Dilemma: switchen van oudere iPhone naar jongere Samsung?
zaterdag 17 september 2022 om 16:02
Op dit moment gebruik al ruim vijf jaar mijn iPhone 7plus, die nog altijd soepel en snel loopt.
Vorig jaar zomer heb ik al eens de accu laten vervangen, die is inmiddels alweer aan vervanging toe. Ook is er iets aan de hand met de speakermodule, bellen op speaker gaat bijna niet en Maps in de auto is zelfs op vol volume nauwelijks te verstaan. Ook stoppen de updates van iOs vanaf iOs 16 (hij draait nu op 15.7).
Nu kan ik van vrienden hun Samsung A40 krijgen, die ongeveer 3 jaar oud is. Nu weet ik dat deze oorspronkelijk op Android 9 draait en geupdate werd tot Android 10. De accu is waarschijnlijk een stuk beter, de foon heeft 64 gb geheugen ipv 32 van de iPhone. Wel lees ik in de reviews dat hij af en toe kan haperen / stotteren door de matige chipset, klopt dit?
Wat ik me verder afvraag: ik deel nu mijn iPhone-agenda met mijn vriend, is het mogelijk om een iPhone-agenda te delen/ synchroniseren met een Android-toestel?
Is het de moeite waard om nu de Samsung in gebruik te nemen in plaats van de iPhone?
Vorig jaar zomer heb ik al eens de accu laten vervangen, die is inmiddels alweer aan vervanging toe. Ook is er iets aan de hand met de speakermodule, bellen op speaker gaat bijna niet en Maps in de auto is zelfs op vol volume nauwelijks te verstaan. Ook stoppen de updates van iOs vanaf iOs 16 (hij draait nu op 15.7).
Nu kan ik van vrienden hun Samsung A40 krijgen, die ongeveer 3 jaar oud is. Nu weet ik dat deze oorspronkelijk op Android 9 draait en geupdate werd tot Android 10. De accu is waarschijnlijk een stuk beter, de foon heeft 64 gb geheugen ipv 32 van de iPhone. Wel lees ik in de reviews dat hij af en toe kan haperen / stotteren door de matige chipset, klopt dit?
Wat ik me verder afvraag: ik deel nu mijn iPhone-agenda met mijn vriend, is het mogelijk om een iPhone-agenda te delen/ synchroniseren met een Android-toestel?
Is het de moeite waard om nu de Samsung in gebruik te nemen in plaats van de iPhone?
zaterdag 17 september 2022 om 16:37
Ik heb ook beide toestellen gehad maar heb toch voorkeur voor de iPhone. Vergeet niet dat de iPhone 7 Plus een zgn vlaggenschip is. De a-serie van Samsung is een prima midrange, maar wil je een high end telefoon dan moet je bij de s-serie zijn. Vergeet dat niet.
Het blijft een beetje appels met peren vergelijken: een oude high end tov een nieuwere midrange. Ik vind dat je het verschil wel merkt. Maar het is ook waar jij genoegen mee neemt. De ondersteuning van Samsung is niet zo optimaal als van Apple. De 7 werd tot ios15 ge-update.
Wat betreft het delen van agenda’s: dat is mogelijk. Dan pak je of Google of Outlook.
Het blijft een beetje appels met peren vergelijken: een oude high end tov een nieuwere midrange. Ik vind dat je het verschil wel merkt. Maar het is ook waar jij genoegen mee neemt. De ondersteuning van Samsung is niet zo optimaal als van Apple. De 7 werd tot ios15 ge-update.
Wat betreft het delen van agenda’s: dat is mogelijk. Dan pak je of Google of Outlook.
zaterdag 17 september 2022 om 16:42
zaterdag 17 september 2022 om 16:55
De iPhone krijgt nu nog steeds updates, die stoppen echter vanaf iOs 16.0. Alleen hangt de iPhone nu minstens 2 x per dag aan de oplader. Een andere (Apple) accu kost me 65 euro, en dan is het speaker-probleem ook nog niet opgelost...crootje1980 schreef: ↑17-09-2022 16:37Ik heb ook beide toestellen gehad maar heb toch voorkeur voor de iPhone. Vergeet niet dat de iPhone 7 Plus een zgn vlaggenschip is. De a-serie van Samsung is een prima midrange, maar wil je een high end telefoon dan moet je bij de s-serie zijn. Vergeet dat niet.
zaterdag 17 september 2022 om 16:57
Ik heb totnutoe ook al jaren iPhone, maar 800 euro voor een nieuwe iPhone (13) is momenteel gewoon een rib uit mijn lijf. (Ik heb naar de SE gekeken maar was daar niet kapot van). De 7 Plus oplappen zou me ook rond 100 euro kosten. De 7 plus krijgt langer updates dan de gewone 7, tot iOs 16.crootje1980 schreef: ↑17-09-2022 16:37Ik heb ook beide toestellen gehad maar heb toch voorkeur voor de iPhone. Vergeet niet dat de iPhone 7 Plus een zgn vlaggenschip is. De a-serie van Samsung is een prima midrange, maar wil je een high end telefoon dan moet je bij de s-serie zijn. Vergeet dat niet.
zaterdag 17 september 2022 om 16:59
zaterdag 17 september 2022 om 17:24
Ter aanvulling: het grootste voordeel van de Samsung A-serie is dat deze gratis zou zijn. Ik kom net uit een aantal jaar bewindvoering en weet niet concreet hoeveel er gespaard is, dus hoeveel budget er zou zijn voor een andere telefoon. Er moet waarschijnlijk ook nog een flinke belastingaanslag van dik 1246 euro worden betaald en ik hou mijn hart vast voor wat er gebeuren gaat met mijn termijnbedrag aan gas en elektra...
zaterdag 17 september 2022 om 17:41
Waarom vraag je het dan hier, lijkt me dat er dan toch gewoon geen keuze is?Snoopy80 schreef: ↑17-09-2022 17:24Ter aanvulling: het grootste voordeel van de Samsung A-serie is dat deze gratis zou zijn. Ik kom net uit een aantal jaar bewindvoering en weet niet concreet hoeveel er gespaard is, dus hoeveel budget er zou zijn voor een andere telefoon. Er moet waarschijnlijk ook nog een flinke belastingaanslag van dik 1246 euro worden betaald en ik hou mijn hart vast voor wat er gebeuren gaat met mijn termijnbedrag aan gas en elektra...
Die agenda delen gaat alleen niet meer lukken denk ik
Of zolang mogelijk de iPhone gebruiken tot hij de geest geeft?
mika2022 wijzigde dit bericht op 17-09-2022 17:42
9.36% gewijzigd
zaterdag 17 september 2022 om 17:41
zaterdag 17 september 2022 om 17:57
Ik heb niks tegen op iphone. Alleen heb verder niks van apple, nog wel een ipod classic van toen die nog geen classic heette. Al waar is die ????
In ieder geval ben vorig jaar over gegaan van Samsung S21 (verloren na 3 maand in gebruik) toen een Motorola Edge 20 Pro aangeschaft. Doet het net zo goed als die S21 alleen wel 500 € goedkoper.
In ieder geval ben vorig jaar over gegaan van Samsung S21 (verloren na 3 maand in gebruik) toen een Motorola Edge 20 Pro aangeschaft. Doet het net zo goed als die S21 alleen wel 500 € goedkoper.
TAFKAZ (the artist formerly known as Zeefietser1)
zaterdag 17 september 2022 om 18:00
Ik heb de Samsung voor niets gekregen, dus ik klaag zeker niet. Ik weet puur te weinig af van de huidige Samsung-modellen om zelf goed in te kunnen schatten, of het de moeite waard zou zijn om alles over te zetten tot er evt. meer budget is voor een ander toestel. Nu moet ik bijv. vrijwel altijd een laadkabel meenemen en als ik onderweg ben ben ik niet bereikbaar.
zaterdag 17 september 2022 om 18:00
zaterdag 17 september 2022 om 18:06
zaterdag 17 september 2022 om 18:30
Dan ben ik ook een fossiel, want hier ook alles Apple en voor mijn werk een Samsung. Voor de kleinste instelling op die telefoon moet ik het kreng helemaal binnenstebuiten keren en dan ben ik er al klaar mee (en licht agressorisch
zaterdag 17 september 2022 om 19:11
Ik had eerst een Androïd en ik vond het maar een lastig te bedienen ding met veel reclame. Toen ik daarna op een iPhone 6 (nieuwe accu) overstapte hoefde ik er niets voor bij te leren; het ging vanzelf.
Inmiddels een nieuwere maar die viel eigenlijk tegen. Ik had gedacht dat hij een groter tv-beeld zou hebben maar ik vind de tv-app eigenlijk wat minder scherp. Aan het naar boven vegen voor het thuisscherm raak je gewend, maar ik vind het toch niet erg fijn. Ook dat je met twee vingers moet knijpen om hem af te zetten (zodat hij geen stroom meer gebruikt) omdat anders Siri zich meldt vind ik niks.
Inmiddels een nieuwere maar die viel eigenlijk tegen. Ik had gedacht dat hij een groter tv-beeld zou hebben maar ik vind de tv-app eigenlijk wat minder scherp. Aan het naar boven vegen voor het thuisscherm raak je gewend, maar ik vind het toch niet erg fijn. Ook dat je met twee vingers moet knijpen om hem af te zetten (zodat hij geen stroom meer gebruikt) omdat anders Siri zich meldt vind ik niks.
retrostar wijzigde dit bericht op 17-09-2022 19:20
1.75% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in