facebook vrienden suggesties
vrijdag 2 december 2011 om 21:10
Ik zie als ik inlog rechts bovenaan een aantal vrienden suggesties verscchijnen. Mensen die je misschien kent staat er dan.
Er staan soms vrienden van vrienden bij, dan staat er ook onder: 1 gezamenlijke vriend. Maar bij sommige staat dit niet, en deze mensen ken ik ook niet allemaal. Er staat 1 ex collega bij, en we hebben geen gemeenschappelijke vrienden. Betekent dat deze mensen op mijn profiel hebben gekeken?
Er staan soms vrienden van vrienden bij, dan staat er ook onder: 1 gezamenlijke vriend. Maar bij sommige staat dit niet, en deze mensen ken ik ook niet allemaal. Er staat 1 ex collega bij, en we hebben geen gemeenschappelijke vrienden. Betekent dat deze mensen op mijn profiel hebben gekeken?
vrijdag 2 december 2011 om 21:12
Volgens mij gaat het om mensen met wie je ergens een connectie kan hebben. Zo kwam bij mijn man ineens onze dj van de bruiloft omhoog. Geen gezamelijke vrienden en ook nooit genoemd op facebook ofzo. Ik heb ook vaak onbekende er tussen staan, maar kan best dat dat komt doordat ik bv bij mijn favoriete muziek Backstreet boys heb ikgevoerd. Of bij films iets heb staan wat die mensen ook hebben. Dan linkt ie dat aan elkaar Het is volgens mij niet zo dat ze op je profiel hebben gekeken hoor.
vrijdag 2 december 2011 om 21:28
Volgens mij linked FB vrienden tot in de 3e of 4e graad. Oftewel, het gaat niet alleen om mensen die vrienden zijn van jouw vrienden, maar ook de vrienden van vrienden van vrienden. (Overigens blijf ik het raar vinden om dergelijke contacten als 'vrienden' over 1 kam te scheren, maar ik weet er even geen ander woord voor).
vrijdag 2 december 2011 om 21:41
Ik vind dat echt heel creepy. Jaren terug op vakantie een Canadees stel ontmoet waar het leuk mee klikte. Later nog even met de man van het stel gemaild via Hotmail. Nu krijg ik de man van dat stel steeds als voorstel. Terwijl ik aangemeld ben via een ander mailprogramma. En nooit vrienden hebt gezocht via Hotmail.
Rara, politiepet.
Rara, politiepet.
vrijdag 2 december 2011 om 21:41
vrijdag 2 december 2011 om 22:21
vrijdag 2 december 2011 om 23:01
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 02 december 2011 @ 21:41:
Ik vind dat echt heel creepy. Jaren terug op vakantie een Canadees stel ontmoet waar het leuk mee klikte. Later nog even met de man van het stel gemaild via Hotmail. Nu krijg ik de man van dat stel steeds als voorstel. Terwijl ik aangemeld ben via een ander mailprogramma. En nooit vrienden hebt gezocht via Hotmail.
Rara, politiepet.Voor mij een reden om weg te blijven van FB
Rara, politiepet.Voor mij een reden om weg te blijven van FB
zondag 4 december 2011 om 11:44
Ik vind dit de vervelendste feature van facebook. Mijn kinderen zijn bevriend met mij en met hun vader. Nu krijg ik steeds mijn ex te zien als vriendensuggestie. En dat niet alleen, zijn nieuwe vrouw en hun dochtertje (ja, van een kind van 2 hebben ze ook een fb-pagina) zouden ook vrienden van mij kunnen zijn. Heel vervelend dat ik ze niet in 1 keer kan wegklikken en nooit meer terugzie. Of weet iemand hoe dat moet?
zondag 4 december 2011 om 21:15
quote:Ivetje schreef op 02 december 2011 @ 21:12:
Volgens mij gaat het om mensen met wie je ergens een connectie kan hebben. Zo kwam bij mijn man ineens onze dj van de bruiloft omhoog. Geen gezamelijke vrienden en ook nooit genoemd op facebook ofzo. Ik heb ook vaak onbekende er tussen staan, maar kan best dat dat komt doordat ik bv bij mijn favoriete muziek Backstreet boys heb ikgevoerd. Of bij films iets heb staan wat die mensen ook hebben. Dan linkt ie dat aan elkaar Het is volgens mij niet zo dat ze op je profiel hebben gekeken hoor.
Dat vind ik plausibel klinken, linken aan interesses etc. Dat van 'ooit mail gestuurd aan diegene' zou in mijn geval niet opgaan. Ik heb idd vrienden suggesties in de lijst staan met wie ik nog nooit, ook niet in een grijs verleden, mailwisseling heb gehad.
Facebook 'claimt' idd dat je niet kunt zien wie er op je profiel heeft gekeken.
Dat vind ik plausibel klinken, linken aan interesses etc. Dat van 'ooit mail gestuurd aan diegene' zou in mijn geval niet opgaan. Ik heb idd vrienden suggesties in de lijst staan met wie ik nog nooit, ook niet in een grijs verleden, mailwisseling heb gehad.
Facebook 'claimt' idd dat je niet kunt zien wie er op je profiel heeft gekeken.
maandag 5 december 2011 om 00:52
quote:juf_deetje schreef op zondag 04 december 2011 11:44 Ik vind dit de vervelendste feature van facebook. Mijn kinderen zijn bevriend met mij en met hun vader. Nu krijg ik steeds mijn ex te zien als vriendensuggestie. En dat niet alleen, zijn nieuwe vrouw en hun dochtertje (ja, van een kind van 2 hebben ze ook een fb-pagina) zouden ook vrienden van mij kunnen zijn. Heel vervelend dat ik ze niet in 1 keer kan wegklikken en nooit meer terugzie. Of weet iemand hoe dat moet?Je ex en zijn vrouw + kind op de blokkeerlijst zetten, dan zie je er niks meer van