Een simpele website maken

08-08-2013 21:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug opende ik een topic hoe ik een gratis website kan maken. Ik heb hier veel reacties gekregen en vaak de vraag waarom gratis? Waarom niet een klein bedrag betalen zodat je een eigen domeinnaam hebt?

Ik heb alle tips inmiddels bekeken. En ik ben overtuigd... de gratis websites zijn qua lay out echt niet mooi. Tenminste niet van hoe ik het wil hebben.

Daarom nu mijn vraag, wie weet waar ik een mooie website kan maken, voor een klein bedrag?

Ik heb er zelf totaal geen verstand van en op mijn zoektocht naar een gratis site heb ik mij bij verschillende dingen aangemeld om mij vervolgens weer af te melden omdat het niet aan mijn eisen voldeed. Jammer dat je dat pas na aanmelden weet. *zucht*.

Wat ik wil is een site maken met links een simpel menu dat als je op een knop klikt dat in het midden de tekst komt te staan.

Met kleuren die ik wil hebben.

Er moet een pagina bij met foto's niet honderden maar gewoon wat leuke.

En ik moet een stukje hebben waar ik bij nieuwe dingen wat bij kan schrijven. Dus net zoiets als een blog denk ik.

Ik heb helemaal geen verstand van html codes, liever gewoon wat je typt komt op het scherm.

En ik heb ook geen verstand van hosting en dat soort dingen. Liefst je maakt een site drukt op de knop en het staat op internet?

Oh en geen irritante reclame die ik er niet op wil hebben.

Denken jullie dat dat mogelijk is? Waar kan ik zo'n site maken?

En hoe weet ik nu dat het aan mijn wensen voldoet als je je eerst aan moet melden?
Volgens mij heb je in je vorige topic genoeg tips gekregen van goedkope, makkelijke websites.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja alleen zit je met de gratis aan een lay out vast die niet mooi is. Maar hoe weet ik nu als ik op zo'n pagina voor een betaalde kies dat de lay out dan wel mooi is?
Ik bedoel eigenlijk nu heb ik gekeken op verschillende gratis sites, als dat niet bevalt dan meld je je weer af.

Stel ik kies er nu 1 voor 4 euro per maand (ik noem maar wat hoor) dan gaat dat natuurlijk meteen in.

Maar was als ik dan toch niet kan wat ik wil doen?

Ik ben heel erg bang om iets verkeerd te doen of ergens aan vast te zitten zonder dat ik er wat aan heb.
Hoe moeilijk kan het zijn: je kijkt in de algemene voorwaarden hoe lang je er aan vast zit , wanneer je het op kunt zeggen.

Ik heb een site bij hosting2go.nl, erg makkelijk, in het Nederlands, wijst zich vanzelf. Je kiest een domeinnaam, typt wat gegevens voor registratie, opent het websitescherm, kiest kleuren, layout, maakt pagina's, plakt een foto, maakt hem, drukt op 'opslaan' en daarna op 'publiceren'. Makkelijker is het niet te maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:aapie schreef op 08 augustus 2013 @ 21:47:

Ik bedoel eigenlijk nu heb ik gekeken op verschillende gratis sites, als dat niet bevalt dan meld je je weer af.

Stel ik kies er nu 1 voor 4 euro per maand (ik noem maar wat hoor) dan gaat dat natuurlijk meteen in.

Maar was als ik dan toch niet kan wat ik wil doen?

Ik ben heel erg bang om iets verkeerd te doen of ergens aan vast te zitten zonder dat ik er wat aan heb.Even een mail sturen aan de beheerder van de site met een overzichtje van wat je wilt en de vraag of dat mogelijk is? Ik krijg regelmatig dat soort vragen en beantwoord die dan ook. Misschien bieden ze wel eerst een maand gratis, zodat je kunt kijken of het voldoet aan je verwachtingen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Dank jullie wel!

Himalaya,

dat is inderdaad zoals ik het zoek! Simpel. Misschien ben ik gewoon wat te onzeker ook hoor. Eigenlijk vindt ik het super spannend om met een site te beginnen en zoals ik al zei ben ik erg bang op iets verkeerd te doen.

Juutje,

dat is ook een goed idee, daar heb ik geen moment aan gedacht om even te mailen met wat ik wil. Ik ben gewoon veels te moeilijk gaan denken!
Ik heb een Wordpressblog en mijn site wordt gehost door Get Host. Ik betaal daar zeven euro voor mijn domeinnaam en voor het hosten betaal ik twintig euro (je kan kiezen uit meerdere pakketten, ik heb een medium-pakket). Per jaar betaal ik dus nog geen drie tientjes. Op het controlepaneel van Get Host zit de mogelijkheid om Wordpress te installeren. Dat is een kwestie van één druk op de knop en verder logisch nadenken (op 'volgende' klikken en wat tekstvelden invullen). Ik vind het echt een kind kan de was doen aangelegenheid.
Ik zit bij one punt com. Had eerst kant en klare templates en makkelijk in gebruik. Nu zelf

wat gemaakt. Niet duur en wel goede service.
"one punt com" en "goede service."

???

Zodra je daar iets wilt wat niet geheel aansluit op "je bent onze klant en wij bepalen wat je mag doen en je gaat vooral niet weg", dan is "goede service" niet meer van toepassing.

Tenminste, zo heb ik dat 3x zien gebeuren.
Ik ben nu een site aan het maken bij jouw web. Die is toch ook gratis en erg makkelijk. Ik heb nog geen eigen domeinnaam gekozen maar die optie is er wel.

Super leuk om te doen trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven