Andijvie: Inktcartridges

23-08-2010 10:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nieuwe cartridges nodig voor mijn canonprinter (pixma ???) alleen weet ik het typenummer van mijn printer niet en kon ik dat ook niet zo snel vinden vanochtend.

Wel heb ik een nummer wat op de cartridges staat. 521.

Vraag 1: Is dat genoeg om te weten om nieuwe aan te schaffen of moet ik nog meer weten?

Vraag 2: Of hoef ik geen nieuwe aan te schaffen en kan ik deze laten vullen / zelf vullen?

Vraag 3: Is 30 euro goed koop voor drie kleuren cardridges en 12 voor zwart?

Vraag 4: waarom zitten er 5 cardridges in mijn printer?

Waarom zijn mijn kleurencardridges leeg terwijl ik meest z/w print?
anoniem_92902 wijzigde dit bericht op 23-08-2010 10:43
Reden: gegoogled
% gewijzigd
1: onthoud het type-nummer van je printer ook, dat is soms makkelijker - staat op je printer. Als je hem bovenop niet kunt vinden, moet je hem even omdraaien. Maar een oude cartridge meenemen voldoet ook prima.

2: dat schijnt wel te kunnen, maar de kwaliteit van de inkt is meestal niet zo joppie

3: canon is goedkoper dan hp, neppers zijn goedkoper dan echte, maar de inkt is weer minder van kwaliteit. Sja, cartridges zijn nu eenmaal duur. 12 euro per cartridge is redelijk normaal

4: check je printer-instellingen; het is lullig en duur als je zwart print met je kleuren-catridges. Zet je printer op zwart (dus niet op kleur of grijs-tinten. Pas het aan als je iets in kleur wilt printen).
Ik heb ook zo'n printer met 521 catridges. Dit nummer is genoeg, wel even weten welke kleur je nodig hebt. Ik zou er gewoon van allemaal 1 kopen. Van zwart heb je ook een 520 nodig, naast de 521.

Aangezien ik het echt niet kan hebben dat er iets met de printer gebeurd gebruik ik altijd originele catrdiges. Of je ze bij kunt vullen of andere kunt krijgen weet ik niet.
Vraag 1: Het is handiger het typenummer/model te weten, dit is van belang voor het kopen van de juiste cartridges! Met een nummer alleen kan je niet veel.

Vraag 2: Laten vullen/zelf vullen kan je doen, maar ik raad het je sterk af. Veelal is de navulinkt goedkope troep, waardoor de spuitmondjes eerder verstopt gaan raken...en eenmaal vastgekoekt, dan kan je printer wegmieteren. Nog een reden om niet na te vullen: De inkt is van slechte kwaliteit, fotoprints gaan door invloed van UV licht eerder flets worden.

Vraag 3: Niet goedkoop, maar een normale prijs

Vraag 4: Elke kleur heeft zijn eigen cartridge, te weten: Cyaan, Magenta, Yellow en Black. De 5e cartrigde is een extra zwart, omdat ie het meest in gebruik is.

5 aparte tankjes is goedkoper dan een all-in-one cartridge; je doe er langer mee, en je hoeft enkel de cartridge van de kleur te vervangen die leeg is. Bij een all-in-one cartridge zitten alle kleuren in één. Is er één kleur op (stel: Geel), dan geeft de printer aan dat de cartridge leeg is, terwijl dat niet zo is...de rest van de kleuren inkt zitten nog in de cartrigde, maar die kan je niet meer gebruiken...zonde toch?
O, en het type printer kun je terugvinden in je configuratiescherm>>printers
Ik print tegenwoordig alles in 75% grijs. Nog steeds leesbaar, en ik hoop maar dat Black daardoor langer mee gaat.....
Typenummer is altijd handig, maar op in dit geval niet nodig. Ik weet het typenummer niet en koop altijd 521 ( zwart, blauw, geel en magenta) en 520 (zwart). Dit nummer staat groot op de verpakking.
Ik check ze vanavond nog wel en dan bestel ik wel via bol.com als ik in de stad niet zeker ben.

Dank
Maja82: check voor de prijs ook nog een concurrent van Bol, zoals 123inkt.nl Daar komen onze Canon-cartridges vandaan, maar dan eigen-merk voor 3 euro per cartridge. Werken goed en vlekken niet!!
quote:Xander68 schreef op 23 augustus 2010 @ 10:56:

Vraag 2: Laten vullen/zelf vullen kan je doen, maar ik raad het je sterk af. Veelal is de navulinkt goedkope troep, waardoor de spuitmondjes eerder verstopt gaan raken...en eenmaal vastgekoekt, dan kan je printer wegmieteren. Nog een reden om niet na te vullen: De inkt is van slechte kwaliteit, fotoprints gaan door invloed van UV licht eerder flets worden.

Even een aanvulling op Xander: Ik heb laatst ondervonden dat cartridges van een nieuwe Epson printer niet bijgevuld kunnen worden aangezien er een inkt-counter opzit die telt hoeveel inkt er nog in zit. Bij een 'echte' originele cartridge wordt deze inkt-counter gereset. Bij een bijgevulde dus niet en blijft ie zeuren dat ie leeg is, waardoor ie dus ook niet meer print. Epson gooit het dan op 'Ja meneer, wij geven geen garantie op bijgevulde cartridges, u koopt voor 4 tientjes maar een nieuwe.'

Edit: Het is ook een heel gekloot om ze überhaupt aan de praat te krijgen. Vaak moet je er nog in blazen zodat de inkt door het kussentje wordt opgezogen. Ik kan je vertellen dat inkt nogal hardnekkig is op je bureau.
Bijvullen zou ik niet doen. Ik heb ook een canon pixma (MP160, met maar 2 cardridges) en dacht goedkoper uit te zijn. Niet dus. De bijgevulde cardridge gaf geen inkt, de goedkopere variant ook niet.
quote:XionZ schreef op 23 augustus 2010 @ 12:07:

[...]

Even een aanvulling op Xander: Ik heb laatst ondervonden dat cartridges van een nieuwe Epson printer niet bijgevuld kunnen worden aangezien er een inkt-counter opzit die telt hoeveel inkt er nog in zit. Bij een 'echte' originele cartridge wordt deze inkt-counter gereset. Bij een bijgevulde dus niet en blijft ie zeuren dat ie leeg is, waardoor ie dus ook niet meer print. Epson gooit het dan op 'Ja meneer, wij geven geen garantie op bijgevulde cartridges, u koopt voor 4 tientjes maar een nieuwe.'

Edit: Het is ook een heel gekloot om ze überhaupt aan de praat te krijgen. Vaak moet je er nog in blazen zodat de inkt door het kussentje wordt opgezogen. Ik kan je vertellen dat inkt nogal hardnekkig is op je bureau.

Is het niet zo dat je met een truukje die teller kan resetten? Heb ooit eens ergens gelezen om met een paperclip "kortsluiting" te maken in het circuit, waardoor ie een reset krijgt.

Voor mij geen navulmeuk of nep-cartrigdes...brengt alleen ellende!
Klopt Xander, maar niet bij dit type Epson helaas.
quote:nadah schreef op 23 augustus 2010 @ 11:35:

Maja82: check voor de prijs ook nog een concurrent van Bol, zoals 123inkt.nl Daar komen onze Canon-cartridges vandaan, maar dan eigen-merk voor 3 euro per cartridge. Werken goed en vlekken niet!!Hoe zien je fotoprints er over een jaartje uit?
quote:XionZ schreef op 23 augustus 2010 @ 12:13:

Klopt Xander, maar niet bij dit type Epson helaas.Hm, daar komt binnenkort vast een oplossing voor
Gaat lekker hier.

Nu heb ik mijn nieuwe cartridges maar nu nog vervangen en dat staat nou net niet beschreven in de handleiding.

Iemand een idee hoe dat moet bij een canon mp650?
Oh da's heel makkelijk. Als het goed is zit er ook een handleiding bij de cartridges! Gewoon printer openmaken, die oude dingen eruit klikken, nieuwe uit de verpakking halen en er weer inklikken. Er brand vanzelf een lampje als ze goed zitten.
De printkoppenhouder zit ergen onder geschoven. het verwisselen zelf lukt wel maar ik krijg de printkop niet opzij. Er zou volgens de gast die me die cartridges verkocht ergens een knop zitten maar die kan ik niet vinden.

Jeemig wat voel ik me blond
Op de site van canon kan je de uitgebreide handleiding downloaden van de MP640, de procedure voor het vervangen die in deze handleiding staat zal hetzelfde als de MP650.

Klik
Mag ik heel lief vragen wat jij in het dagelijks leven doet?
Haha, heb hier net de catalogus van Winter voor me liggen:-)
quote:SeptemberGirl schreef op 25 augustus 2010 @ 13:08:

Mag ik heel lief vragen wat jij in het dagelijks leven doet?Aan wie vraag je dat?
quote:fleurtje schreef op 25 augustus 2010 @ 13:08:

Haha, heb hier net de catalogus van Winter voor me liggen:-)? Verkeerde topic aan het schrijven fleurtje?
quote:Xander68 schreef op 25 augustus 2010 @ 13:10:

[...]

Aan wie vraag je dat?

Aan TO!

Want jij bent druk genoeg met Doperwtje-baby vermoed ik zo
quote:SeptemberGirl schreef op 25 augustus 2010 @ 13:14:

[...]

Aan TO!

Want jij bent druk genoeg met Doperwtje-baby vermoed ik zo Klopt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven