggen dat je niet wil of kan (ivm corona). Je weet dat je het niet fijn vindt, maar je pusht jezelf gelijk weer de drukte in.

Ik vind het heerlijk! Mis alleen de vrijheid om op vakantie te kunnen gaan of bij grootouders op bezoek.
Bij mij vallen afspraken voor mijn kinderen zoals logopedie en zwemles ook mee. En zelf ben ik de afgelopen weken ook weer weg geweest naar verschillende afspraken. Daar ben je wekelijks toch weer een paar uur mee zoet. En een verjaardag van je eigen kind kan je natuurlijk ook niet negeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de stad, en waar ik dat normaal heerlijk vind, lijkt het nu vooral een nadeel. Er is te weinig ruimte voor mensen om veilig te recreëren, de jeugd wordt steeds opstandiger en heeft steeds meer schijt aan alle maatregelen wat tot gevaarlijke situaties lijdt.

Daarnaast werk ik gedeeltelijk in de culturele sector die helemaal verkruimelt, en ook mijn andere baan staat op de tocht.

De opleiding van mijn man gaat niet door omdat bedrijven nu niet durven te investeren, ik kon niet naar het afzwemmen van mijn zoon, en we werken al maanden thuis onder vrijwel onmogelijke omstandigheden (kleinbehuisd). Ik leef mee met mijn zzp-vrienden die hun inkomsten zien opdrogen en geen flauw idee hebben hoe ze rond moeten komen als deze situatie nog lang duurt. En ik heb mijn oude vader al sinds februari niet kunnen knuffelen.

Ik vind deze tijd waardeloos en word er heel erg somber van, vooral omdat het einde niet in zicht lijkt.
Ja maar het leuke van dit topic is dat je hier kan vertellen hoe fijn je het vindt.
Al die andere topics gaan al over de ellende die men vooral ervaart door de Corona.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven