Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie vind het ook allemaal wel best hoe het eraan toe gaat?

21-07-2020 23:05 81 berichten
Buiten de ellende om dan.

Ik vind het altijd al zalig mij terug te kunnen trekken en nu zie ik goede redenen om dingen niet door te laten gaan.
Eigenlijk is er in mijn leven weinig veranderd. Alleen de manier van winkelen vind ik een beetje vreemd, maar daar heb ik ook totaal geen moeite mee.

Één ding vind ik wel jammer, en dat is dat een operatie niet is doorgegaan in maart.
Nu kan die wel weer opnieuw gepland worden, maar vind het de juiste tijd er niet voor.
En natuurlijk vind ik het jammer voor de mensen die er eenzaamheid door hebben ontwikkeld. Ik zie dat her en der,
Maar voor mij mag het leven zoals het voor mij is nu voor mij wel doorgaan.
Afspraken die normaal mondeling moeten kunnen nu via email.

Voor veel bedrijven is het een nekslag, maar daar gaat het me nu niet over. Het gaat puur over dat dit eigenlijk een soort uitkomst voor me is.

Zijn er meer mensen met diezelfde instelling'?
Alle reacties Link kopieren
kweepeer schreef:
22-07-2020 03:48
Ik vind het wel prima zo, het enige wat ik echt mis is dansles.

Heel fijn om meer in m'n eigen ritme te kunnen slapen vooral (ben een nachtmens - de doodenkele keer dat ik nu nog vroeg op moet voor een afspraak rol ik daarna gewoon weer terug m'n bed in, echt fijn). Sociale verplichtingen deed ik al nooit zo aan, maar het is wel fijn om het nu helemaal niet meer te hoeven.

Videovergaderen vind ik wel echt de hel. Dan nog liever een 'echte' vergadering, al ben ik daar ook niet gek op.

Het heeft me wel verbaasd hoe ongelofelijk veel moeite sommige extraverte mensen in mijn omgeving ermee hebben. Ik leef als introvert nachtmens m'n hele leven al voor een groot deel tegen m'n natuur in, omdat de ochtendmensen en de extraverten het nu eenmaal voor het zeggen hebben in de wereld en de normen bepalen. Ik worstel me zoveel mogelijk onder die normen uit, maar het komt toch echt wel regelmatig voor dat ik op twee uur slaap (kut) naar een vergadering moet (ook kut) omdat dat nu eenmaal is hoe de wereld is ingericht.

Nu is de wereld even een paar maanden anders ingericht, ik snap dat dat vervelend is als het tegen je natuur in gaat, maar het verbaast me echt HOE vervelend sommige mensen het vinden. Ik bedoel kom op, het is maar een paar maanden, een paar jaar hooguit. Hoe kan het dat ze daar ZO verschrikkelijk onder lijden? Ik snap het, maar toch snap ik het ook niet.
Maar als je een baan hebt en mede daardoor 'geleefd' wordt door de extraverten dan is dat nu toch steeds zo door de vele telefonische afspraken ed? Dus dat snap ik niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mei een baby gekregen en ik heb zolang lekker met haar en man in onze bubbel kunnen leven, heerlijk! Geen mens gezien in de eerste week en daarna heel mondjesmaat, rustig kunnen herstellen van een zware zwangerschap en dito bevalling. Niet mijn kind hoeven doorgeven aan de hele goegemeente omdat het nu eenmaal zo hoort en om tante Truus niet te beledigen en ‘daar krijg je een sociaal kind van’. :roll: Nee sorry jongens, die pandemie he.

En als er dan kraamvisite is, hoef ik niemand te zoenen! :cheer2:
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Miss-elfje schreef:
22-07-2020 05:57
Dit dus. Ik ben zo blij dat ik niet iedereen meer een hand moet geven. Of nog erger, drie zoenen terwijl ik die gene niet goed ken (en ook als ik ze wel ken liever niet). Wat mij betreft blijft dat zo. Gewoon hallo volstaat ook.
Eens! Verplicht 3 zoenen hoeft voor mij ook niet. 2 zoenen aan familie en vrienden na de Coronatijd okay en hooguit een hand geven aan onbekenden. Maar dat moet niet verplicht zijn. Gewoon ''hallo'' zeggen is ook okay. Het gaat erom dat je samen bent en verder moet een ieder gewoon doen wat goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk de laatste maanden pas hoe vol onze agenda altijd was. Van het ene feestje naar het andere. Sportwedstrijden van de kinderen, borrel hier, etentje daar. Allemaal leuk, ik genoot er zeker van, maar ik kan de rust van nu ook wel erg waarderen. Man en ik hebben veel achterstallige klusjes in en rond huis opgepakt. We doen lekker kneuterig spelletjes met de kinderen, waarderen ons heerlijke huis des te meer en vermaken ons prima samen....
Geraldine schreef:
29-07-2020 18:32
Eens! Verplicht 3 zoenen hoeft voor mij ook niet. 2 zoenen aan familie en vrienden na de Coronatijd okay en hooguit een hand geven aan onbekenden. Maar dat moet niet verplicht zijn. Gewoon ''hallo'' zeggen is ook okay. Het gaat erom dat je samen bent en verder moet een ieder gewoon doen wat goed voelt.
Woord voor woord met je eens. Tijdje geleden kwam ik iemand tegen die altijd íets te enthousiast 3 zoenen geeft. Brrr. Dit was een mooi excuus om het niet te doen, en wat mij betreft blijft dat ook zo.
Alle reacties Link kopieren
As we speak is er nu weer een of andere feest/borrel/barbecue aan de gang in onze wijk. De 5e van deze maand... Dat heb ik ook totaal niet gemist die herrie in andermans tuin tot in de late uurtjes. Het is nu ook wel flink raak vergeleken voorgaande jaren. Ze hebben natuurlijk een hoop in te halen denken ze. Echt verschrikkelijk die herrie. Wil je een keer wat vroeger naar bed kan je dat gelal van een ander aan horen incl hardcore en André Hazes :hamer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven