Filmpjes van mobiel op USB-stick staan scheef (landscape)
vrijdag 11 februari 2022 om 22:36
Ik weet niet of dit überhaupt wel kan, maar ik heb voor mijn buurvrouw de foto's en video's van haar mobiel op een USB-stick gezet (zodat ze ze kan afspelen op haar TV). Maar nu speelt hij de video's liggend af, dus op z'n kant. Ze zijn op haar telefoon rechtop gefilmd en de TV is natuurlijk liggend qua model, maar ik wil ze zo graag goed zetten voor haar.
Foto's kun je gewoon draaien maar ik heb dat voor video's nog niet gevonden. Niet op de pc en ook niet op de TV. Weet iemand misschien hoe ik de filmpjes toch gekanteld krijg zodat ze ze gewoon rechtop kan bekijken? Misschien in de instellingen of met een speciaal programmaatje ofzo?
Alvast bedankt!
Foto's kun je gewoon draaien maar ik heb dat voor video's nog niet gevonden. Niet op de pc en ook niet op de TV. Weet iemand misschien hoe ik de filmpjes toch gekanteld krijg zodat ze ze gewoon rechtop kan bekijken? Misschien in de instellingen of met een speciaal programmaatje ofzo?
Alvast bedankt!
zondag 13 februari 2022 om 10:32
Is dat iets wat je op de computer installeert of zet je dat op je telefoon (dat je ze eerst allemaal recht moet zetten voordat je ze overzet)?
maandag 14 februari 2022 om 09:58
Hoe speel je ze af op die tv?
Probeer alle apparaten die eraan hangen die usb hebben. Tv zelf, settopbox, dvd speler enz.
Sommige apparaten snappen het '90/180 graden draaien vlaggetje' dat in die video's zit namelijk wel. Dan hoef je niets te converteren (dwz werk en kwaliteitsverlies).
Evt kan via een laptop of telefoon met streaming of hdmi ook nog.
Probeer alle apparaten die eraan hangen die usb hebben. Tv zelf, settopbox, dvd speler enz.
Sommige apparaten snappen het '90/180 graden draaien vlaggetje' dat in die video's zit namelijk wel. Dan hoef je niets te converteren (dwz werk en kwaliteitsverlies).
woensdag 16 februari 2022 om 21:50
Ik heb gewoon de usb stick in de tv gedaan en dan via het menu erop geklikt. Op zich snap ik het wel want een telefoonscherm is natuurlijk rechtop en een tv "ligt". Ik weet ook niet of de buurvrouw een smart tv heeft en dus kan streamen naar haar tv. Ik ga nog eens kijken op de laptop of ik er toch iets mee kan qua bewerken.ciska schreef: ↑14-02-2022 09:58Hoe speel je ze af op die tv?