Ervaringen met smart speaker?

30-07-2021 16:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft een smart speaker en gebruikt hem ook (regelmatig)?
Welke heb je en waarvoor gebruik je hem?
Ik heb het over een Google Home, Amazon Echo met Alexa, etc.

Graag geen fittie over welk merk/model nu het best is, maar waarvoor je hem (dagelijks) gebruikt.

Context: ergens lijkt het me wel leuk en handig. Aan de andere kant zie ik het nut er ook niet direct van in afgezet tegen de kosten.
Als je bijv de lampen wil bedienen, moet je je lampen en/of schakelaars vervangen door (dure) smart exemplaren.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt je handig maar wat het nut precies is vraag je je af... vind je het gek dat ik het niet helemaal begrijp?
Wat eten we vanavond?
- kookwekker
- timer
- vraagbaak
- boodschappenlijst
- agenda items toevoegen
- routines aanmaken (als ik zeg: het eten is klaar, gaan alle schermen uit, gaat de eettafellamp aan, en zegt Google: eet smakelijk)
- lampen bedienen
- etc
-

Ik kan niet zonder!
Ik gebruik Alexa als kookwekker, voor reminders, voor een quiz, een gesprekje, dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van JBL met Google home erin.

Je hebt geen dure lampen nodig. Die van de action werken ook met Google home.

Ik vind het een super handig ding. Als ik goedemorgen zeg dan krijg ik het weer en het nieuws. Als ik bedtijd zeg dan kan ik een wekker zetten en start hij natuurgeluiden.

Heb hem gekoppeld aan mijn Spotify account dus kan iedere muziek kiezen die ik wil.
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
30-07-2021 19:52
Ik gebruik Alexa als kookwekker, voor reminders, voor een quiz, een gesprekje, dat soort dingen.
Een gesprekje? Met Alexa? Hoe werkt dat?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties tot nu toe, vooral die van Lucille is zinvol.

Maar ik ben toch nog niet overtuigd van de zin.

Ik heb zo'n lichtwekker met vogelgeluidjes.

Boodschappenlijstje(s) doe ik met de reclamefolder app. Ik blader dan digitaal door de folder en voeg aanbiedingen die ik wil hebben meteen aan mijn lijstje toe en vul dat daarna zelf aan met overige boodschappen.

Kookwekker zit per plaat in het inductiefornuis en in de oven die dan ook meteen desbetreffende plaat of oven uitzetten. En die een of twee keer per jaar dat ik een ovenwekker nodig heb voor iets anders, gaat dat prima met de smartphone.

En lampen bedienen, tja, zo vervelend vind ik een 'ouderwetse' schakelaar niet. En is het natuurlijk ook niet zo dat je hele dagen lampen en het uit en aanzetten bent (ik niet althans).

Als vraagbaak heb ik mijn partner, die weet het och altijd beter ;-)
Maar zo vaak heb ik dat niet, dat ik acuut iets wil weten. En die enkele keer is google op mijn smartphone de uitkomst. En vaak wil ik dan ook meer weten, dieper of verder op de materie in. Dus dan is een beetje browsen wel handig.

Die routine dat de schermpjes uitgaan voor het eten, die lijkt me ergens wel handig. Onze kinderen hebben erg veel moeite van hun tablet af te komen. Aan de andere kant, ze moeten ook leren dat ze gewoon zelf moeten stopper hiervoor.

Muziek streamen, dat kan me helemaal voorstellen dat dat echt de primaire reden is. Maar ja, dat doen we hier thuis ook al niet (met redenen, maar daar gaat deze discussie hier niet over). Echter dat zou in de toekomst best nog wel eens kunnen gaan gebeuren.

Dus voorlopig zie ik het nut nog niet direct (voor ons dan).
Alle reacties Link kopieren
Nuttig is het ook niet perse, handig of leuk wel. Wij gebruiken het alleen voor de lampen (omdat ze dan ook kunnen dimmen/feller gezet) en voor muziek. Zo hoor je nog eens nieuwe muziek (je geeft een genre of "mood" op en er wordt iets aangezet).
Niemand die zegt dat jullie het ook moeten gebruiken. Ik zou het niet missen als we het niet hadden overigens.
waarompaktieniet wijzigde dit bericht op 02-08-2021 11:06
15.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de reden om geen muziek te streamen, eigenlijk. Ik ben hooked aan Spotify, maar ik weet er niet zoveel van dus ik ben benieuwd wat de bezwaren zouden kunnen zijn. Dus als je off topic zou willen gaan?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
02-08-2021 10:55
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de reden om geen muziek te streamen, eigenlijk. Ik ben hooked aan Spotify, maar ik weet er niet zoveel van dus ik ben benieuwd wat de bezwaren zouden kunnen zijn. Dus als je off topic zou willen gaan?
Ik heb het je in een PB toegelicht.
Alle reacties Link kopieren
fsr
hoi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven