Foto's aan mensen laten zien zonder dat ze kunnen downloaden

13-09-2019 06:39 37 berichten
Op dit moment ben ik bezig met een fotoproject. Aan dit project doen veel verschillende mensen mee. Als ik klaar ben met hen kies ik een aantal foto's uit en bewerk deze. De deelnemers mogen dan 2 foto's per persoon uitzoeken (uit alle foto's die ik van hen bewerkt heb) die zij zelf op bijv. facebook kunnen plaatsen.

Ik doe dit project op eigen titel, dus niet in opdracht van de deelnemers. De foto's zijn en blijven van mij en ik zal ze uiteindelijk ook zelf gebruiken.

Nu zoek ik een mogelijkheid waarbij ik de foto's aan een deelnemer kan tonen, zodat deze een keuze kan maken, zonder dat ze gelijk allemaal te downloaden zijn. Ik wil ze niet via wetransfer versturen en facebook is ook geen optie, omdat de deelnemers daar geen connecties zijn of worden.

Eigenlijk zoek ik zoiets als youtube, waar je filmpjes kunt versturen middels een link naar specifieke personen. Alleen dan voor foto's en met de mogelijkheid om downloaden te blokkeren.

Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
13-09-2019 21:00
Die watermarks heb ik er in photoshop binnen 5 minuten af hoor.. vaak genoeg gedaan (shhh, niet verder vertellen).

Even nieuwsgierig; werk niet met photoshop. Ziet photoshop het watermerk dan als een extra 'laag' ofzo die je kan verwijderen? Of hoe werkt dat weghalen dan?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Je zou kunnen zoeken naar html codes, die het onmogelijk maken om op een foto te klikken en om printscreen te gebruiken, vervolgens zou je die in de code van je website kunnen zetten. Het is voor mij lang geleden dat ik dit heb gedaan, maar het is eigenlijk vrij simpel, ook al heb je totaal geen kaas gegeten van programmeren. Er zijn kant en klare scrips te vinden, je moet alleen weten waar je ze moet plaatsen.

Je zou eventueel een computer forum kunnen raadplegen als je er niet uit komt.
Maud*de*Braose schreef:
13-09-2019 20:44
Nee hoor. Ze zijn alleen volkomen irrelevant.
:lol:
Coerage schreef:
13-09-2019 21:18
Even nieuwsgierig; werk niet met photoshop. Ziet photoshop het watermerk dan als een extra 'laag' ofzo die je kan verwijderen? Of hoe werkt dat weghalen dan?
Waarom zou je het weghalen?
Suðri schreef:
13-09-2019 22:34
Waarom zou je het weghalen?

Ook in de categorie irrelevante vragen? :proud:
Ik wil het helemaal niet weghalen. Ik wil gewoon weten hoe die techniek werkt van het weghalen, wil het snappen. Als ik bijv. een kopie van mijn paspoort maak, dan open ik die digitale versie ervan in paint en zet ik 'kopie t.b.v. van xyz', plus een datum bij. Ik ga er van uit dat dat safe is. Maar het kan verkeren. Dus dan ben ik nieuwsgierig wat iemand in photoshop met een watermerk kan. That's all.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
13-09-2019 22:42
Ik wil het helemaal niet weghalen. Ik wil gewoon weten hoe die techniek werkt van het weghalen, wil het snappen. Als ik bijv. een kopie van mijn paspoort maak, dan open ik die digitale versie ervan in paint en zet ik 'kopie t.b.v. van xyz', plus een datum bij. Ik ga er van uit dat dat safe is. Maar het kan verkeren. Dus dan ben ik nieuwsgierig wat iemand in photoshop met een watermerk kan. That's all.
Oh zo.
Coerage schreef:
13-09-2019 22:42
Als het niet een te moeilijk watermerk is, zou ik de kleuren ernaast kunnen kopiëren en door middel van een kwast en natte vinger het watermerk kunnen weghalen. Of eigenlijk is het watermerk niet uit de afbeelding gehaald, ik heb er simpelweg overheen getekend.
OliebolmetKrenten schreef:
13-09-2019 23:40
Als het niet een te moeilijk watermerk is, zou ik de kleuren ernaast kunnen kopiëren en door middel van een kwast en natte vinger het watermerk kunnen weghalen. Of eigenlijk is het watermerk niet uit de afbeelding gehaald, ik heb er simpelweg overheen getekend.

Ja, die truc ken ik wel. Maar zo klonk het niet uit toetsenbord van Ginnyjones.
Je kunt toch gewoon het fatsoen opbrengen om een paar vragen te beantwoorden. Want ze zijn niet irrelevant want mijn vragen gingen ook over fatsoen. Dit lijkt jou te ontbreken.
Your ego is not your amigo!
wiriehorn schreef:
14-09-2019 10:16
Je kunt toch gewoon het fatsoen opbrengen om een paar vragen te beantwoorden. Want ze zijn niet irrelevant want mijn vragen gingen ook over fatsoen. Dit lijkt jou te ontbreken.

Ah, ja, fatsoen. Dat woord dat sommige mensen zo graag gebruiken om anderen te bekritiseren en dat ze maar zo zelden op zichzelf betrekken. Maar vertel, hoe komt het dat je zo verlegen lijkt te zitten om mijn aandacht?
wiriehorn schreef:

Je bent grappig. :)
wiriehorn schreef:
Zit je string scheef of zo?
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven