Apple TV

21-12-2011 15:00 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een apple tv? En wat vind je er van?

Ik heb er net 1 onder de kerstboom gelegd voor mijn echtgenoot maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog nooit iemand over gehoord heb. Het zag er prachtig uit in de apple store en aangezien wij geen uitzending gemist kunnen kijken omdat dat hier niet wordt aangeboden is dit dé manier..

Ik hoor graag ervaringen en meningen!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Heb em bij een vriend zien werken en het is toch wel handig hoor. Je kunt ook foto's en filmpjes vanaf je iPad (en iPhone denk ik ook) op tv bekijken en je kunt films huren.
Wij hebben het ook en het is echt leuk. Vooral handig om films te streamen e.d. Alles uit Itunes kan je ook streamen naar je tv.
Via een vga kabeltje die je aansluit op je iPad en een HDMI kabel kan je het beeld van je iPad op de tv zetten, en alles via de tv zien dus rtl xl en films bekijken via mediamarket en internetten, erg leuk moet ik zeggen.
Handig topic :-)

Ik zoek ook nog zoiets, een beeldscherm zeg maar om uitzendinggemist en films via internet op te kijken. Denken jullie dat de apple tv daarvoor de oplossing is of zijn er nog alternatieven? En kun je ook dvd's kijken met de apple tv?
Ah het is dus niet de tv zelf, maar het kastje...
Hier hebben wij hem ook, wel versie2

Jailbreak erop zodat je xbmc kan installeren en een volwaardig mediacenter hebt wat alles kan afspelen zonder itunes
Ik heb het zojuist voor kerst gekregen en ik heb me er nog nooit in verdiept... Ik heb beneden in de woonkeuken mijn Mac en dan boven op zolder mijn HD tv met een Bose 321. Er zit daar geen kabel, ik kijk daar alleen DVDs. Ik heb verder op mijn Mac en iPad ook geen films staan, wel muziek. Maar die plug ik in de Bose met mijn iPhone. Dus voor de muziek hoef ik niet per se Apple TV.

Als ik het goed begrijp moet ik met mijn Mac beneden via itunes films huren cq. kopen. Op zolder de Apple TV ergens aan de TV pluggen en daarna maakt het contact met mijn Mac beneden? Is het signaal dan wel sterk genoeg? Maar als de Bose er niet aan kan, dan hoeft het van mij niet, want dat is nou juist zo leuk van mijn tv-set boven op zolder. En series, kan je die ook via iTunes kopen, ik zocht als test naar iets voor de hand liggends als Dexter, maar dat heb je dus al niet.
quote:heleenvdzijden schreef op 22 december 2011 @ 02:12:

Via een vga kabeltje die je aansluit op je iPad en een HDMI kabel kan je het beeld van je iPad op de tv zetten, en alles via de tv zien dus rtl xl en films bekijken via mediamarket en internetten, erg leuk moet ik zeggen.

Met een Apple TV heb je die kabel dus helemaal niet nodig want dan stream je gewoon van je iPad naar de Apple TV die het op de tv weergeeft.

Mijn schotelantenne heeft het begeven en omdat ik geen zin heb om via de buren op het dak te klimmen (kijk toch bijna geen tv in dit huis) kijk ik nu via uitzendinggemist of podcasts het journaal op de Apple TV en verder kun je er handig films mee huren en muziek uit je iTunes library mee afspelen. In de VS is het al mogelijk om series te huren.

Films huren kan direct vanaf de Apple TV. Als je accountgegevens eenmaal zijn ingevoerd is het een kwestie van een paar klikken om een film binnen te halen. Na een paar seconden bufferen kun je meteen kijken. Simpeler kan niet.
Oke maar als je geen apple tv hebt, dan is het kabetje een goed alternatief.
quote:Zima schreef op 21 december 2011 @ 17:06:

Het kwartje valt Maar het is dus niet irritant dat je die apparaten ook moet laten draaien.Dat is zelfs beter voor de apparaten dan ze steeds aan / uit te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven