Excel vraag

14-10-2011 11:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is er een Excel expert hier.

Ik ben voor mijn werk bezig met een evaluatiebestand uit te werken waar ik onderaan het bestand de totalen wil uitwerken. Het begon goed, ik kon netjes de waardes optellen.

Nu kom ik bij een kolom die meerdere waardes bevat per cel. Hier werkt de formule AANTAL.ALS niet, omdat ik die alleen kan gebruiken voor de volledige celinhoud.

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk. Ik heb tot nu toe dus cellen gehad met bijvoord in cel 1: A, in cel 2 B, in cel 3: C. Onderaan werd dat met de formule AANTAL.ALS mooi uitgewerkt met hoeveel cellen A bevatten en hoeveel B etc.

Nu heb ik een kolom waar meerdere gegevens in de cellen staan, bijv. cel 1: ABC, cel2: CDE, cel 3: B etc.

Met welke formule kan ik losse waardes uit de cel filteren? Ik ben al zo lang aan het zoeken dat ik door de bomen de formules niet meer zie
Ja! Jullie zijn echt geweldig. Dankjewel Kale62! Nu hou ik het bestand iets compacter.
quote:daydream schreef op 14 oktober 2011 @ 12:34:

kale62 hoe weet je dat? al die " en * en &?Ervaring
@TO staat in die kolom een antwoord maar 1 keer?

winter#zomer#winter kan niet toch?
Nee, er zijn meerdere antwoorden mogelijk maar elk antwoord kan maar 1 keer aangevinkt worden, dus die komt inderdaad ook maar 1 keer in de kolom
quote:laura24 schreef op 14 oktober 2011 @ 13:18:

Nee, er zijn meerdere antwoorden mogelijk maar elk antwoord kan maar 1 keer aangevinkt worden, dus die komt inderdaad ook maar 1 keer in de kolomok
misschien moet je een macro programmeren in VBA die gebruik maakt van de split functie?
Ik zou zoiets wel kunnen programmeren.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven