Definitief stoppen met Facebook

04-11-2013 23:23 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs ben ik gestopt met Twitter en Pinterest. Nu zit ik erover te dubben om ook te stoppen met Facebook. Nou zou ik graag wat ervaringen van jullie willen die ook gestopt zijn. Hebben jullie spijt of juist niet? Hoelang ben je gestopt?
quote:marijev schreef op 05 november 2013 @ 09:11:

[...]

Daar kan ik wat mee, misschien dat ik dat eens ga doen. Dank je!

Ik vraag om ervaringen niet om verzonnen reacties. Maar volgens mij zijn er geen mensen op het forum hier gestopt met Facebook, dus daarom ook geen serieuze reactie.

Wat ik nou niet snap is waarom mensen hier reageren als ze geen antwoord hebben en alleen maar lollig willen doen of de TO belachelijk willen maken. Knap hoor, moet je trots op zijn!

Er zijn een paar die wel serieus reageren, maar die zie je niet?

Ik krijg hier op het forum wel eens het gevoel dat Facebook, Pinterest, twitter en meer sociaal media dingen zijn waar mensen mee beginnen om vervolgens met een hoop poeha te stoppen 'Omdat ze toch een leven hebben.." en dat zetten ze dan hier op het forum...

Ik snap nooit zo goed hoe dat zit, eerlijk gezegd. Ik heb facebook, ik besteed er zoveel tijd aan als ik wil. Heb ik een paar dagen geen zin, kijk ik niet. Zo ook met twitter. Pinterest vergeet ik, maar als ik er een keer achter zit, zit ik er ook láng achter. Voor mensen met een leven een afrader dus.

Maar goed, mijn tip: kijk eens een week niet en kom erachter of je het mist. Zoals je van Apestaartje kunt lezen, merken de meeste 'vrienden' het niet eens.
Later is nu
Wat reageer je overdreven TO. Komt over als een kwetsbaar, digitaal zieltje. Is dat de reden dat je wil stoppen?
quote:wendy7474 schreef op 05 november 2013 @ 10:13:

Wat een onzin dat je FB moet hebben voor een baan. Wat zien potentiële werkgevers dan als je pagina op privé staat? Helemaal niks toch?

Ik heb geen FB of Twitter, doe wel aan Pinterest. Vind ik heel iets anders, ik kijk voornamelijk, post zelf niet. Knutselideetjes, cadeaus mooi inpakken, breipatronen etc.

Het is misschien onzin, maar wel de toekomst. Ik denk dat dat veel bedrijven zich in de toekomst zullen profileren via social media. Zodat jij als sollicant/werknemer bij kunt blijven.

Voor mijn studie moest ik een linkedIn account maken en werd mij door de docent aangeraden om ook actief te zijn op Twitter. Zo zie je maar wat een belangrijke rol social media nu inneemt. Nou ja, inneemt, wij geven die rol.
Some flies are too awesome for the wall
Ik vind Facebook ideaal als middel om mensen te volgen die in het buitenland wonen, op reis zijn of als ik zelf op reis ben. Op die manier is het makkelijk contact houden en als reisgenoten je taggen in hun foto's zien vrienden ook nog een beetje wat je uitspookt. (Ik kan nogal zijn van de langere reizen.)

Andersom zie je ook een beetje wat mijn vrienden hier uitspoken.

Maar noodzakelijk is het niet..
quote:femselien schreef op 05 november 2013 @ 10:32:

[...]

Het is misschien onzin, maar wel de toekomst. Ik denk dat dat veel bedrijven zich in de toekomst zullen profileren via social media. Zodat jij als sollicant/werknemer bij kunt blijven.

Voor mijn studie moest ik een linkedIn account maken en werd mij door de docent aangeraden om ook actief te zijn op Twitter. Zo zie je maar wat een belangrijke rol social media nu inneemt. Nou ja, inneemt, wij geven die rol.Ik ken al lagere scholen waar de kinderen in groep 8 hun werkstukken als blog moeten posten op internet, in een besloten groep dat wel. Maar daar begint het al....
Zoals hier alweer te lezen is, heeft iedereen facebook om een andere reden en gaat iedereen er anders mee om.

Een aantal hebben juist een kleine selecte groep op facebook. Ik heb net als Scarry best veel, maar een groot deel is schoonfamilie, die maar uitbreidt. Ik vind niet alles wat ze doen even interessant, maar af en toe is het wel leuk/grappig om te lezen en anders scroll ik er overheen. In elk geval handig om bij te blijven wat er zoal bij de familie gebeurt, zonder dat de tamtam moet werken, via via via en via.

Maar omdat iedereen er anders mee omgaat, is het ook voor ons lastig te zeggen hoe het voor jou zal zijn om te stoppen. Hoeveel kijk je nu, wat vind je leuk, van welke mensen ga je updates missen, welke updates vind je prettig niet meer te lezen (teveel informatie van sommigen)

Voor jezelf een afweging dus, waar mensen wel ervaringen kunnen delen, maar niemand stoppen met facebook hetzelfde zal ervaren.
Later is nu
Ik zit tegenwoordig trouwens ook in een groep van een oude havo-klas, die maar uitbreidt. Die groep dan, die havoklas wordt nti groter. Best leuk om te zien waar iedereen nu zo'n beetje mee bezig is, en een reünie is maar zo gepland.
Later is nu
zonder facebook oke, maar zonder Pinterest?
quote:marijev schreef op 05 november 2013 @ 09:11:

[...]

Daar kan ik wat mee, misschien dat ik dat eens ga doen. Dank je!

Ik vraag om ervaringen niet om verzonnen reacties. Maar volgens mij zijn er geen mensen op het forum hier gestopt met Facebook, dus daarom ook geen serieuze reactie.

Wat ik nou niet snap is waarom mensen hier reageren als ze geen antwoord hebben en alleen maar lollig willen doen of de TO belachelijk willen maken. Knap hoor, moet je trots op zijn!Nou zeg, wat een zure reactie. Het was een gevatte grap dat duidelijk maakt dat je dit veel te groot opblaast. En terecht, het is maar Facebook. Delete het als je er zin in hebt en anders niet.
Some flies are too awesome for the wall
Nou Marijev, je klinkt alsof je tampon verkeerd zit, ik moest ook erg lachen om de reactie van Egidius.

Overigens zit ik al maanden er tegen aan te hikken, maar binnenkort ga ik zeker stoppen met FB. Misschien dat ik wel een nieuwe Quit Facebook Day in het leven roep...

En voor de serieuze stoppers: How to permanently delete Facebook
Met Facebook gestopt, wat een tijdverspilling. Vooral dat gemiep van volwassen mensen die gaan zeuren irl waarom je de nieuwe foto niet hebt geliked... Na de tweede opmerking heb ik de boel verwijderd. Niets aan gemist. De mensen die ik irl leuk vind, zijn nog steeds bevriend met mij en de mensen die ik niet hoef te zien irl wilde ik ook niet op mijn virtuele lijstje.

Zonder pinterest kan ik niet, maar da's dan ook het enige. Zelfs twee jaar geleden de mobiel vaarwel gezegd (heb alleen zo'n goedkoop prulletje in de auto voor KDV/backup te bellen in geval van file, of de ANWB bij pech). Wat een rust. Had ik veel eerder moeten doen.
Ik Ben ook sinds vorige week gestopt met Facebook. Nadat ik vorig jaar via fb moest lezen dat me nichtje zwanger was en een maand geleden een Vriendin en vorige week dat mijn zus haar sleutel Van haar Nieuwe huis had. Ik Ben zelf meer Van het persoonlijk contact en vind het dus belachelijk dat ik zulke dingen moet lezen via fb. Dus tegen mij kunnen ze niet meer zeggen: ja staat op fb hoor!!
Als het je niet lukt, de knoop door te hakken, kun je altijd nog naar China verhuizen! Daar is facebook verboden!
Je Lemoos.. awt vervelend dat mensen gaan miepen dat er iets niet geliked wordt! Misschien like ik daarvoor te weinig Nooit last van gehad.

Fbjewel, hoe kom je er nu dan achter dat je zus gaat verhuizen en iedereen zwanger is? ohoh.. jij gaat achterblijven!
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 05 november 2013 @ 11:21:

Je Lemoos.. awt vervelend dat mensen gaan miepen dat er iets niet geliked wordt! Misschien like ik daarvoor te weinig Nooit last van gehad.

Fbjewel, hoe kom je er nu dan achter dat je zus gaat verhuizen en iedereen zwanger is? ohoh.. jij gaat achterblijven! Dan is dat maar zo. Kan ik beter mee leven als het moeten lezen op fb. Iedereen die dicht bij me staat heb ik het netjes verteld en respecteren dat ik er zo over denk. Lang leve de whatsapp ;) merk na een week al dat mensen me nu vaker bellen of een berichtje sturen. Gewoon op de manier hoe ik het zelf ook doe als ik iets te vertellen heb. Sluit mooi aan bij een van mijn mottos, behandel mensen zoals je zelf behandeld wilt worden ;)
quote:LillyFeeee schreef op 05 november 2013 @ 08:43:

Wat is dat nou weer voor onzin meivogel. Neem dan LinkedIn als dat de reden is voor een online profiel.Ja ik dacht ook al dat het onzin was maar ik dacht, ik peil eens even jullie meningen nu het toch over FB gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven