Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
We hebben gelukkig een hele lange volle maan.

Hebben jullie ook de nieuwe quests al geleverd? Ik levelde zo twee keer omhoog in een paar tellen.
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
24-11-2018 20:36
We hebben gelukkig een hele lange volle maan.

Hebben jullie ook de nieuwe quests al geleverd? Ik levelde zo twee keer omhoog in een paar tellen.
Ja, ik ook! Was van de week net geleveld en vandaag 2x! Lekker hoor :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Trouwens weer geen cavia uit 8 mysteriestallen. Blij dat iemand met me wilde ruilen..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb nu wel een iep! :cheer:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna het laatste huisje klaar, maar hoe kom ik nou aan die dekens? Komt dat dan automatisch? Er staat bij uit zilveren kisten, maar hoe kom ik dáár dan aan? En waar zijn die?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zodra je je laatste hutje klaar heb. Kun je beneden waar top 3000 staat, gewas en dergelijke ingooien. Daar boven staat voor hoeveel je erin moet gooien om een kistje te krijgen. Daar kunnen onderdelen voor een sprei inzitten. Eerlijk gezegd zit er niet heel veel bijzonders in. Ik heb wel een paar keer flink wat super voer gekregen. Ik gooi nu maar de overige pantoffels erin, want die hebben een leuke waarde.
Alle reacties Link kopieren
En wat doe je dan met zo'n sprei? Ook weer inleveren?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Een sprei is meer waard dan die andere dekens. En dan inleveren
Alle reacties Link kopieren
Morgen start er een nieuw event , alleen voor Baha plantage en regenwoud!!!
\
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.31472/

En de FAQ
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ari.31471/
Alle reacties Link kopieren
Klaar voor de start... :whip: Ik heb de bloemetjes al klaar gezet.

Ik heb flink verdiend aan de top 3000
Alle reacties Link kopieren
Heb je via de markt goede zaken gedaan???? :D
Alle reacties Link kopieren
En er is een nieuw dier als laatste prijs! IK heb het voer al klaar :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En morgennacht begint de adventskalender.....
En in december hebben we ieder week-end een kort event met oogstplatjes en alles er op en er aan.....
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.31489/

En de FAQ
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... usi.31487/
Alle reacties Link kopieren
Voor alle quests samen hebben we deze aantallen nodig.....
Nodig voor de weekend-events samen :
Quest 1 :
Vossebes 1100, Kersen 120, Hulststruik 1950, Viooltje 900, Vlierbessen 120, Erwt 1100, Eikel 120
Quest 2 :
Rozemarijn 900, Sinaasappel 120, Zuurstokbloem 1950, Pepermunt 1100, Muizen 47, Maltgraan 1200, Salamander 24
Quest 3 :
Cirkeltarwe 1000, Kwee 90, Peperkoekbloem 1950, Radijsjes 1500, Koekoek 45, Salie 1200, Lynx 30
Quest4 :
Asperges 1350, Dadels 75, Honingvanger 1950, Papaver 1100, Dennenappel 180, Speciale tarwe 1000, Olijf 75
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel. Wiesje.
Moeten we eigenlijk di hebben?
Alle reacties Link kopieren
Voor die 4 adventquests niet, maar wel voor het event, dar vanmiddag is begonnen op Baha!!!\

En voor ons allen........ de eventkalender van december...... zomaar gerijmd :D

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... -12.31494/
Alle reacties Link kopieren
Wow dank je voor deze hoeveelheden Wies
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vind ik toch een beetje raar nu. Voor de eerste adventquest heb je eventgewas op baha, terwijl daar een event bezig is en op de gewone boerderij niet. Jammer wel.

edit 1: Ogh.. toch niet.. hoe kwam ik daar dan aan?
edit 2: dat staat dus bij de informatie van het hulstgewas als je er met de muisaanwijzer op gaat staan bij de quest.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Deze week is het op de gewone farm, Dreamer. Op de akker. Ik hoop dat je het inmiddels gevonden heb. Ik heb hem gisteravond afgerond. Stond er zelf van te kijken dat ik al klaar was, ging zo vlug.

Hoe gaat het met jullie met de safari? Hier moet ik nog ongevere 50 objectieven om naar de laatste fase te kunnen gaan. Ook deze gaat wonderbaarlijk vlug. Zo apart. De drops vallen goed. Dus hier niks te klagen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het inderdaad gevonden. Als je bij de quest op de hulst gaat staan met de muisaanwijzer, komt er in het informatieblokje te staan dat het een baha-eventgewas is. Ik ben er nu net mee begonnen, want ik had net langdurig gewas gezaaid. Nog lang niet klaar dus :)
Het baha-event gaat ook niet zo snel met de drops. Kon zojuist pas die eersten inleveren, waar je alleen drops moet leveren. Nu aan het camera's maken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De chayota dropt goed snachts. Even de buffs kijken welke je kunt gebruiken samen met een tikimasker. En water duren ze maar iets van 8 uur. Ik had daar vanmorgen veel drops uit
Alle reacties Link kopieren
Oké, dank je!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Severus, ben jij gestopt? Ik zie je niet meer bij m'n buren?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Severus is ook bij mij weg.
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat jammer en plotseling.

De adventquest gaat vrij makkelijk, trouwens, hoewel het maar op 1 veld gespeeld kan worden. Wel handig dat we ook van de volgende quests al weten wat we nodig hebben. Dank Wiesje :-]
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven