Ereader met of zonder kobo

06-05-2023 09:58 97 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren op een Ereader. Maar ik twijfel of ik er een moet aanschaffen die geschikt is voor kobo. Ik had verwacht dat je op elke Ereader wel een kobo abonnement kon aanschaffen, maar je moet daar dus een andere Ereader voor hebben.

Wat hebben jullie; wel of niet geschikt voor kobo? En hoe bevalt het?
Yildizlar2 schreef:
08-05-2023 18:34
Kun je dan tijdens bv vakantie ook geen boeken erbij zetten of werkt dat wel ?
Volgens mij wel :)
Brokkel* schreef:
08-05-2023 18:57
De bieb heeft afspraken met auteurs en uitgeverijen. Zo zul je van de ene schrijver geen enkel boek vinden in de online bibliotheek en van de andere schrijver wel.
Ik lees veel young adult en het valt mij op dat ze vaak ook al snel de nieuwste boeken hebben. Hoe dat bij volwassen boeken of Engelstalig is, weet ik niet.

Je kunt, ter orientatie, alvast op de online bibliotheek wat gaan zoeken (zonder account). Dan zie je snel genoeg of je zoekresultaten bieden wat je wilt lezen.
Ik wist niet dat het zo werkt. Wel een goede tip om eens te neuzen op de site en te kijken wat ze allemaal voor boeken hebben. Dar ga ik komend weekend doen, als ik wat meer tijd heb.
grenada schreef:
08-05-2023 16:56
ik ken er mee doen en laten wat ik wil. ik kan ze overal op zetten waar ik wil.
Oh tof! Dat klinkt een stuk beter. Aan die ebooks komen gaat het probleem niet zijn, ik heb zat bronnen. Alleen ik wil absoluut geen gekloot met pc’s, ik ben die tijd echt wel voorbij.
Wandelaar schreef:
08-05-2023 17:27
Als ik google op Kobo+ in het buitenland vind ik dat dat inderdaad niet kan.
Dank je! Had ik ook al gegoogled, maar kon dat niet vinden.

Mocht iemand dè tip hebben om iets soortgelijks te krijgen, dan hoor ik het graag.
Cum non tum age
Ik heb een kobo, sinds kort.
Ik was altijd team-boek.
Maar meestal lees ik ze maar 1x en is het zinde van het papier.
Dus een e-reader.
Voor mij bleek een kobo prima.
Groot, licht en een beetje verlichting voor 's nachts.
Geen weerspiegeling. Fijn ding.
Je kunt er alle ebooks van bol.com opzetten.
Ik heb een kobo-app en daar zoek ik ook in.
Er staan heel veel boeken.
Ik heb nu een kobo+.
Deze via bol.com gekocht en geïnstalleerd toen ik mijn ereader opstarte.
Nee, niet alle boeken zijn gratis, maar veel wel.
Ik heb nu 5 boeken uit 1 serie, waarvan er 4 gratis waren.
Normaal betaal je voor het echte boek 24,99 en voor het ebook 22,99.
Voor due 9,99 kobo+ heb ik ze er al uit.

Ik weet trouwens ook niet hoe ik andermans ebooks op mijn kobo kan zetten.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Hier ook een kobo maar geen abonnement. Ik heb een hele lading boeken, sommige via via, sommige van bol. Alles op een usb stick.

En vanaf die stick kunnen de boeken, via een computer, prima op een andere e-reader.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
09-05-2023 09:06
Hier ook een kobo maar geen abonnement. Ik heb een hele lading boeken, sommige via via, sommige van bol. Alles op een usb stick.

En vanaf die stick kunnen de boeken, via een computer, prima op een andere e-reader.
Mooi, ga ik dat eens proberen.
Moet ik de kobo dan aansluiten op de computer?
thanx schreef:
09-05-2023 09:15
Mooi, ga ik dat eens proberen.
Moet ik de kobo dan aansluiten op de computer?

Ja gewoon met kabeltje verbinden en dan kopieren plakken.

Ik heb het niet op een stick maar op mijn laptop zelf. Maar dat werkt natuurlijk hetzelfde.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
hier ook een kobo fan. met kobo plus abonnement.
al jaren. ik lees heel erg veel dus die 10 euro haal ik er makkelijk uit.

ik heb nog even de duurdere variant met luisterboeken geprobeerd, maar gebruik het niet dus dat weer afgezegd. (is niet makkelijk trouwens om terug te gaan naar de gewone variant)

ik heb een kobo aura h2o en als deze het loodje legt komt er meteen een nieuwe
En doooooor!
Irish_Wasser_Woman schreef:
06-05-2023 17:35
Zit je niet in NL dan? Ik kan 'm nl wel gewoon downloaden via Bol?
Ik woon in Nederland, dat maakt het zo raar. Ik ben gewend om boeken op m’n ereader in de koboshop te kopen, maar ik zal eens kijken of het op een andere manier wel lukt.
ninanoname schreef:
09-05-2023 18:16
Ik woon in Nederland, dat maakt het zo raar. Ik ben gewend om boeken op m’n ereader in de koboshop te kopen, maar ik zal eens kijken of het op een andere manier wel lukt.
Oh, ik dacht dat omdat je aangaf dat je reader "niet beschikbaar in jouw regio" aangeeft. Ik herken dat totaal niet :)

Ik heb ook nooit echt gemerkt dat ik een boek niet via de ereader maar wel via Bol kon "aanschaffen", maar ik heb het ook nog nooit getest of zo :)

Ik zag 'm iig gewoon bij Bol staan, dat ie in KoboPlus zat :)
Irish_Wasser_Woman schreef:
09-05-2023 18:20
Oh, ik dacht dat omdat je aangaf dat je reader "niet beschikbaar in jouw regio" aangeeft. Ik herken dat totaal niet :)

Ik heb ook nooit echt gemerkt dat ik een boek niet via de ereader maar wel via Bol kon "aanschaffen", maar ik heb het ook nog nooit getest of zo :)

Ik zag 'm iig gewoon bij Bol staan, dat ie in KoboPlus zat :)
Ik heb het ook nog nooit gehad, enkel met dit boek. 😅Er zal wel ergens een bug zitten dat het niet lukt. Toen ik op vakantie was in het buitenland dacht ik kobo te slim af te zijn, maar toen lukte het ook niet.

En wat schetst mijn verbazing: zonet keek ik in m’n abonnement op m’n iPhone en ik kon hem gratis downloaden! Dus nu staat het op m’n iPhone, als ik nu dus m’n ereader synchroniseer, zou Het Boek erop moeten staan.
Ik ben benieuwd!
Nou ja! Ik kan hem gratis downloaden op m’n telefoon, maar in m’n ereader komt ie niet tevoorschijn. Vervolgens kijk ik in de koboshop en daar moet ik hem betalen.
Wat is er loos?
Neem even contact op met de klantenservice via de chatbot. Mijn ervaring daarmee is positief.
Ik heb een kobo app op mijn telefoon. Daar zoek ik meestal op. Ik klik dan op "zoeken in kobo+ -app".
Als ik op bol.com kijk (ook app op mijn telefoon) dan geeft die app inderdaad niet meer aan dat ik een boek kan downloaden ofzo.
Ik kan het wel in een verlanglijstje zetten.
Ik moet dan echt via de kobo app. Ik zoek het boek en klik op toevoegen.
Op zich vind ik dat geen probleem.
Als ik de ereader dan open dan staat dat boek al in de lijst en staat erachter een pijltje, om het te downloaden.
2 seconden en het staat er op.
Even hierop inhakend. Ik wil eindelijk een e-reader aanschaffen en dan vooral om boeken uit de online bibliotheek te lezen.

Ik zat naar de Kobo Clara te kijken, maar de reviews lopen erg uiteen. Van zeer goed tot waardeloos, kan je dus niets mee. De Libra wordt wat positiever op gereageerd, maar is ook duurder. Iemand ervaring met de Clara? Deze is wat kleiner, maar kan daardoor makkelijker mee in mijn kleine handtas.

Ik wil dus geen Kobe abonnement.
Dahlia74 schreef:
18-05-2023 09:18
Even hierop inhakend. Ik wil eindelijk een e-reader aanschaffen en dan vooral om boeken uit de online bibliotheek te lezen.

Ik zat naar de Kobo Clara te kijken, maar de reviews lopen erg uiteen. Van zeer goed tot waardeloos, kan je dus niets mee. De Libra wordt wat positiever op gereageerd, maar is ook duurder. Iemand ervaring met de Clara? Deze is wat kleiner, maar kan daardoor makkelijker mee in mijn kleine handtas.

Ja ik heb die. Ik vind het een hele fijne ereader.
Ik was altijd van de papieren boeken, maar nu vind ik dit veel beter.
Cum non tum age
Dahlia74 schreef:
18-05-2023 09:18

Ik heb die ook gehad en was er erg blij mee.
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind de Clara net wat prijsvriendelijker, ik ga deze denk aanschaffen. Hoop daardoor weer meer te gaan lezen.
Hier sinds een werk de Clara in gebruik en al twee boeken uit .
De plus werkt echt makkelijk geen gedoe met kabels etc echt fijn .
Dahlia74 schreef:
18-05-2023 11:58
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind de Clara net wat prijsvriendelijker, ik ga deze denk aanschaffen. Hoop daardoor weer meer te gaan lezen.
Clara is helemaal prima, ik ben er ook erg blij mee.
Na jaren Clara, had ik zin in een grotere reader (Kobo Libra 2) maar mijn Clara is nog steeds een fijne reserve.
Ik heb de Kobo Clara 2e. Prima ereader en het formaat is wat mij betreft goed.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven