Aantal vragen over de app van spotify

04-06-2014 18:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal vragen over het gebruik van de app van Spotify en dan met name het offline luisteren in de app. Want ik snap er geloof ik niet zoveel van Op de pc gaat alles prima met Spotify, maar dan ben ik thuis en dus altijd online. De app roept echter nogal wat vragen op.

1. Kun je met een gratis account liedjes luisteren als je offline bent? Of alleen als je online bent?

2. Je kunt bij een afspeellijst selecteren dat deze ook offline beschikbaar moet zijn. Klopt het dat je daar de premium variant voor moet hebben? En betekent dit dan ook dat je eerst per afspeellijst moet instellen dat je deze ook offline beschikbaar wilt? Kun je hem anders uberhaupt niet offline luisteren?

3. Stel dat ik nu met een premium account instel dat ik een bepaalde afspeellijst offline wil kunnen luisteren. En na een maand heb ik geen premium account meer. Kan ik die ene afspeellijst dan nog steeds offline beluisteren?

4. Als je instelt dat je een afspeellijst offline wilt kunnen beluisteren, 'download' je deze dan ook (want ik lees soms dat je muziek moet downloaden??). En komt deze muziek dan op het geheugen van je telefoon te staan?

5. Als je spotify premium hebt, kun je dan ook offline 'nieuwe' muziek zoeken en 'nieuwe' afspeellijsten maken? Of moet je dan altijd online doen en kun je deze vervolgens offline beschikbaar stellen?
Info
quote:Vivalady schreef op 04 juni 2014 @ 18:41:

Ik heb een aantal vragen over het gebruik van de app van Spotify en dan met name het offline luisteren in de app. Want ik snap er geloof ik niet zoveel van Op de pc gaat alles prima met Spotify, maar dan ben ik thuis en dus altijd online. De app roept echter nogal wat vragen op.

1. Kun je met een gratis account liedjes luisteren als je offline bent? Of alleen als je online bent?

2. Je kunt bij een afspeellijst selecteren dat deze ook offline beschikbaar moet zijn. Klopt het dat je daar de premium variant voor moet hebben? En betekent dit dan ook dat je eerst per afspeellijst moet instellen dat je deze ook offline beschikbaar wilt? Kun je hem anders uberhaupt niet offline luisteren?

3. Stel dat ik nu met een premium account instel dat ik een bepaalde afspeellijst offline wil kunnen luisteren. En na een maand heb ik geen premium account meer. Kan ik die ene afspeellijst dan nog steeds offline beluisteren?

4. Als je instelt dat je een afspeellijst offline wilt kunnen beluisteren, 'download' je deze dan ook (want ik lees soms dat je muziek moet downloaden??). En komt deze muziek dan op het geheugen van je telefoon te staan?

5. Als je spotify premium hebt, kun je dan ook offline 'nieuwe' muziek zoeken en 'nieuwe' afspeellijsten maken? Of moet je dan altijd online doen en kun je deze vervolgens offline beschikbaar stellen?

1) nee met een gratis account kan je alleen online muziek luisteren

2) ja daar moet je de premiumvariant voor hebben. In de app kan je dan per afspeellijst aangeven dat hij offline beschikbaar moet zijn (de nummers worden dan gedownload). Anders kan je de lijst inderdaad niet offline luisteren.

3) nee dat kan alleen in de maand dat je premium hebt

4) ja dat komt op het geheugen van je telefoon.

5) Ja dat kan volgens mij maar weet ik niet zeker. Ik denk toch dat dat niet kan

succes
Je moet bij de app trouwens wel aangeven bij je instellingen dat je in de offline modus wil, anders speelt hij alsnog af via wifi of 3G.
Thanx voor je antwoorden lettertype, heel fijn! Is het niet een groot nadeel dat je de muziek echt moet downloaden om deze offline te beluisteren? Nu ik erover nadenk is het ook wel logisch natuurlijk, maar al mijn afspeellijsten van Spotify passen nooit op het geheugen van mijn mobiel
Ik heb er geen problemen mee, heb best wel veel korte afspeellijsten (bijvoorbeeld 1 album) en die wissel ik af in offline beschikbaarheid (gewoon het schuifje aan of uit zetten).

Trouwens je kan best wel veel downloaden, heb net even gekeken en ik heb momenteel 20 lijsten op offline beschikbaar staan, dat zijn voornamelijk losse albums en een aantal lijsten met maar een paar nummers erin.

Heb een iphone 4 met 16 GB geheugen.
Hmm hoe moet ik dat dan zien? Je kunt een afspeellijst dus offline beschikbaar stellen en dit daarna weer uitzetten (met het schuifje, heb ik gezien inderdaad). Wordt de muziek dan soort van tijdelijk op je telefoon opgeslagen ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven