Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Of bedoel je roze stallen? Ik heb bijna een roze olifant :HA:
Later is nu
Dreamer schreef:
16-02-2018 17:52
Of bedoel je roze stallen? Ik heb bijna een roze olifant :HA:
:rofl:

Ik maak me nooit druk om die quests. Af en toe loop ik ze langs en dan blijk ik onverwacht een heleboel te kunnen leveren, dus ik ga ervan uit dat het allemaal vanzelf wel goed zal komen.

Het event rommelt voort, ik heb nu negen keer gespeeld. Dus als alles zo blijft gaan zou ik die rij moeten kunnen halen, en anders heb ik in ieder geval de muntjes nog.
Alle reacties Link kopieren
De quests kunnen zo af en toe best veel opleveren dus, Lady. Ik lever ook vaak (te) veel in voor sv als er weer een fokevent is.
Later is nu
Dreamer schreef:
16-02-2018 17:58
De quests kunnen zo af en toe best veel opleveren dus, Lady. Ik lever ook vaak (te) veel in voor sv als er weer een fokevent is.
Oh ja, dat doe ik ook wel eens, quests af speuren voor sv of sm. Maar dan ga ik gewoon even langs de markt om de ontbrekende artikelen op te kopen :proud: . Maar de meeste quests die ik heb staan zijn low level en die leveren gewoon niet zoveel op. De koekoeken vind ik wel interessant, en er is net een nieuwe quest gekomen (ultramodern heet ie) die stallen en stekjes oplevert. Maar voor die laatste hoef ik niet veel meer te doen dan mijn bomen vooral laten staan en gedurig oogsten :D .
Alle reacties Link kopieren
Ultramodern.. ik moet weer uit- en inloggen, snap ik :D

Ik kreeg uit raadselstekjes, waar ik er heeeeel veel van bleek te hebben (ook een quest? die ene die weer weg was?) 2 cainitobomen! Die had ik nog niet en kon ik een tijdje ook geen vruchten van kopen. Inmiddels heb ik natuurlijk alle vruchten al gekocht en de quest compleet, maar toch.
Weer geen ambergom :nut:
dreamer wijzigde dit bericht op 16-02-2018 20:07
0.13% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een cainito boom. Super fijn, maar ik heb super veel ambergom nodig en die krijg ik maar niet.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat ik met die andere nieuwe quest gelijk profijt heb van m'n cainito :jump:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik heb ook profijt van m'n zeepnoot. Daarvan kreeg ik er ook 1 bij :jump:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk geleveld vanmorgen. Nu ruim 29 miljoen EP wegwerken, dus denk dat ik over een jaar ofzo weer een keer level ;)
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
En o ja, voor het event kom ik voor de verandering weer eens DI tekort. Hoop dat ik genoeg spelletjes kan spelen om de wolkenrij bij elkaar te spelen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat levelen steeds makkelijker gaat. Die nieuwe wolkenrijen leveren behoorlijk wat op. Ik merk dat ik niet zo'n zin heb in dit event, vind alleen het spelletje leuk. Zit bij jullie ook rechtsonderin altijd het zelfde plaatje?
Later is nu
Ik heb nog niet zo veel rijen natuurlijk, maar vooral die pinatarij levert inderdaad lekker veel EP op, dat scheelt echt.

Het event loopt wel lekker, ik verwacht maandagmorgen klaar te zijn. Vandaag heb ik er wel een witte onschuld en een bergje SM tegenaan gegooid, anders wordt het helemaal zo'n vijfjarenplan.

Verder heb ik in de coöp wat Baha-quests uitgezocht die leuke beloningen opleveren en binnen afzienbare tijd haalbaar zijn, zodat ik daar wat doelen heb om naar te streven. De gewone quests staan nog steeds op een laag pitje, omdat er steeds weer een event tussendoor komt :proud: .
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog witte onschuld LV, of zal ik je er morgen nog een keertje eentje sturen????
Nou, als je er eentje over hebt dan graag :kiss:
Zo, event klaar :D

Straks de twee grote velden even vol gooien met stallen, want de dieren zijn bij mij nog steeds ondergeschoven kindjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht steeds het event toch niet klaar te krijgen, dus deed rustig aan, vooral voor het spelletje. Nu blijk ik nog 5 handschoenen te moeten maken in de komende 53 uur en dat gaat gewoon lukken, waarschijnlijk. Ook wel leuk :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Er gebeuren rare dingen bij mij bij de quest. Ten eerste gaat inleveren moeilijk. Nu had ik net pomelo's gekocht en ingeleverd. Dat werkte niet, bleef maar steken. Inmiddels zijn de pomelo's die ik gekocht heb 'weg', maar zijn ze niet ingeleverd :O
Later is nu
Dreamer schreef:
19-02-2018 10:40
Er gebeuren rare dingen bij mij bij de quest. Ten eerste gaat inleveren moeilijk. Nu had ik net pomelo's gekocht en ingeleverd. Dat werkte niet, bleef maar steken. Inmiddels zijn de pomelo's die ik gekocht heb 'weg', maar zijn ze niet ingeleverd :O
Ik zou even een ticket doen, er waren problemen vanmorgen (las ik net op het forum, ik was aan het wassen dus ik heb er niks van gemerkt).
Dreamer schreef:
19-02-2018 10:40
Er gebeuren rare dingen bij mij bij de quest. Ten eerste gaat inleveren moeilijk. Nu had ik net pomelo's gekocht en ingeleverd. Dat werkte niet, bleef maar steken. Inmiddels zijn de pomelo's die ik gekocht heb 'weg', maar zijn ze niet ingeleverd :O
Ik zou even een ticket doen, er waren problemen vanmorgen (las ik net op het forum, ik was aan het wassen dus ik heb er niks van gemerkt).
Alle reacties Link kopieren
Ticket doen?
Uiteindelijk was het toch goedkomen. Ingeleverde gewas was ook gewoon ingeleverd.

Nog 2 spelletjes en ik heb de wolkenrij. Dan ga ik fanatiek aardappelen kweken.
Later is nu
Ik ga morgen dieren kweken. Dit event werkt een beetje verslavend bij mij, ik zit nog steeds gewas te maken omdat ik het anders zonde vind van de DI :rofl:

Ik heb nu 23 keer gespeeld en ik verwacht nog drie keer te kunnen spelen voor morgenmiddag, dan kan ik de KC nog weghalen en wat Susi's.

En fijn dat het toch goed is gekomen met je quest!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen mede-zwoegers.....

Het nieuwe event, dat morgen van start gaat, is nu online !!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.28809/

En de FAQ uiteraard.....

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.28805/
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk, viooltjes. Ik houd van viooltjes :love:

Zie alleen dat er wéér geen mysteriestal voor de gems of raadselboom voor de ambergom bij zit. Toch jammer. Zo krijg je heel veel dubbele bomen en dieren en houd je wat te wensen over. :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En er komt ook een event voor Baha.....allemaal tijdsquesten, spannend hoor......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.28814/

En de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... est.28810/
Alle reacties Link kopieren
pff.. druk op de boerderij!

Ben bij Renzo aan het ballonnenschieten gegaan, dat gaat ineens vrij goed! Er is niet echt een grote prijs bij Renzo, die ik ambieer.

Verder nog zien hoe ik de events voor elkaar krijg.

Nog leuk voor Severus: mijn dochter heeft een kat gekocht en de naam veranderd in Snape. Z'n naam, door het asiel gegeven, leek daar het meest op en gisteren zou Alan Rickman jarig geweest zijn. :-]
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven