502 bad gateway

19-02-2018 16:36 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik erover heen gelezen en is er al een topic over,maar ik krijg steeds de melding 502 Bad Gateway op het viva forum. En alleen bij deze website.

Wat betekent het? En wat moet ik doen om er vanaf te komen?
Heb ik nu een virus op mijn iPad ??
RikM schreef:
19-02-2018 18:33
Zou het? Hoe verklaar je dan dat mensen met een adblocker er ook last van hebben?
Exact mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-02-2018 18:33
Zou het? Hoe verklaar je dan dat mensen met een adblocker er ook last van hebben?
Omdat het script wel laadt voordat adblocker kan zien dat het om een advertentie gaat.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
21-02-2018 13:48
Omdat het script wel laadt voordat adblocker kan zien dat het om een advertentie gaat.

Ja, maar Adblocker blokkeert toch alle HTTP-requests van die ad, dus hoe kun je dan een 502 serverfout krijgen? Of kun je die melding ook al terugkrijgen als de ad een TCP verbinding probeert te maken?
Alle reacties Link kopieren
De 502 fout is een HTTP status code die aangeeft dat een server een ongeldige reactie krijgt van een andere server op het moment dat de browser de webpagina probeert te laden. Een dergelijke code kan dus bijvoorbeeld verschijnen op gecompliceerde websites of applicaties op internet waar verschillende servers aan te pas komen. In dit geval omdat de Viva website is opgebouwd uit meerdere bronnen, een daarvan de Advertenties, en een van de advertenties veroorzaakt dus die fout waardoor de Vivasite ipv dat Advertentie-kader uit te schakelen, gewoon de pagina codeerd als een error. Na een aantal keren herladen wordt op een gegeven moment een andere advertentie voorgeschoteld welke niet fout is, en dan laad het gewoon weer.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
21-02-2018 14:36
De 502 fout is een HTTP status code die aangeeft dat een server een ongeldige reactie krijgt van een andere server op het moment dat de browser de webpagina probeert te laden. Een dergelijke code kan dus bijvoorbeeld verschijnen op gecompliceerde websites of applicaties op internet waar verschillende servers aan te pas komen. In dit geval omdat de Viva website is opgebouwd uit meerdere bronnen, een daarvan de Advertenties, en een van de advertenties veroorzaakt dus die fout waardoor de Vivasite ipv dat Advertentie-kader uit te schakelen, gewoon de pagina codeerd als een error. Na een aantal keren herladen wordt op een gegeven moment een andere advertentie voorgeschoteld welke niet fout is, en dan laad het gewoon weer.
:thumbsup:


Nu nog de aandacht van de ongeschoolde Vivamods zien te krijgen....
@jaw
Ik snap wat je zegt, ik snap alleen niet hoe het kan. Voor zover ik kan zien worden de advertenties pas na het laden van de pagina opgevraagd, dus hoe je het dan nog voor elkaar krijgt dat de hele pagina een fout geeft...? :confused:
jaw schreef:
19-02-2018 17:32
Is een van de reclames. Kan niet zeggen welke.
Normaliter is het puur slechte scripting welke maar blijft vastlopen, deze reclame echter probeert dingen te doen op je systeem welke gewoon niet mogen door een verkeerde 'toegangspoort' aan te spreken. Met een "Bad Gateway" error tot gevolg.

Dat komt doordat het Viva forum zijn inkomsten uit de reclame moet halen, waardoor ze het niet zo nauw nemen met de gekozen reclame provider omdat ze zoveel mogelijk geld willen verdienen. Met als gevolg dat de gekozen provider nog wel eens "foute" reclames doorlaat die malware etc probeert te installeren.

Hier valt mijn jaw wel van open eerlijk gezegd.
RikM schreef:
21-02-2018 14:28
kun je die melding ook al terugkrijgen als de ad een TCP verbinding probeert te maken?
UDP instellen. Heb je er geen last meer van.
Wilde op dit topic klikken, krijg ik die melding. De ironie :rofl:
Alle reacties Link kopieren
spraakwaterval schreef:
22-02-2018 23:50
UDP instellen. Heb je er geen last meer van.
Wat is UDP?
Alle reacties Link kopieren
Het is vandaag weer verschrikkelijk met die gateway!

Ik stel voor dat we allemaal ieder een topic openen met de titel "bad gateway" om de beheerders van het viva forum eens een koekje van eigen deeg te geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat de sysadmin maandag toch wel terug is van vakantie :-)
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
19-02-2018 17:26
Bad gateway, very bad gateway..
Afbeelding
Lol.
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
Alle reacties Link kopieren
Kyreza schreef:
23-02-2018 14:45
Wilde op dit topic klikken, krijg ik die melding. De ironie :rofl:
#metoo
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem ligt aan de kant van de server en niet aan een van de reclames, daardoor maakt het niet uit of je een ad blocker gebruikt.

Het kunnen heel veel dingen zijn, maar dit scenario is goed mogelijk:

Viva gebruikt meerdere servers om de hoeveelheid verkeer aan te kunnen. Als je naar viva.nl browst dan gaat je HTTP verzoek eerst door een load balancer en die bepaalt dan welke server je verzoek gaat uitvoeren.

Een van de servers heeft een fout ontwikkeld waardoor de load balancer iets terug krijgt van die server dat het niet snapt. Daar komt de 502 status code vandaan.
Sorcha_ schreef:
24-02-2018 16:42
Het probleem ligt aan de kant van de server en niet aan een van de reclames, daardoor maakt het niet uit of je een ad blocker gebruikt.

Het kunnen heel veel dingen zijn, maar dit scenario is goed mogelijk:

Viva gebruikt meerdere servers om de hoeveelheid verkeer aan te kunnen. Als je naar viva.nl browst dan gaat je HTTP verzoek eerst door een load balancer en die bepaalt dan welke server je verzoek gaat uitvoeren.

Een van de servers heeft een fout ontwikkeld waardoor de load balancer iets terug krijgt van die server dat het niet snapt. Daar komt de 502 status code vandaan.

Dit was dus ook mijn gedachte. De advertenties kunnen het niet zijn want die worden later pas opgevraagd en kun je ook uitschakelen.
Wel raar dat ze er nog niet achter zijn want zoiets moet toch makkelijk in de logs terug te vinden zijn.

Ben ik trouwens de enige die dit topic al een paar keer gerefresht heeft omdat er Bad Gateway in de titel staat? :$
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
24-02-2018 16:52
Dit was dus ook mijn gedachte. De advertenties kunnen het niet zijn want die worden later pas opgevraagd en kun je ook uitschakelen.
Wel raar dat ze er nog niet achter zijn want zoiets moet toch makkelijk in de logs terug te vinden zijn.
Je gaat er vanuit dat ze goede logs hebben :idee: :proud: .
RikM schreef:
24-02-2018 16:52
Ben ik trouwens de enige die dit topic al een paar keer gerefresht heeft omdat er Bad Gateway in de titel staat? :$
Ja! Je bent tè erg. :)
De load balancer versus één server die niet meewerkt, klinkt voor mij nog het meest logisch.
Verklaart ook wel het volkomen random karakter van de 502's.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
24-02-2018 16:52
Dit was dus ook mijn gedachte. De advertenties kunnen het niet zijn want die worden later pas opgevraagd en kun je ook uitschakelen.
Wel raar dat ze er nog niet achter zijn want zoiets moet toch makkelijk in de logs terug te vinden zijn.

Ben ik trouwens de enige die dit topic al een paar keer gerefresht heeft omdat er Bad Gateway in de titel staat? :$
Nope. :biggrin:
Life is short. Eat dessert first.
Courage-- schreef:
24-02-2018 19:15
Ja! Je bent tè erg. :)
De load balancer versus één server die niet meewerkt, klinkt voor mij nog het meest logisch.
Verklaart ook wel het volkomen random karakter van de 502's.

Klopt. En dat er meerdere servers in het spel zijn wisten we al dankzij de fijne time-drift bug die we een tijdje geleden hadden. Toen werkten die servers ook al niet lekker samen.
Courage-- schreef:
24-02-2018 19:15
Ja! Je bent tè erg. :)
De load balancer versus één server die niet meewerkt, klinkt voor mij nog het meest logisch.
Verklaart ook wel het volkomen random karakter van de 502's.
Misschien hebben ze achter die loadbalancer ergens een firewallrule gesloopt, waardoor je er linksom niet doorkomt, en na F5 rechtsom wel. Ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Sjees, het is nu wel heel ernstig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
25-02-2018 12:33
Sjees, het is nu wel heel ernstig.
Ja, het is erger dan ooit.
Alle reacties Link kopieren
Bloedirritant :thunder:


En die "lees meer" balk vind ik ook ontzettend vervelend.
In een ander topic werd gesproken over een alternatief forum voor Viva.
"Sayswho" daar zie ik bekende forummers voorbij komen.
Ik ga eens een gokje wagen...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
24-02-2018 16:52
Dit was dus ook mijn gedachte. De advertenties kunnen het niet zijn want die worden later pas opgevraagd en kun je ook uitschakelen.
Wel raar dat ze er nog niet achter zijn want zoiets moet toch makkelijk in de logs terug te vinden zijn.

Ben ik trouwens de enige die dit topic al een paar keer gerefresht heeft omdat er Bad Gateway in de titel staat? :$
Euh... nee :$
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven