back up maken van computer

31-12-2010 19:10 13 berichten
hi, hoe maak ik een back up van mijn computer? Ik krijg de laatste tijd vaak een berichtje op mijn pc, dat het tijd is voor een back up... Maar waar is dit voor nodig en hoe ga ik dat doen dan?? Alvast thanks.... Groetjes Faisa
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit gezien dat je pc zelf zegt dat je een backup moet maken. Hooguit dat het aangeeft dat zn geheugen vol zit.

Als je wilt kun je evt. extern (dus op een usb stick of externe harde schijf) wat data veilig stellen.
Met Norton kan het ook.
Ik sluit een externe harde schijf aan en dan sleep ik het handmatig naar een externe schijf.

Ik heb een Apple.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:Droomz schreef op 31 december 2010 @ 21:50:

Ik sluit een externe harde schijf aan en dan sleep ik het handmatig naar een externe schijf.

Ik heb een Apple. Met een Apple is het helemaal makkelijk: Time Machine.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
ja die van mij zeurt er ook steeds over, maar het lukt me ook niet.

is nodig voor als je pc crasht, dan ben je niet alles kwijt.
.
quote:Droomz schreef op 31 december 2010 @ 21:50:

Ik heb een Apple.

Dat wat jij doet kan echt met elk besturingssysteem hoor

Ik doe het zelf ook zo, maar een apart programma hoort het beter te kunnen.

Bij backupprogramma´s is het zo, dat ze de boel bijv. automatisch om de paar dagen bijhouden, en/of de backup comprimeren.

Even googelen op "backup software" levert genoeg op.

Maar goed (@ TO) ik zou niet echt naar random popups op je scherm luisteren, zeker niet voordat je even checkt welk programma dat zegt, aangezien prefab PC's volstaan met totaal overbodige programmaatjes van de fabrikant, HP heeft daar een handje van bijv. Een backup is niet verplicht.
hi, bedankt voor jullie reacties!! Blij mee... Als ik de computer op start komt dat berichtje van rechtsonder het scherm, bij die icoontjes van msn, toetsenbord, etc. HEt is een geel driekhoekje met een uitroepteken erin. Ik ga het ff proberen met jullie tips...
quote:Boarn schreef op 31 december 2010 @ 19:49:

Ik heb nog nooit gezien dat je pc zelf zegt dat je een backup moet maken. Hooguit dat het aangeeft dat zn geheugen vol zit.

.Toch 's windows 7 gebruiken dan!
Hi, wijnanads, het staat er toch echt als ik de pc op start. Ik heb een packerd bell met windows vista.. Bij mijn vorige pc kwam dat bericht nooit te voor schijn... Groetjes Faisa
oops, je hebt gelijk, die meldingen zaten inderdaad ook al op vista.
hi wijnands, ja gek he, snap er niets van, en er komt ook wel eens een melding van Packerd bell, het is nu tijd om een recoverycd te maken.. Oeps, ook nog, nou ik zal er nog ff een blik aan geven.. en als ik er niet uitkom meldt ik mij wel weer hierzo, alvast thanks meiden voor het meedenken... groetjes Faisa
Ik gebruik het programma Acronis. Heb Win7 op de computer en heb de functie backup uitgeschakeld. Als er wat gebeurd dan kan ik een 'schone' backup terugzetten, de rest wat er daarna op geïnstalleerd is kan ik zo weer installeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven