Facebook afschermen
zondag 9 november 2025 om 20:10
Ik begeef mij op Facebook regelmatig in discussies met wappies (jaja, dom enzo, I know).
Nu gebeurt het me regelmatig dat ik dan vervolgens commentaar krijg in de vorm van een sneer n.a.v. een foto die ze dan hebben gezien op mijn Facebook-account. Blijkbaar heb ik dat niet voldoende afgeschermd.
Ik heb bij alles ingesteld dat het alleen zichtbaar is voor vrienden, geen idee waarom dat blijkbaar niet goed gaat.
Iemand tips?
Nu gebeurt het me regelmatig dat ik dan vervolgens commentaar krijg in de vorm van een sneer n.a.v. een foto die ze dan hebben gezien op mijn Facebook-account. Blijkbaar heb ik dat niet voldoende afgeschermd.
Ik heb bij alles ingesteld dat het alleen zichtbaar is voor vrienden, geen idee waarom dat blijkbaar niet goed gaat.
Iemand tips?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 9 november 2025 om 21:52
Hoe kun jij dat zien?
Pfffft, moet dat ook weer apart afgeschermd worden.
Eigenlijk wil ik mijn profiel vergrendelen, kan dat?
David Dunning
David Dunning
zondag 9 november 2025 om 22:40
zondag 9 november 2025 om 23:05
Wat wel kan is dat je bij alles wat je er op zet "alleen zichtbaar voor vrienden" (kan zelfs: alleen zichtbaar voor mijzelf) met uitzondering van je laatst geplaatste profielfoto en je laatste omslag. Die blijven wel zichtbaar. Als je klikt op "weergeven als..." dan krijg je te zien hoe jouw profiel eruit ziet voor iemand die jij niet bij je persoonlijke contacten hebt staan.
maandag 10 november 2025 om 08:40
Dat zag ik, maar ik zag weer niet hoe ik dat kon veranderen.
David Dunning
David Dunning
maandag 10 november 2025 om 08:45
Ik blijf dat dus wel doen, maar ik wil niet dat ze dan foto's op mijn account kunnen bekijken.Daantje1970 schreef: ↑10-11-2025 08:36Zo blijf ik discussies voeren met racisten/fascisten. Heel dom van mij! Dat komt omdat ik nu allerlei profielen en groepen zie die ik niet eens volg en ook niet wil volgen, maar dan toch even ga kijken. Niet doen dus!!
David Dunning
David Dunning
maandag 10 november 2025 om 08:49
Dat kan niet voor je omslagfoto. Zegt Google.BeeDifferent schreef: ↑10-11-2025 08:42Op de foto klikken en dan rechtsboven de drie stipjes, daar privacy bewerken.
(Als je op je mobiel zit)
David Dunning
David Dunning
maandag 10 november 2025 om 09:28
Aha.BeeDifferent schreef: ↑10-11-2025 08:57Google heeft het fout. Oude omslagfoto's kun je de privacy van aanpassen
Alleen je huidige niet
David Dunning
David Dunning
maandag 10 november 2025 om 10:29
Of Facebook opzeggen, als het je stoort dat je in die discussies gaat mengen. Dit heb ik zelf gedaan en mis er totaal niks aan.
Vindt persoonlijk beetje raar om mee te rellen, maar dan klagen dat mensen je pagina bezoeken. Dat is het risico.
Facebook zelf weet sowieso alles over je als gebruiker dus niks is anoniem.
maandag 10 november 2025 om 10:56
Wie heeft het over rellen?Sunflower_cookie schreef: ↑10-11-2025 10:29Of Facebook opzeggen, als het je stoort dat je in die discussies gaat mengen. Dit heb ik zelf gedaan en mis er totaal niks aan.
Vindt persoonlijk beetje raar om mee te rellen, maar dan klagen dat mensen je pagina bezoeken. Dat is het risico.
Facebook zelf weet sowieso alles over je als gebruiker dus niks is anoniem.
Ik kijk ook weleens op iemands profiel, dat vind ik niet heel gek. Maar wel dat je vervolgens foto's van dat profiel gebruikt om iemand belachelijk te maken.
David Dunning
David Dunning
maandag 10 november 2025 om 10:57
Ik ken Nederlanders die hun profiel vergrendeld hebben, dus ik dacht dat het in Nederland moest kunnen.Lemon_Pledge schreef: ↑10-11-2025 10:45In sommige landen kun je je hele profiel gewoon vergrendelen maar ik ben er nog niet uit welke landen dat zijn
Mss via de laptop nog proberen.
David Dunning
David Dunning
maandag 10 november 2025 om 11:10
maandag 10 november 2025 om 11:50
Discussies met wappies zoals benoemd in OP, zijn vaak geen discussies als, appeltaart lekkerder met spijs of met abrikozenjam of wel/geen warmte pomp aanschaffen.
De personen die het erom doen in die discussies zijn vaak wel mensen die op de persoon af gaan reageren.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in