Ereader met of zonder kobo
zaterdag 6 mei 2023 om 09:58
Hoi allemaal,
Ik ben me aan het oriënteren op een Ereader. Maar ik twijfel of ik er een moet aanschaffen die geschikt is voor kobo. Ik had verwacht dat je op elke Ereader wel een kobo abonnement kon aanschaffen, maar je moet daar dus een andere Ereader voor hebben.
Wat hebben jullie; wel of niet geschikt voor kobo? En hoe bevalt het?
Ik ben me aan het oriënteren op een Ereader. Maar ik twijfel of ik er een moet aanschaffen die geschikt is voor kobo. Ik had verwacht dat je op elke Ereader wel een kobo abonnement kon aanschaffen, maar je moet daar dus een andere Ereader voor hebben.
Wat hebben jullie; wel of niet geschikt voor kobo? En hoe bevalt het?
zaterdag 6 mei 2023 om 11:42
Je kan max 15 boeken 30 dagen nog offline lezen na beëindigingWandelaar schreef: ↑06-05-2023 10:24Ik ben ook pro-Kobo. Je kunt er ook andere boeken op zetten, het hoeft niet via een abonnement. Dat abonnement kun je inderdaad wel opzeggen als je een tijdje niet leest. Je kunt dan alleen niet meer bij de boeken die je al gedownload had. Dus je kunt niet een heleboel boeken downloaden en dan opzeggen en alles gaan lezen en zo geld proberen te besparen.

zaterdag 6 mei 2023 om 11:42
Ik heb een kobo met abonnement. Ideaal. Ik lees heel veel, elke dag wel een uur of 3, en moet hem eens in de 2 á 3 weken opladen. Boeken haal ik op uit m’n kobo-abo of ik koop ze, via de koboshop. Gaat beide prima. Nog nooit gerommeld met kabels ofzo.
Enige 2 dingen waar ik niet blij mee ben: m’n eerste ging stuk, heel gedoe met bol, konden niks voor me betekenen, buiten garantie, zou ik weg moeten doen. Uiteindelijk gelukkig kunnen laten repareren via een reparatiebedrijfje voor nog geen €50,-. Toen had ik m’n nieuwe al bij de elektronicawinkel in de straat gekocht. Ik zou dus zeggen: koop hem niet bij bol.
En het andere is dat ik Fortuna’s Kinderen maar niet gedownload krijg, omdat het artikel nog niet in mijn regio beschikbaar is. Iemand die het wel is gelukt of dat probleem een keer bij de hand heeft gehad en opgelost?
Enige 2 dingen waar ik niet blij mee ben: m’n eerste ging stuk, heel gedoe met bol, konden niks voor me betekenen, buiten garantie, zou ik weg moeten doen. Uiteindelijk gelukkig kunnen laten repareren via een reparatiebedrijfje voor nog geen €50,-. Toen had ik m’n nieuwe al bij de elektronicawinkel in de straat gekocht. Ik zou dus zeggen: koop hem niet bij bol.
En het andere is dat ik Fortuna’s Kinderen maar niet gedownload krijg, omdat het artikel nog niet in mijn regio beschikbaar is. Iemand die het wel is gelukt of dat probleem een keer bij de hand heeft gehad en opgelost?
zaterdag 6 mei 2023 om 11:49
Die melding heb ik nog nooit gehad. Wel dat je iets wil downloaden en dat het niet meer in het abonnement blijkt te zitten.ninanoname schreef: ↑06-05-2023 11:42En het andere is dat ik Fortuna’s Kinderen maar niet gedownload krijg, omdat het artikel nog niet in mijn regio beschikbaar is. Iemand die het wel is gelukt of dat probleem een keer bij de hand heeft gehad en opgelost?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 6 mei 2023 om 11:50
Als ie aan het zoeken naar WiFi krijg ik dat te zien op het beeldscherm en dat is maar heel zelden. Ik heb de WiFi ook alleen maar thuis aan staan. Verder is het idd vooral softwarematig, maar als die software niet is verbeterd heeft een nieuwe Kobo ook niet zoveel nut.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑06-05-2023 11:38Ik denk dat je batterij wellicht snel leeg loopt, omdat ie regelmatig naar WIFI moet zoeken? Als je eens probeert de WIFI gewoon helemaal uit te zetten totdat je de wifi echt nodig hebt? In ieder geval makkelijk om te proberen, toch?
Ik had een paar jaar terug ook een Kobo die steeds vastliep en crashte. Toen in de garantie omgeruild, maar ook dat exemplaar deed dat. Toen ik een derde omruiling kreeg, bleef het goed gaan![]()
Dat wat jij zegt met gratis in je abo en dan ineens weer niet, heb ik ook wel eens gezien ja. Geen idee waar dat aan ligt, maar dat zit m iig in de Kobo bieb, en niet per se in je apparaat.
De garantie is al lang voorbij na drie jaar, het vastlopen is van het laatste jaar.
zaterdag 6 mei 2023 om 13:05
Ik wilde ook de online bibliotheek noemen. Heb laatst abonnement afgesloten bij de bibliotheek (dus ook online bibliotheek) en betaalde daar maar 20 euro voor voor een jaar. Is voor mij goedkoper dan boeken via bij bol.com, aangezien ik zo'n 2 boeken per week lees. Wat Kobo verder kost, geen idee.Amarilis schreef: ↑06-05-2023 11:01Ik heb net mijn 3e kobo e-reader met twee maanden gratis kobo plus. Vind het niks. Lastig zoeken en onoverzichtelijk. En duur ook, 10 euro p.m.
Vind de digitale bibliotheek veel makkelijker zoeken en is goedkoper. Abonnement op de bieb is nog geen 60 euro per jaar en dan voor gewone boeken, e- books en luisterboeken.
De e- reader is wel fijn maar heb nooit andere merken dan Kobo gehad.
Bibliotheek is per plaats verschillend, wat het kost. Als je het alleen online gebruikt is het misschien een idee om je bijvoorbeeld in Amsterdam in te schrijven terwijl je in Groningen woont, geen idee of dat kan. Het verschil tussen de 20 euro bij mij en 60 van Amarilles is ook nogal fors. Weet niet of je in dezelfde gemeente moet wonen waar je je inschrijft?
zaterdag 6 mei 2023 om 13:14
Ik heb de Kobo Clara 6 inch (nu reserve reader) en sinds twee weken de Kobo Libra 2 van 7 inch omdat ik graag een slagje groter wilde.
De Kobo Libra heeft ook meer opties qua licht etc., ben er erg blij mee!.
zaterdag 6 mei 2023 om 13:31
Echt nét nadat ik dit bericht gelezen had, zag ik dit boek voor een paar euro staan in de goededoelenwinkel. Ik kan hem naar je toesturen als je wil. Wel de papieren versie dan dus.ninanoname schreef: ↑06-05-2023 11:42En het andere is dat ik Fortuna’s Kinderen maar niet gedownload krijg, omdat het artikel nog niet in mijn regio beschikbaar is. Iemand die het wel is gelukt of dat probleem een keer bij de hand heeft gehad en opgelost?
zaterdag 6 mei 2023 om 14:34
zaterdag 6 mei 2023 om 14:41
PoesmetLaarzen schreef: ↑06-05-2023 11:41Bookchoice werkt wat dat betreft fijner vind ik. Daar kun je iedere maand 8 boeken downloaden (niet kiezen, er zijn er maar 8 iedere maand)
En die zijn dan van jou.
Ook als je de maand erop geen abo meer hebt.
En het leuke van niet kunnen kiezen vind ik is dat je ook eens een ander genre leest. Heb al verrassend leuke/mooie/bijzondere boeken gelezen die ik anders nooit zelf uitgezocht zou hebben.
https://www.bookchoice.com/ (€3.99 of €4,99 per maand)
Een tip voor later dit jaar; Met black friday heeft bookchoice vaak de aanbieding van 1 jaar voor 19,99.
zaterdag 6 mei 2023 om 14:44
Ik heb inmiddels mijn 2e kobo. Mijn eerste werd na bijna 10 jaar minder snel en ik wilde wel graag een iets grotere. Nu heb ik de Kobo Libra 2 sinds een jaar en heel erg blij mee.
Tussendoor heb ik een Kindle gehad maar daar kon ik niet mee over weg. De verlichting vond ik niet fijn en dat er geen epub bestanden op konden vond ik omslachtig, want ik moest al mijn boeken eerst omzetten voordat ik ze er op kon zetten.
Tussendoor heb ik een Kindle gehad maar daar kon ik niet mee over weg. De verlichting vond ik niet fijn en dat er geen epub bestanden op konden vond ik omslachtig, want ik moest al mijn boeken eerst omzetten voordat ik ze er op kon zetten.

zaterdag 6 mei 2023 om 17:29
Maar dat hoeft niet, ik wil hem graag op m’n ereader. Ik lees voornamelijk ‘s nachts, en m’n partner heeft last van m’n nachtlampje maar niet van m’n ereader. Dus ik wil het echt digitaal.
Wel enorm bedankt voor je aanbod!
zaterdag 6 mei 2023 om 17:35
Zit je niet in NL dan? Ik kan 'm nl wel gewoon downloaden via Bol?ninanoname schreef: ↑06-05-2023 17:29wat ben je lief!
Maar dat hoeft niet, ik wil hem graag op m’n ereader. Ik lees voornamelijk ‘s nachts, en m’n partner heeft last van m’n nachtlampje maar niet van m’n ereader. Dus ik wil het echt digitaal.
zaterdag 6 mei 2023 om 17:36
Oké!ninanoname schreef: ↑06-05-2023 17:29wat ben je lief!
Hier lukt het om deze titel via de website toe te voegen en ook te openen, ik doe het dan op de site van Bol.com, heb je dat geprobeerd? Ik weet niet hoe het werkt met een e-reader.
zaterdag 6 mei 2023 om 17:44
zaterdag 6 mei 2023 om 18:17
Nou, ik ben om. Ik ga voor een kobo Ereader en dan het formaat libra. Dat is qua formaat en prijs goed om te beginnen en dan ga ik eerst in de vakantie kijken hoe zo’n Ereader en kobo abonnement bevalt. En dan ga ik later even kijken naar een abonnement bij een bibliotheek.
Bedankt voor de reacties allemaal
Bedankt voor de reacties allemaal
zaterdag 6 mei 2023 om 18:25
Gezien en gereageerd
zaterdag 6 mei 2023 om 20:57
Hier een Kobo Clara, hiervoor een H2O gehad (geloof ik tenminste). Eerste een jaar of vijf, zes gehad, inmiddels al een aantal jaar deze. Kinderen hebben met z’n drieën twee exemplaren, maar lezen niet meer zoveel.
Mn kobo-account is gelinkt aan bol.com. Synchroniseren gaat automatisch, dus het maakt niet uit waar ik wat aanschaf. Een enkele schrijver schat ik aan via Amazon, waardoor ik de boeken eerst moet omzetten voordat ik ze op mn kobo kan lezen.
Het meeste komt echter via bookbub. Dat is een site waar je je kunt registreren, genres en aanbieders (Kobo, Kindle, Apple) kunt aangeven en vervolgens krijg je dagelijks een mailtje met aanbiedingen van goedkopere of gratis boeken die je vervolgens via je aanbieder kunt aanschaffen. Omdat je genres opgeeft, komt er soms een schrijver voorbij die je nog niet kent, waarvan je het eerste boek van een serie gratis kunt lezen (en ik de rest van de serie vervolgens aanschaf). Ik weet niet of je hier ook de taal kunt opgeven; ik lees eigenlijk alleen nog maar Engelstalig.
Mn kobo-account is gelinkt aan bol.com. Synchroniseren gaat automatisch, dus het maakt niet uit waar ik wat aanschaf. Een enkele schrijver schat ik aan via Amazon, waardoor ik de boeken eerst moet omzetten voordat ik ze op mn kobo kan lezen.
Het meeste komt echter via bookbub. Dat is een site waar je je kunt registreren, genres en aanbieders (Kobo, Kindle, Apple) kunt aangeven en vervolgens krijg je dagelijks een mailtje met aanbiedingen van goedkopere of gratis boeken die je vervolgens via je aanbieder kunt aanschaffen. Omdat je genres opgeeft, komt er soms een schrijver voorbij die je nog niet kent, waarvan je het eerste boek van een serie gratis kunt lezen (en ik de rest van de serie vervolgens aanschaf). Ik weet niet of je hier ook de taal kunt opgeven; ik lees eigenlijk alleen nog maar Engelstalig.
zondag 7 mei 2023 om 10:38
Nou ik vind het nog steeds erg goedkoop als je ziet wat ik ervoor kan lenen hoor.boeken, ebooks en luisterboeken. Heb al jaren een bieb abonnement. Alleen een online abonnement is natuurlijk goedkoperapiejapie schreef: ↑06-05-2023 13:05Ik wilde ook de online bibliotheek noemen. Heb laatst abonnement afgesloten bij de bibliotheek (dus ook online bibliotheek) en betaalde daar maar 20 euro voor voor een jaar. Is voor mij goedkoper dan boeken via bij bol.com, aangezien ik zo'n 2 boeken per week lees. Wat Kobo verder kost, geen idee.
Bibliotheek is per plaats verschillend, wat het kost. Als je het alleen online gebruikt is het misschien een idee om je bijvoorbeeld in Amsterdam in te schrijven terwijl je in Groningen woont, geen idee of dat kan. Het verschil tussen de 20 euro bij mij en 60 van Amarilles is ook nogal fors. Weet niet of je in dezelfde gemeente moet wonen waar je je inschrijft?

zondag 7 mei 2023 om 11:27
Als je het wilt kan ik je de epub variant e-mailen. Laat maar via pb weten, ik kan het me ook voorstellen als je dat liever niet hebtninanoname schreef: ↑06-05-2023 17:29wat ben je lief!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in