cd/dvd driver voor mini laptop

03-07-2011 18:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een mini laptop en ben hier zeer tevreden mee. Alleen vraag ik mij af of het ook mogelijk is om een losse cd/dvd driver te kopen met bijvoorbeeld een usb aansluiting? Soms is het namelijk erg lastig dat die er niet in zit. Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
.
Ja, wij hebben ook een Samsungdriver. Ik hang m zo aan mijn mini-laptop, ideaal!
Heb je 'n type nummer van die Samsungdriver?

Wil eigenlijk ook 'n dvd-driver mee op reis om aan m'n laptop te kunnen hangen. Wilde eerst 'n portable dvdspeler, maar ik heb al zoveel apparatuur om mee te zeulen. Als 't echt klein en licht is, dan kan ik er misschien nog wel 'n plekkie voor vrijmaken in m'n bagage.
iedere dvd r/rw - usb drive of blu-ray speler kun je aan je netbookje aansluiten. je kunt dan ook in het BIOS aangeven of je de usb-drive als eerste wilt laten booten , zodat je evt. kunt downgraden naar win-xp of een dual boot installatie wilt zodat je bijv. ubuntu naast windows hopeloos installeert
Als je de dvd-drive alleen nodig hebt om software te installeren en je hebt al een pc of laptop (met dvd), dan kun je ook je dvd drive delen via het netwerk. Zo heb ik dat gedaan met mijn netbookje. Google is your friend.
Ik wil 'm voor op reis, dus niet voor software, maar om 'n dvdtje te kunnen afspelen. Ik wil er liefst ook niets voor hoeven installeren, maar gewoon plug en play. Bestaat dat?
.
Hij is 12,7 hoog, maar da's idd lekker dun. Bij bol.com staat ie voor 35 euro.
.
bedankt voor alle reacties ik zal ook even naar die samsung kijken
Heb 'm inmiddels binnen. Niet die van bol.com, want die bleef maar vertraagd wat leveren betreft, maar ik heb nu de Samsung via Aces besteld. Echt leuk, klein en licht en wat 'n uitvinding! Zo kan ik lekker op m'n laptopscherm dvdtjes kijken op reis, ipv dat ik er weer duurder/groter/zwaarder apparaatje voor moest kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven