Facebook vraagje

25-11-2011 08:32 66 berichten
Laatst heb ik bij 'n kennisje verslagen of abonneren uitgezet, omdat ik me ergerde aan haar constante onzinposts die ook nog 'ns bol stonden van 'me dit' en 'me dat'. Nu ligt haar partner echter ernstig ziek te zijn en wil ik weer wél kunnen volgen. Echter zie ik nergens hoe ik het weer aan kan zetten. Ze staat er bij mij nog wel gewoon als vriend in. Kan overigens wel haar eigen pagina checken, maar ben voor 't gemak.
Doe wat aan je eigen taal gebruik

nu ligt haar partner ziek te zijn....
En dat constante ge- 'n en ge- 'ns is ook vrij storend. Over spreektaal-schrijftaal-verwarring gesproken.
Alle reacties Link kopieren
Je ergert je aan haar onzinposts, maar nú wil je ineens wel weer even volgen hoe haar partner aan het ziek zijn is? En dat kun je, maar het moet allemaal ff wat makkelijker? Tjonge, echt een fijne vriendin ben jij. Zo eentje zouden we allemaal moeten hebben.....
?? Zo beide met t verkeerde been uit bed gestapt

?
Als je bij geabonneerd hebt aangevinkt afmelden, kun je gewoon op abonneren klikken en staat ze weer in je lijst
Het gaat geheel niet om 'n vriendin, maar om 'n ex-collega. Niets meer of minder dan 'n kennis dus. Wanneer de posts op mijn startpagina verschijnen kan ik makkelijker even meelevend reageren als ze in de put zit. Neemt niet weg dat ik niet op onzinnige voor mij oninteressante posts zit te wachten en die dus gewoon wil kunnen overslaan.
Oh en op dat aan/afmelden. Ik kan me best voorstellen als iemand 10/20x per dag zijn/haar status wijzigt, met onnodige spelfouten en onzindingen dat je haar 'uit'zet. Nu haar partner ernstig ziek is, en je er voor haar wilt zijn, is het fijn om het weer aan te zetten.
quote:angel__ schreef op 25 november 2011 @ 08:46:

Als je bij geabonneerd hebt aangevinkt afmelden, kun je gewoon op abonneren klikken en staat ze weer in je lijst En waar vind ik dat? Heb daar namelijk ook al naar gezocht, maar kom 't niet tegen.
quote:germanwings schreef op 25 november 2011 @ 08:34:

Doe wat aan je eigen taal gebruik

nu ligt haar partner ziek te zijn....
Als je naar haar pagina gaat rechts bovenin (of rechtsbovenin?)
quote:voodoochild schreef op 25 november 2011 @ 08:41:

Je ergert je aan haar onzinposts, maar nú wil je ineens wel weer even volgen hoe haar partner aan het ziek zijn is? En dat kun je, maar het moet allemaal ff wat makkelijker? Tjonge, echt een fijne vriendin ben jij. Zo eentje zouden we allemaal moeten hebben.....Jij typt het, ik dacht het......................
Oh, een ex-collega. Aan wie je je eigenlijk ergert, maar nu wil je dan wél ineens meeleven? Goh, vind je het heel gek als dit een beetje sensatiebelust op me overkomt? Maar daar zal ik me vást in vergissen toch?
quote:voodoochild schreef op 25 november 2011 @ 08:54:

Oh, een ex-collega. Aan wie je je eigenlijk ergert, maar nu wil je dan wél ineens meeleven? Goh, vind je het heel gek als dit een beetje sensatiebelust op me overkomt? Maar daar zal ik me vást in vergissen toch?Natuurlijk. Elninjoo is de compassie zelve.
Laten we er geen hele discussie van maken. TO vraagt wat, als je geen antwoord weet reageer dan niet. TO vindt gewoon die elke tien minuten posts irritant en wil nu wel graag weten hoe het me de partner van diegene gaat. Misschien een beetje nieuwsgierigheid, maar kom op, wie is dat nu niet?
Tja, daar is facebook voor, om belevenissen in de levens van kennisjes te kunnen volgen. Met vrienden heeft social media doorgaans weinig te maken, die spreek en zie je irl wel.
jeetje wat doen veel van jullie naar zeg! echt bah! jullie hoeven het niet altijd met haar eens te zijn maar kom op zeg, dit is gewoon bashen!

@Elninjoo rechts boven kan je bij geabonneerd aan of uit vinken.
Je kunt wel 'alleen belangrijke updates' aanzetten, maar facebook heeft duidelijk nog niet door dat 'ik ga nu koffiedrinken' en 'ik ga nu de stad in met me mannetje' geen belangrijke updates zijn.
Abonneren stond nog aan zag ik, heb nu alleen weer 'statusupdates' terug aangevinkt. Misschien dat 't daar aan lag?
Kennisje?

Noem het kennis. Kennisje is net zo erg als iemand collegaatje noemen.

Het is overigens begrijpelijk dat je updates over een gezondheidstoestand wel interessant vindt en een melding over een bak koffie niet. Het zijn twee verschillende zaken.
ik snap Elninjo wel (is op zich ook al een facebook update waard) 2 vriendinnen van mij spammen de hele dag de meest onbenuliige dingen.

Koffie,supermarkt,de baby slaapt incl foto... Allemaal leuk voor hen maar mij boeit het niet. Iig niet genoeg om 6x per dag te lezen.

Die staan ook gewoon uit.
quote:pliert schreef op 25 november 2011 @ 09:04:

jeetje wat doen veel van jullie naar zeg! echt bah! jullie hoeven het niet altijd met haar eens te zijn maar kom op zeg, dit is gewoon bashen!

@Elninjoo rechts boven kan je bij geabonneerd aan of uit vinken.

Ik bash niet hoor. Het "meeleven" komt alleen een beetje merkwaardig over. Zo ken ik Elninjoo niet.

Maar goed, ik ben al weg, kritiek op de TO mag hier niet.
Waarom meldt men altijd die onzin op Facebook?

Mij valt het ook op.

Een onzinnige melding met een nietszeggende foto erbij. Is het aandachttrekkerij? Verveling? Opscheppen?
AANDACHT.
quote:voodoochild schreef op 25 november 2011 @ 09:15:

[...]

Ik bash niet hoor. Het "meeleven" komt alleen een beetje merkwaardig over. Zo ken ik Elninjoo niet.

Maar goed, ik ben al weg, kritiek op de TO mag hier niet.Ik vind 't oprecht rot voor d'r. Het was dat ik 'n berichtje erover tegenkwam bij 'n gemeenschappelijke kennis dat ik er achter kwam. En tuurlijk wil ik haar dan ook even 'n hart onder de riem steken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven