Al 6 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

09-02-2019 10:57 1181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Een lijst met afkortingen zet ik direct als eerste post vanwege lange OP.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!
Zoek je buurtjes? De handigste tips voor komende events? Ruilen tijdens een ruilevent? Uithuilen omdat je
mysterieuze stekjes of stallen oude meuk is? Juichen omdat je een oogstbonus draait? Klagen over de droprate bij een event?
Bespreken hoe je het beste je sterren en gouden bananen uit kan geven? Snap je iets niet? Wil je weten wanneer en wat het volgende event is?
Denk je bij het lezen: geen idee waar dit over gaat laat ik eens een kijkje nemen en een account aanmaken?

Werkelijk alles over de farm kan hier besproken worden, zowel nieuwbakken boeren als oude rotten in het boerenleven vak zijn welkom.

Veel plezier!


Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Jeey volle maan! Ik doe ook niet mee met de questenreeks dus kan wat bijwerken.
Kreeg uit een kist vol boerenduiten 10.000.000 dus daar werd ik ook wel erg blij van.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Vanaf vandaag gaan we domino spelen:
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 019.33893/
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat klinkt leuk!

Ik heb de laatste tijd een beetje de vakantiestand aangehouden: geen events en 1-2x per dag een langdurig gewas zaaien. Fokken heb ik wel gedaan, trouwens. En raadselbomen gekocht, die nu anders heten?, maar daar kwam natuurlijk geen nieuwe boom uit. :nut:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet echt meegedaan aan de events. Was erg fijn. Deze lijkt me wel leuk, maar even zien als ik het geprobeert heb.

Ik heb ook stekjes gekocht en heb de nieuwe van baha gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer nu iets met die lapjes te doen. Snap niet hoe je veel of weinig scoort, maar sowieso blijven de lapjes vaak niet zitten. Doe ik iets fout of is dat een algemene irritatie?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De kleuren moeten bij elkaar passen, net als met domino. Het beste is als het mogelijk is, zoveel mogelijk de blauwe spijkerstof, zo veel mogelijk achter elkaar te plaatsen. Hiervan krijg je muntjes. En het best is, klikken op de kant die je wilt aansluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat aansluiten lukt dus vaak niet. Ik ben er nu wel achter dat je bij die ene 'knoop' moet beginnen, maar dan nog moet ik soms wel 10x klikken, voordat zo'n stukje stof blijft liggen. En neerleggen zoals ik dat wil, doet ie dan ook nog niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je moet als hij naar je zin ligt op het vinkje drukken, dan blijft hij liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat weet ik, maar hij ligt niet altijd naar m'n zin en dan kan ik dat niet naar m'n zin krijgen :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet, sorry. Pak je hem bij de kleur die je wilt gaan aanleggen?
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
25-08-2019 14:46
Ik begrijp het niet, sorry. Pak je hem bij de kleur die je wilt gaan aanleggen?

Ja. Maar hij blijft dan gewoon niet liggen, zodat ik ook dat vinkje niet krijg. Soms moet ik de handeling wel 10x herhalen en dan ineens blijft ie liggen en kan ik 'vinken'.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je hier iets aan: https://www.youtube.com/watch?v=AT0RAT8 ... e=youtu.be
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook last van dreamer. Ook als ik bij een al liggende kleur kan aansluiten moet ik soms wel 10 keer leggen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Miekje heeft het haar pagina met tip aangepast voor het domino event. Ik deel hem hier: http://www.farmerama-fan-speciaal.nl/do ... Olqlhqjqz0
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier?

Ik word een beetje recalcitrant bij 3 eventen, merk ik. Het fokken gaat heel goed. Heb de supergaai! Zomaar, bij de eerste keer fokken. Maar dat andere met inleveren, ik kom er weer eens niet uit. Moet je veldjes maken, die je plaatst waar dan weer wat uit komt dat je aan papagaaien moet geven. Maar dan héb ik 4 (!!!) van die dingen, kan ik niets inleveren? :blond: Het schiet dus echt weer niet op.

En ik wil natuurlijk graag die chinchilla, want die heb ik uiteraard nog niet, net als de oerappel, maar het zal 'm niet worden, denk ik.
Later is nu
Je zaait eventgewassen, en met die gewassen en de dropitems maak je sieritems in de molen. Er zijn twee soorten sieritems: de smikkeltuin (850 gewassen en 90 maisvoer) en de sportschool (1000 gewassen en 100 fruitstokjes). Die items zet je zo snel mogelijk op de open plek, ergens anders kunnen ze niet. Een smikkeltuin geeft 1 snuisterij per 5.30 uur, een sportschool geeft er twee per 10 uur.

Voeren doe je met zes snuisterijen tegelijk, vandaar dat jij nog niet kunt voeren.

De kunst is dus om zo snel mogelijk items bij te maken, want hoe meer items je hebt hoe sneller het voeren gaat. En als ik je raden mag: begin met die oerspar (dat is de papegaai met het feesthoedje). Binnenkort is het weer ruilen, en met een beetje mazzel is de chinchilla dan wel te ruil en dan kun je die wel van mij krijgen :P
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al onderweg naar de Chinchilla :-?
Ik snapte die 6stuks, toen ik daarmee ineens wel in kon leveren. Maar echt snel gaat het allemaal niet, moet ik zeggen.
Later is nu
Dreamer schreef:
08-09-2019 20:17
Ik ben al onderweg naar de Chinchilla :-?
Ik snapte die 6stuks, toen ik daarmee ineens wel in kon leveren. Maar echt snel gaat het allemaal niet, moet ik zeggen.
In het begin niet nee. Maar hoe meer items je hebt staan hoe sneller het gaat.

Hier gaat ie nu wel lekker, de chinchilla heb ik al binnen en morgenochtend is de oerspar van mij :cheer2:

Die Bahaquest is waardeloos, de takjes vallen voor geen meter. Ik heb nu fase 1 en 2 geleverd voor de SM en de partytickets en ik vind het mooi geweest. Dat sieritem ga ik toch niet halen en ik ga niet al mijn appels en papegaaiveren leveren voor een paar lullige bananen en 16 supervoer.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo zit ik ook al. Was eigenlijk veren aan 't sparen voor een quest, maar eigenlijk gaat deze eventquest best goed bij mij
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eerste paar geleverd van de quest om met meer gewas te kunnen starten. Dat was fijn, verder voegt het niet veel toe. Straks als dit event is afgelopen komt de verenquest, dus dan lever ik ze wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb ook een heleboel papagaaien om dan in te leveren. Helaas heb ik de shakespearepapagaai niet gekregen, de laatste dus wel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de events even overgeslagen. Merk dat ik heel erg weinig tijd heb voor de boerderij op het moment .
"After all this time?" "Always."
Dreamer, is het nog gelukt met die chinchilla? Ik heb er nog twee dus ik kan er nog eentje missen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ja, die chinchilla is gelukt :)
Later is nu
Dreamer schreef:
15-09-2019 18:59
Ja, die chinchilla is gelukt :)
Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven