Elkaars mail lezen
donderdag 15 september 2011 om 11:35
Vorige week stuurde ik een vriendin een mailtje. Hierin stond ook een flauw ons-kent-ons-meiden-onder-elkaar-grapje. Nu heeft haar man die mail geopend en is heel boos geworden. Los van het feit dat hij een droogkloot is, stond ik ervan te kijken dat hij zomaar haar mail opent. Rondje bij mijn vriendinnen leert dat dat helemaal niet zo ongebruikelijk is. Man en ik openen elkaars mail niet. Niet omdat we iets voor elkaar te verbergen hebben, maar omdat sommige dingen gewoon niet voor elkaar bedoeld zijn. Hoe werkt het bij jullie?
donderdag 15 september 2011 om 11:52
quote:Bezzzz schreef op 15 september 2011 @ 11:45:
[...]
Okee, een adres dat kan. Maar als er dan een mailtje van een vriendin binnenkomt, dus duidelijk voor jou bedoeld, opent en leest je man dat dan?Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig email met mijn vriendinnen. Of het gaat via hyves/facebook of via sms. Echte persoonlijke dingen vertel ik liever face to face. Maar als er een email speciaal voor mij binnenkomt dan open ik die email zelf eerst.
[...]
Okee, een adres dat kan. Maar als er dan een mailtje van een vriendin binnenkomt, dus duidelijk voor jou bedoeld, opent en leest je man dat dan?Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig email met mijn vriendinnen. Of het gaat via hyves/facebook of via sms. Echte persoonlijke dingen vertel ik liever face to face. Maar als er een email speciaal voor mij binnenkomt dan open ik die email zelf eerst.
donderdag 15 september 2011 om 11:53
donderdag 15 september 2011 om 11:59
Wij lezen elkaars mails of smsjes weleens, maar niet omdat we dat zo nodig willen, meestal per ongeluk, dat ik iets op zijn telefoon aan het doen ben of die ligt voor mijn neus ofzo, en dat er dan net een sms binnenkomt en ik dat dus zie. Mail idemdito, als ik toevallig op zijn laptop bezig ben of naast hem zit en het komt binnen, dan zie ik het. En omgekeerd hij dus ook de mijne, als ik al niet zelf vertel wat die-en-die me net schrijft.
Ik heb dat trouwens met heel veel mensen, ik lees heel erg snel en als er ergens letters staan, dan kan ik me daar niet voor afsluiten, ik zie in 1 oogopslag wat er staat. Het gebeurt mij dus best vaak dat ik andermans mail/post/sms al half gelezen heb zonder dat ik het wil in die ene seconde dat mijn oog erop valt.
Ik heb dat trouwens met heel veel mensen, ik lees heel erg snel en als er ergens letters staan, dan kan ik me daar niet voor afsluiten, ik zie in 1 oogopslag wat er staat. Het gebeurt mij dus best vaak dat ik andermans mail/post/sms al half gelezen heb zonder dat ik het wil in die ene seconde dat mijn oog erop valt.
Am Yisrael Chai!
donderdag 15 september 2011 om 12:03
Geld hier ook voor Post trouwens. Als er opstaat t.a.v. 'de meneer van Oriane'.. .. dan open ik die post niet.
Als ik in de auto zit en hij ziet dat er voor mij een boete binnenkomt (enveloppe makkelijk te herkennen) en hij heeft me aan de telefoon, dan mag ie die voor me openmaken .. Andersom ook. Ofwel de CJIB post is openbaar tussen ons tweeen en er is niks leukers dan elkaar bellen om te vertellen dat de ander een boete heeft gehad....
Als ik in de auto zit en hij ziet dat er voor mij een boete binnenkomt (enveloppe makkelijk te herkennen) en hij heeft me aan de telefoon, dan mag ie die voor me openmaken .. Andersom ook. Ofwel de CJIB post is openbaar tussen ons tweeen en er is niks leukers dan elkaar bellen om te vertellen dat de ander een boete heeft gehad....
donderdag 15 september 2011 om 12:14
quote:Oriane schreef op 15 september 2011 @ 12:03:
Geld hier ook voor Post trouwens. Als er opstaat t.a.v. 'de meneer van Oriane'.. .. dan open ik die post niet.
Als ik in de auto zit en hij ziet dat er voor mij een boete binnenkomt (enveloppe makkelijk te herkennen) en hij heeft me aan de telefoon, dan mag ie die voor me openmaken .. Andersom ook. Ofwel de CJIB post is openbaar tussen ons tweeen en er is niks leukers dan elkaar bellen om te vertellen dat de ander een boete heeft gehad.... same here
Als ik in de auto zit en hij ziet dat er voor mij een boete binnenkomt (enveloppe makkelijk te herkennen) en hij heeft me aan de telefoon, dan mag ie die voor me openmaken .. Andersom ook. Ofwel de CJIB post is openbaar tussen ons tweeen en er is niks leukers dan elkaar bellen om te vertellen dat de ander een boete heeft gehad.... same here
donderdag 15 september 2011 om 12:17
Wij kunnen wel in elkaars mail, maar lezen niet. Vriend deed dit in het begin nog wel eens (of pakte mijn telefoon als ik een smsje kreeg om te kijken van wie, héél vervelend), maar dit heb ik hem snel afgeleerd; ik heb ook binnen deze relatie privacy. Hij snapt het geloof ik niet helemaal, maar accepteerd het.
donderdag 15 september 2011 om 12:20
quote:Dahlia74 schreef op 15 september 2011 @ 11:42:
Wij kunnen elkaars mail lezen. Wij hebben de wachtwoorden. Wij hebben niets voor elkaar te verbergen. Het komt overigens zelden voor dat wij in elkaars mailbox kijken.Hier exact hetzelfde. Sterker nog, de wachtwoorden staan in de pc opgeslagen dus in principe kan iederéén in onze mail. Maar er staat niks in dat niemand mag weten, als ik echt privé-info met een vriendin wil delen maken we een afspraak om koffie te leuten en bij te kletsen.
Wij kunnen elkaars mail lezen. Wij hebben de wachtwoorden. Wij hebben niets voor elkaar te verbergen. Het komt overigens zelden voor dat wij in elkaars mailbox kijken.Hier exact hetzelfde. Sterker nog, de wachtwoorden staan in de pc opgeslagen dus in principe kan iederéén in onze mail. Maar er staat niks in dat niemand mag weten, als ik echt privé-info met een vriendin wil delen maken we een afspraak om koffie te leuten en bij te kletsen.
donderdag 15 september 2011 om 12:25
Ik heb zijn wachtwoord, hij ook de mijne... Maar we lezen erlkaars mails niet (valt ook niks te lezen). Mijn computer was de laatste weken kapot en toen heb ik dus regelmatig op zijn computer gezeten... Ja, als ik dan mijn online mailbox wil openen, dan staat zijn inbox nog wel eens open. Dan log ik hem uit en mezelf in.
Smsjes, post, etc. lezen we ook niet van elkaar... Inderdaad, alleen op verzoek.
Smsjes, post, etc. lezen we ook niet van elkaar... Inderdaad, alleen op verzoek.
donderdag 15 september 2011 om 12:27
Man en ik hebben geen geheimen voor elkaar, kennen zelfs elkaars wachtwoorden maar andermans email openen doen we niet, tenzij op verzoek. Die van de kinderen scan ik wel regelmatig (ze zijn nog jong en ik wil er wel een beetje zicht op houden wat ze uitspoken op het wereldwijde web), maar alleen waar ze bij zijn, nooit 'stiekem'.
Waarom ik daar zo preuts in ben weet ik eigenlijk niet, want papieren post voor mijn man trek ik ongegeneerd open, behalve als het kennelijk van persoonlijke aard is (handgeschreven envelop oid).
Waarom ik daar zo preuts in ben weet ik eigenlijk niet, want papieren post voor mijn man trek ik ongegeneerd open, behalve als het kennelijk van persoonlijke aard is (handgeschreven envelop oid).
donderdag 15 september 2011 om 12:28
donderdag 15 september 2011 om 12:30
donderdag 15 september 2011 om 12:31
donderdag 15 september 2011 om 12:31
Wij kunnen elkaars mail lezen. Doen het vaak niet. Behalve zakelijke mail. Die bekijken we allebei.
Wij kunnen bij elkaar in de tel kijken. Mag gewoon. Geen problemen mee. Alleen we doen het niet vanwege het feit, we vergeten het gewoon.
Ik heb weleens gevraagd wat hij ervan vond dat men niet in elkaars tel mogen kijken. Dit vond hij onzin. Hij heeft niets te verbergen.
Als je echt iets wilt verbergen dan neem je een aparte mailaccount en een aparte telefoon. En nee, die heb ik niet.
Wij kunnen bij elkaar in de tel kijken. Mag gewoon. Geen problemen mee. Alleen we doen het niet vanwege het feit, we vergeten het gewoon.
Ik heb weleens gevraagd wat hij ervan vond dat men niet in elkaars tel mogen kijken. Dit vond hij onzin. Hij heeft niets te verbergen.
Als je echt iets wilt verbergen dan neem je een aparte mailaccount en een aparte telefoon. En nee, die heb ik niet.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
donderdag 15 september 2011 om 12:33
We kunnen zo in elkaars mail (start tegelijk op met de computer) en we zoeken wel eens wat voor elkaar op maar echt snuffelen doe ik niet. Omdat hij er ook helemaal niet spastisch over doet heb ik er geen behoefte aan.
Meh kromme zinnen
Lijkt mij verdachter als je absoluut nooit met elkaars mail mee mag kijken en dat de telefoon ook angstvallig in de broekzak wordt gehouden
Meh kromme zinnen
Lijkt mij verdachter als je absoluut nooit met elkaars mail mee mag kijken en dat de telefoon ook angstvallig in de broekzak wordt gehouden
donderdag 15 september 2011 om 12:35
Wij hebben de mail op eigen computers staan, en die staan bijna altijd open. Dus kunnen we elkaars mail zien, maar hebben geen van beide de behoefte om die van elkaar te lezen. Het kan dus wel, het mag ook, maar bet gebeurt zelden.
We laten het wel aan elkaar lezen als het bv van familie is en ons allebei aangaat.
Het lijkt me trouwens heel onhandig om samen 1 emailadres te hebben, maar misschien is dat omdat ik mijn mail heel erg veel gebruik.
We laten het wel aan elkaar lezen als het bv van familie is en ons allebei aangaat.
Het lijkt me trouwens heel onhandig om samen 1 emailadres te hebben, maar misschien is dat omdat ik mijn mail heel erg veel gebruik.
donderdag 15 september 2011 om 12:36
donderdag 15 september 2011 om 12:37
quote:Snormel schreef op 15 september 2011 @ 12:30:
Nee, wij lezen elkaars mail niet en maken ook elkaars enveloppen niet open. Tenzij het van de NUON is of zo, iets duidelijk huishoudelijks.
En vriendinnen die samen met hun man één mailadres hebben, die mail ik geen zeer persoonlijke dingen.Aha, daar ga je al, in mijn geval was het dus niet een mail-adres van haar en haar man samen, maar duidelijk HAAR mail-adres. En hij las het dus, voor zij het kon doen.
Nee, wij lezen elkaars mail niet en maken ook elkaars enveloppen niet open. Tenzij het van de NUON is of zo, iets duidelijk huishoudelijks.
En vriendinnen die samen met hun man één mailadres hebben, die mail ik geen zeer persoonlijke dingen.Aha, daar ga je al, in mijn geval was het dus niet een mail-adres van haar en haar man samen, maar duidelijk HAAR mail-adres. En hij las het dus, voor zij het kon doen.
donderdag 15 september 2011 om 12:37
quote:Anthonius schreef op 15 september 2011 @ 11:47:
[...]
En wat is dan je reden? Ik bedoel weet hij er van dat je dat doet?Ja hij weet dat, het is altijd in overleg als wij in elkaars mailbox kijken. En dan gaat het om mails die voor ons beiden zijn bedoeld, welke hij ook weleens doorstuurt naar mij of andersom.
[...]
En wat is dan je reden? Ik bedoel weet hij er van dat je dat doet?Ja hij weet dat, het is altijd in overleg als wij in elkaars mailbox kijken. En dan gaat het om mails die voor ons beiden zijn bedoeld, welke hij ook weleens doorstuurt naar mij of andersom.
donderdag 15 september 2011 om 12:38
Elkaars mail lees je niet, juist vanwege de omschreven situatie. Hier op het forum heb ik inderdaad ook wel eens voorbij zien komen dat veel mensen het blijkbaar heel normaal vinden. Tja, als je dat in je relatie normaal vindt, is dat natuurlijk helemaal eigen keus. Maar de afzender van zo'n mail zit er toch niet op te wachten dat iemand anders dan de geadresseerde de mail leest?