Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zoon verkouden, niet naar school.

31-08-2020 08:45 355 berichten
Laat ik even bij het begin beginnen:

Nichtje (is hier meerdere malen per week) is verkouden, kreeg griep verschijnselen. Corona test ondergaan en gelukkig negatief getest!
Zij was weer welkom bij haar werk e.d. maar nog steeds verkouden.

Maar ze heeft mijn zoontje ook aangestoken.
Nu is het protocol op zijn basisschool dat je bij neusverkoudheid niet mag komen.
Contact gehad met school. En inderdaad hij mag niet komen... begrijp ik heel goed.
Maar vorig jaar was hij ook verkouden, meer dan 1 maand!


Hoor net van 2 andere ouders dat zij het zelfde probleem hebben.
Kan toch niet zijn dat hij al die tijd thuis moet blijven? En meer kinderen zullen dit hebben, dus lege klassen de hele winter?

Er is nu ook geen les op afstand omdat zijn juf nu gewoon weer fulltime voor de klas staat.
Ik ben nu bijna van plan om een Corona test te laten afnemen. Zodat hij kan aantonen dat het geen Corona is.

Hebben meer ouders dit probleem?
anoniem_63e492ea60a21 wijzigde dit bericht op 31-08-2020 08:50
Reden: Extra info
3.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het bleek niet daar te staan maar ik had het gelezen in een artikel over coronatest.nl:

https://nos.nl/l/2343782
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
10-09-2020 21:05
Maar Lilalinda hoe kom je hier toch bij?
Dit is echt niet waar hoor!
Jawel hoor, bron: GGD
Ik heb het gevraagd, toen ik puber liet testen. Staat geheid ook online.
Vind je het onlogisch klinken dan?
Als je positief bent, kom je in een ggd-protocol terecht. Negatief: dan ben je slechts een nummertje voor de statistieken
Alle reacties Link kopieren
Green17 schreef:
10-09-2020 21:22
:cheer: vooral alleen voor jezelf leven. Daar wordt je vast heel gelukkig van.
Zolang jij alleen voor jezelf leeft en weigert je te laten testen, terwijl jij echt klachten hebt.
Heb jij geen recht van spreken.
Jij verkloot het bron&contactonderzoek
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2020 14:28
Zolang jij alleen voor jezelf leeft en weigert je te laten testen, terwijl jij echt klachten hebt.
Heb jij geen recht van spreken.
Jij verkloot het bron&contactonderzoek
Nee hoor, ik volg netjes het advies van mijn huisarts op. Ik ben overigens klachtenvrij op dit moment en het rivm roept nu zelfs op om je afspraak af te bellen als je geen klachten meer hebt.

Mijn kind gaat maandag pas weer naar school. Dan zijn de 24 uur klachtenvrij allang verstreken.

En nogmaals. Er zijn geen contacten met andere mensen geweest. Mijn partner werkt thuis, de boodschappen worden thuis bezorgd en we zaten al 4 dagen met het gezin binnen ( zonder buiten te komen) toen ik koorts kreeg. Daar gaat een GGD echt niet meer uithalen hoor.
Is het al genoemd dat kinderen van zes tussen wal en schip vallen? GGD test liever niet, maar naar school kunnen ze ook niet.

Wat moet je dan als ouder?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
11-09-2020 15:22
Is het al genoemd dat kinderen van zes tussen wal en schip vallen? GGD test liever niet, maar naar school kunnen ze ook niet.

Wat moet je dan als ouder?
Wel testen? Waarom zou 6 niet kunnen en 7 wel?

Maar ik dacht dat de regel was dat kinderen tot 7 snotterend naar school mochten en vanaf 7 jaar niet meer. Of is dat weer veranderd?
kadanz schreef:
11-09-2020 15:22
Is het al genoemd dat kinderen van zes tussen wal en schip vallen? GGD test liever niet, maar naar school kunnen ze ook niet.

Wat moet je dan als ouder?
In de “beslisboom” die wij van school hebben ontvangen, gaat het over kinderen tot en met 6 jaar. Dus die mogen in principe met een snotneus naar school.
Alle reacties Link kopieren
Er is een vragenlijst en beslisboom voor kinderen van 0 t/m 6 jaar en de vragenlijst en beslisboom voor kinderen van 7 t/m 12 jaar.

https://www.boink.info/nieuws/beslisboo ... ang-school
*Sally* schreef:
11-09-2020 15:25
In de “beslisboom” die wij van school hebben ontvangen, gaat het over kinderen tot en met 6 jaar. Dus die mogen in principe met een snotneus naar school.
..
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 13-09-2020 23:40
5.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Green17 schreef:
11-09-2020 15:07
Nee hoor, ik volg netjes het advies van mijn huisarts op. Ik ben overigens klachtenvrij op dit moment en het rivm roept nu zelfs op om je afspraak af te bellen als je geen klachten meer hebt.

Mijn kind gaat maandag pas weer naar school. Dan zijn de 24 uur klachtenvrij allang verstreken.

En nogmaals. Er zijn geen contacten met andere mensen geweest. Mijn partner werkt thuis, de boodschappen worden thuis bezorgd en we zaten al 4 dagen met het gezin binnen ( zonder buiten te komen) toen ik koorts kreeg. Daar gaat een GGD echt niet meer uithalen hoor.
Ja nu ja
Maar je had koorts en verkoudjeisklachten
En voor je die had, kon je iedereen besmetten

En je moet zelf keuzes maken, om je dan niet te laten testen
Maarrrr je verspeelt dan wel het recht anderen de les te lezen
Alle reacties Link kopieren
Vanaf groep 3 moeten kinderen met snotneus thuis blijven, maar kinderen van 6 kunnen in groep 2 zitten of in groep 3, dus vandaar dat 6 jaar afhankelijk is van de groep waar ze in zitten.

En nee mijn kind van 6 heb ik niet getest maar na verkoudheid weer naar school gedaan. Nu helaas zelf verkouden, en dacht netjes test aan te vragen, maar ja dat gaat dus niet nu. Prima maar ik ben meestal 3 dagen snip snot verkouden en daarna is de snotneus vaak zo weer weg, dus testen heeft geen zin voor mij meer. Overigens blijf ik gewoon thuis, voel me überhaupt te belabberd om gezellig rondje te gaan wandelen ofzo..
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2020 15:32
Ja nu ja
Maar je had koorts en verkoudjeisklachten
En voor je die had, kon je iedereen besmetten

En je moet zelf keuzes maken, om je dan niet te laten testen
Maarrrr je verspeelt dan wel het recht anderen de les te lezen
Lees je wel wat ik schrijf! Ik zat al 5 dagen thuis voordat ik klachten kreeg. Wie kan ik in die tussentijd aansteken? Mijn kamerplant?

Ik heb mij niet laten testen omdat 50 km!!! Fietsen niet gezond is met 39 graden koorts. Mijn huisarts staat achter de oplossing gewoon lekker thuis uitzieken en bij Corona specifieken klachten zoals benauwdheid gaan we pas verder kijken. Nou ben ik nu compleet klachtenvrij, dus ik ga er vanuit dat 24 uur binnen blijven voldoende is.

En om je gerust te stellen. ik val in een risico groep, dus ik blijf sowieso bij andere mensen uit de buurt en sta morgen echt niet in de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Green17 schreef:
11-09-2020 15:24
Wel testen? Waarom zou 6 niet kunnen en 7 wel?

Maar ik dacht dat de regel was dat kinderen tot 7 snotterend naar school mochten en vanaf 7 jaar niet meer. Of is dat weer veranderd?
Hier mag groep 1 en 2 wel snotterend naar school en groep 3 niet. Genoeg leerlingen in groep 3 die nog 6 zijn.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
11-09-2020 15:35
Vanaf groep 3 moeten kinderen met snotneus thuis blijven, maar kinderen van 6 kunnen in groep 2 zitten of in groep 3, dus vandaar dat 6 jaar afhankelijk is van de groep waar ze in zitten.

En nee mijn kind van 6 heb ik niet getest maar na verkoudheid weer naar school gedaan. Nu helaas zelf verkouden, en dacht netjes test aan te vragen, maar ja dat gaat dus niet nu. Prima maar ik ben meestal 3 dagen snip snot verkouden en daarna is de snotneus vaak zo weer weg, dus testen heeft geen zin voor mij meer. Overigens blijf ik gewoon thuis, voel me überhaupt te belabberd om gezellig rondje te gaan wandelen ofzo..
Ik wist niet dat het ook afhankelijk was van de groep. Die van mij is ook Max 5 dagen verkouden, dus ik vind het ook niet zinnig om te testen. Gewoon thuishouden bij een snotneus is makkelijker.
Green17 schreef:
11-09-2020 15:24
Wel testen? Waarom zou 6 niet kunnen en 7 wel?

Maar ik dacht dat de regel was dat kinderen tot 7 snotterend naar school mochten en vanaf 7 jaar niet meer. Of is dat weer veranderd?
De GGD ontmoedigt actief het testen van kinderen. Maar als je kind dus zes is en in groep drie, dan heb je een probleem.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
11-09-2020 15:48
De GGD ontmoedigt actief het testen van kinderen. Maar als je kind dus zes is en in groep drie, dan heb je een probleem.
Ontmoedigen ze niet gewoon, omdat de testcapaciteit te laag is om alle kinderen met een snotneus te testen.
Green17 schreef:
11-09-2020 15:51
Ontmoedigen ze niet gewoon, omdat de testcapaciteit te laag is om alle kinderen met een snotneus te testen.
Ja, dat zeggen ze er ook bij.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 13-09-2020 23:39
32.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Green17 schreef:
11-09-2020 15:51
Ontmoedigen ze niet gewoon, omdat de testcapaciteit te laag is om alle kinderen met een snotneus te testen.
Dat lijkt inderdaad vanwege de te lage testcapaciteit met het idee dat je kind dan maar thuis moet blijven, niet omdat ze kinderen niet zouden willen testen.
adelaar81 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:45
Reden: Typo
2.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
31-08-2020 08:57
Ja? Hoe dan? Mijn kinderen hebben geen digid dus de uitslag volgt per telefoon. Dat punt 1 en punt 2 volgens mij mogen ze er niet eens om vragen op school.
DigiD alvast aanvragen voor een volgende keer
Dan krijg je online uitslag
Printscreen maken
Al kan je daar ook mee sjoemelen als je geen test hebt gedaan
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
11-09-2020 17:13
Ja, dat zeggen ze er ook bij. Druk, druk, druk en waarschijnlijk is de test toch negatief en ach...die kinderen...

Je wordt dus keihard ontmoedigd. Maar nogmaals, wat moet ik dan als rechtschapen burger? Mijn kind een week thuishouden?

Zo typisch weer.
Daar komt het sowieso op neer vrees ik. 2/3 dagen wachten tot je kan testen en dan nog 2 dagen wachten op de uitslag.

Het testen moet echt beter geregeld worden.
Alle reacties Link kopieren
Green17 schreef:
11-09-2020 18:13
Daar komt het sowieso op neer vrees ik. 2/3 dagen wachten tot je kan testen en dan nog 2 dagen wachten op de uitslag.

Het testen moet echt beter geregeld worden.
Dat sowieso inderdaad. Ik heb gisteravond gebeld voor een test voor mijn verkouden zoon. Kan zondagmiddag pas terecht, en wel 97 kilometer verderop. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
11-09-2020 20:27
Dat sowieso inderdaad. Ik heb gisteravond gebeld voor een test voor mijn verkouden zoon. Kan zondagmiddag pas terecht, en wel 97 kilometer verderop. :cry:
Ja, dat is dus echt niet te doen!
Als ze willen dat de economie blijft draaien moet dit echt beter.

Ik heb nog geen eens een poging gedaan om te bellen. De eerste beste testlocatie is 25 km verderop en we hebben geen auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam vanochtend snotterig uit bed. Werk onderwijgerelateerd. Elk jaar ben ik na een week of 3 na start schooljaar snotterig. Gelukkig was ik woensdag vrij en donderdag vanuit huis gewerkt. Dochter van 9 kwam met keelpijn uit bed dus die bleef ook thuis.
Online test aanvragen voor mezelf lukte niet, te druk dus of ik na 30 minuten terug wilde bellen. Na 6 x bellen (3 uur verder dus) kreeg ik te horen dat er dinsdag misschien plaats is maar dat ze niet zover vooruit kunnen plannen. Of ik wil blijven bellen.....
Ervaring uit het verleden zegt dat ik er dan waarschijnlijk allang vanaf ben.
Maar ik ga nergens heen en sluit mezelf wel op komend weekend.
Dit schiet toch niet op......
Alle reacties Link kopieren
Green17 schreef:
11-09-2020 20:31
Ja, dat is dus echt niet te doen!
Als ze willen dat de economie blijft draaien moet dit echt beter.

Ik heb nog geen eens een poging gedaan om te bellen. De eerste beste testlocatie is 25 km verderop en we hebben geen auto.
Gelukkig ben ik wel in de gelegenheid om te rijden. Ik heb een auto, we zijn zondag vrij, en anders hadden we toch nergens naartoe gemogen. Maar ik baal wel dat we nu bijna 200 kilometer moeten afleggen. Zo'n tijd- en geldverspilling.
Bovendien is drie dagen wachten best veel. Dan kunnen we bij een negatieve test pas woensdag weer ons gewone leven oppakken. Dan ben je dus een week verder.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
11-09-2020 20:45
Gelukkig ben ik wel in de gelegenheid om te rijden. Ik heb een auto, we zijn zondag vrij, en anders hadden we toch nergens naartoe gemogen. Maar ik baal wel dat we nu bijna 200 kilometer moeten afleggen. Zo'n tijd- en geldverspilling.
Bovendien is drie dagen wachten best veel. Dan kunnen we bij een negatieve test pas woensdag weer ons gewone leven oppakken. Dan ben je dus een week verder.
Jezelf gewoon opsluiten in huis is simpeler en geeft minder werk en frustratie.

Maar dit gaat echt niet werken hoor. We gaan zometeen het griepseizoen in..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven