Belachelijk reviewsysteem van marktplaats

10-03-2019 15:21 58 berichten
Marktplaats heeft tegenwoordig een systeem bedacht waar je mensen kunt beoordelen. Nog tijdens het hele wel of niet kopen proces. Dus je kunt iemand sterren geven en kritieken zoals: product niet ontvangen, onbeleefd, niet reageren, slechte foto's , niet op komen dagen, etc etc. Dit systeem zuigt enorm. Want wat krijg je dan? Mensen gaan wraak ratings geven, velig van achter hun computertje gaan ze mensen gewoon random slechte beoordelingen geven. Omdat het kan. Tot mijn schrik kwam ik er achter dat ik er ook een paar had. Totaal out of the blue. Van mensen waarmee ik nette conversaties heb gevoerd over een product dat ik aanbood en waar geen onvertogen woord is gevallen. Ik krijg reviews met: product niet ontvangen e.d
Ik had met deze mensen niet eens een deal gesloten. Ze hebben het product niet betaald en niet opgehaald. We hadden helemaal niks afgesproken. Ze waren niet akkoord met de vraagprijs en we hebben elkaar een goede dag gewenst en toen begonnen de slechte reviews. Marktplaats zegt hier niks aan te kunnen en willen doen tenzij de tegenpartij ook bereid is zijn slechte ratings in te trekken. Ik heb de mensen netjes een bericht gestuurd of ze hun beoordelingen wellicht wilden intrekken en ik werd me toch uitgescholden. Echt daar lusten de honden geen brood van. Volkomen uit het niks. Ik ben een *wijf en ik mocht nog blij zijn met 1 ster want ik zou nog niet als voer aan hun honden gevoerd worden. Ik schrok me de rambam en heb een en ander per direct naar marktplaats gemaild. Antwoord: ja joh jammer. Maar nee hier kunnen we niks mee. Ik heb per direct mijn account opgezegd en ben definitief verhuisd naar ebay. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt daar bij marktplaats? Ik krijg mijn producten niet meer verkocht door mijn slechte beoordelingen en marktplaats voelt nul verantwoordelijkheid. Dat kan toch zomaar niet?
Ik mag geloof ik niet klagen met 5x5 sterren :-)
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen naar ebay is verhuizen naar het moederbedrijf van marktplaats.

Maar ik had pas ook bedacht, na wat reviews, dat mp bij ophalen helemaal niet kan zien of er een deal is gesloten en ze zullen ook die conversaties niet handmatig lezen. Dus dan kan er al gereviewd worden zonder deal, dat vind ik gek. Op ebay kan dat niet.
Ik koop nooit meer iets op marktplaats.
Ben onlangs opgelicht en kan wel fluiten naar mijn geld.
Had ook Gelijk Oversteken moeten doen ipv een gewone overboeking; dat geef ik volledig toe.
Maar ik ben er helemaal klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het tegenovergestelde probleem. Ik ben zzp-er maar mijn klanten kunnen geen beoordeling achterlaten bij mijn bedrijfsadvertentie. Alleen als er via de marktplaats berichtenservice een gesprek is geweest en anders niet. Klanten die via de advertentie op mijn website terecht komen en daar contact met mij opnemen, kunnen helemaal niks achterlaten. Zwaar waardeloos.
Alle reacties Link kopieren
Upward_spiral schreef:
14-03-2019 08:03
Ik koop nooit meer iets op marktplaats.
Ben onlangs opgelicht en kan wel fluiten naar mijn geld.
Had ook Gelijk Oversteken moeten doen ipv een gewone overboeking; dat geef ik volledig toe.
Maar ik ben er helemaal klaar mee.
Heb ik laatst ook gedaan, gelijk oversteken. Doe ik normaal nooit. Ik deed het ook alleen omdat koper track trace wilde betalen. Nou, toen heeft dat andere %^()&^&^%^%&$###* bedrijf, postnl, het pakje zoekgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
bibi70 schreef:
10-03-2019 16:01
miss kan je nieuw account aanmaken als je via mp wil blijven verkopen

Dit idd. Ik let zelf trouwens nooit op die reviews. Weet niet eens hoe ik dat kan zien van mezelf en verkoop nog steeds, dus dan zal het wel meevallen! :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus ineens (voor het eerst) een negatieve review gekregen van iemand die niet meer reageerde. Toen ik vervolgens aangaf het artikel weer beschikbaar te zetten, kreeg ik van alles naar mijn hoofd geslingerd plus daarboven op dus een slechte review. Zonder dat ik een deal met deze persoon heb gesloten.

Daarnaast heb ik dan wel weer een verkoop gesloten (ander artikel) met iemand die meteen het betaalverzoek heeft geaccepteerd, maar na 2 dagen heb ik nog steeds geen betaling binnen op mijn bankrekening. Valt hier soms ook mee te sjoemelen of trek ik alles nu negatief? :|
coravanmora schreef:
14-03-2019 13:18
Heb ik laatst ook gedaan, gelijk oversteken. Doe ik normaal nooit. Ik deed het ook alleen omdat koper track trace wilde betalen. Nou, toen heeft dat andere %^()&^&^%^%&$###* bedrijf, postnl, het pakje zoekgemaakt.
Pfff; dat is ook waardeloos zeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven