Gamen jullie zelf ook op de spelcomputer van je kinderen? v

27-11-2019 20:33 62 berichten
We hebben besloten dat we een PlayStation gaan aanschaffen voor zoon van 9. Nu lijkt het me wel gezellig om soms mee te doen of misschien zelfs gezellig met mijn man als zoon in bed ligt :-).

Maar er zijn ZO veel spellen; wie heeft er ervaring en leuke tips?

Ik denk dat ik games wel leuk vind waar je op zoek moet naar een schat, of iets anders met een soort verhaallijn: dus niet racen, of iets met vooral behendigheid en vechten ofzo. Zoon wil sowieso minecraft (doet hij nu op zijn tablet) en mijn man verdiept zich in civilization; zoon vindt het wel mooi om iets op te bouwen en te laten groeien.

Het is leuk als je ook games hebt waar je met zijn drieën mee kan spelen. Maar tot nu toe game ik amper: ik vind het als bezigheid snel zonde van mijn tijd (je hebt altijd zo veel te doen als ouder, en dan is vrije tijd al zo schaars...). Als het een leuke manier biedt om samen ergens mee bezig te zijn, vind ik dat enorm meerwaarde hebben.

Tips?
Laatste final fantasy die ik speelde was de zeven, ruim twintig jaar geleden.
Hoe werken die spellen nu, is het de moeite om dit te spelen met een kind aan je zijde?
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
30-11-2019 21:02
Laatste final fantasy die ik speelde was de zeven, ruim twintig jaar geleden.
Hoe werken die spellen nu, is het de moeite om dit te spelen met een kind aan je zijde?
Ik zou FFXV overslaan, ik heb hem uitgespeeld, maar vond hem best saai. Ik zou eerder een spel uit de Tales serie kiezen.
Moirmel schreef:
30-11-2019 17:25
@ Blijmetmij:

Hier wordt vrijwel niet alleen gegamed als het zoontje wakker is. Dat gebeurd als hij slaapt of naar school is. Ook tijdens de vakanties houden we dit voor 's avonds.
Mijn zoon valt altijd vreselijk laat in slaap; net was het ook weer 21:20 voor ik zijn kamer uit was. Dus dan blijft er niet zoveel avond meer over om te gamen ben ik bang (ik ga zelf vaak voor 22:30 al naar bed.

Gametijd voor het zoontje wordt hier ingeruild met tv tijd, dus hij kan 's avonds kiezen: ofwel een tekenfilm kijken ofwel een spelletje spelen.
Hoe oud is je zoon? Wij hebben (langzaam ingeslopen) 1 uur game tijd en 1 uur filmpjes tijd: dat laatste was oorspronkelijk meer voor kinderprogramma's van Zapp, maar nu zit hij de hele tijd suffe game-filmpjes op youtube te kijken. Ik denk dat ik voor de PS eindelijk maar eens mijn poot stijf ga houden en er echt een kinderslot op programmeer; dat hij max 1 uur per dag kan gamen, vanaf een bepaalde tijd, en op de lange schooldagen maar 45 min gamen en 45 min filmpjes kijken. Het frustrerende is dat alles langzaam oprekt en inslijt en dan ineens "een recht" is dat zoon met hand en tand verdedigt

Civilization: is een geweldig spel, zeer leerrijk ook. Kan je het mij al leek beschrijven: wat doe je precies; wat is het doel, hoe speel je het?

Keep talking and nobody explodes, vraagt een zekere kennis van het Engels, maar het is vooral puzzels oplossen tegen tijdsdruk. Heel leuk om samen te doen.
Voor je zoontje mag je niet vergeten dat hij het vaak al fijn zal vinden om gewoon te kijken hoe een ander speelt.
Qua familytime, is samen gamen veel beter dan samen tv kijken (voor ons toch, minder passief).

Single player: Skyrim (oudje), Metro, RDR, veel opties.

Trouwens, met de komst van de ps5 volgend jaar, moet je misschien eens bekijken of je een tweedehands ps4 op de kop kan tikken . Dan geef je niet te veel geld uit en kun je bekijken of het iets voor jullie is. We hebben dus een aardige black friday korting; ze worden nu wel goedkoper idd omdat de volgende er aan komt, en dat merk je ook bij deze aanbiedingen

ps: bij gamen kun je ook zelf veel toevoegen. Zoontje ligt hier meestal in een deuk als we samen iets spelen. Ja: daarom wil ik ook echt meedoen en het niet alleen maar "zijn wereldje" laten worden.
iemand ervaring met human fall flat? Ik leest dat dat in de multiplayer mode "hilarisch" kan zijn... Maar ja; dat zou ik sowieso zeggen als ik een game wil verkopen...
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met Human Fall Flat, wel met Gang Beasts. Die laatste is wel leuk! Je moet elkaar van gebouwen, trucks, of in machines duwen. De laatste die over is, wint ;-D
Hier een trailer ervan, wij spelen dit meestal wel als we een gaming night hebben :)
¡Apagando las luces!
@blijmetmij:

Stiefzoontje is zeven. Op schooldagen heeft hij ongeveer een half uur schermtijd 's avonds en dat is dan ofwel een spel of een tekenfilm, mag hij zelf kiezen.
In het weekend mag hij langer, maar dan moeten we dit ook begrenzen omdat hij anders een ganse dag zou spelen.
Of hij nu "suffe" youtubefilmpjes kijkt of iets anders, maakt ons niet uit. Als hij er plezier in heeft is dat voor ons prima, binnen bepaalde grenzen laten wij hem de keuze.

Civilizations: je bent heerser over een rijk. Je bouwt je land op, voert handel met andere landen en trekt ten strijde. Zit redelijk wat diplomatie, economie en strategie in. In de laatste versie die ik zelf speelde zaten ook wat geschiedkundige elementen.
Weet niet of deze beschikbaar is voor ps4 en samen spelen gebeurde hier met meerde desktops.

Denk dat het goed is om er een familie-activiteit van te maken en niet iets waarbij hij zichzelf afzondert. Meestal vinden ze het ook leuker als je interesse toont in hetgeen zij fijn vinden.
SombraOnline schreef:
02-12-2019 10:19
Geen ervaring met Human Fall Flat, wel met Gang Beasts. Die laatste is wel leuk! Je moet elkaar van gebouwen, trucks, of in machines duwen. De laatste die over is, wint ;-D
Hier een trailer ervan, wij spelen dit meestal wel als we een gaming night hebben :)
Is zeven te jong hiervoor? Ziet er wel lollig uit.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
02-12-2019 10:38
Is zeven te jong hiervoor? Ziet er wel lollig uit.
Volgens PEGI is het vanaf 7 jaar en ouder, vanwege ''non realistic looking violence towards fantasy characters'' :)
https://www.igdb.com/games/gang-beasts/age_rating
https://store.playstation.com/en-gb/pro ... ASTSPS04EU
Ook volgens de PlayStation Store is het 7+.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
02-12-2019 10:19
Geen ervaring met Human Fall Flat, wel met Gang Beasts. Die laatste is wel leuk! Je moet elkaar van gebouwen, trucks, of in machines duwen. De laatste die over is, wint ;-D
Hier een trailer ervan, wij spelen dit meestal wel als we een gaming night hebben :)
Leuke tip, en vooral bedankt voor je beschrijving: ik had hem al bovenaan in een of ander lijstje zien langskomen, maar daar stond hij tussen fifa, een racegame, en een basketbalgame, met als omschrijving "worstelen", dus het leek me niet iets om op te klikken (blerg; sport/vechten). zoals jij het beschrijft klinkt het juist wel lollig. Wat is het verloop; is het een "avonturengame", een platform of een puzzelgame?
Human Fall flat is een puzzelgame waarbij je samen dingen moet oplossen, en afhankelijk van met hoeveel spelers je het speelt, kan je andere oplossingen kiezen. Het is de uitdaging om een raar, flapperig onhandig poppetje te manouvreren door een heel landschap met obstakels, en het stuntelige is in de interactie met elkaar blijkbaar een extra uitdaging/grappige beleving.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik heb echt geen idee onder welk genre ik Gang Beasts zou plaatsen. :rofl: Volgens de Store is het arcade/fighting.

Er zit geen verhaal in of zo, je staat met meerdere mensen in een level en het doel is om als laatste over te blijven. Dit kan je doen door je tegenstanders vast te pakken en bijvoorbeeld van een gebouw te gooien. ;-D Er zijn ook levels waar bepaalde delen van de vloer weg zullen vallen, dan zou je dus een tegenstander erop kunnen plaatsen en hopen dat ie door de vloer valt.

De poppetjes zijn ook nogal flapperig, ik heb altijd moeite met de controls, dus ik doe altijd maar wat. Vaak win ik dan wel, haha. Je kan dus tegenstanders vastpakken en weggooien, maar je kan bijvoorbeeld ook een muur beklimmen en dan hopen dat niemand je door heeft.
¡Apagando las luces!
Even een update; het bevalt goed :-). Ik hoor van meerdere mensen met een Switch of Xbox dat games daarvoor zo duur zijn, en met zo’n online jaarabonnement op de PS (ook een black friday deal) hebben we veel games voor lekker lage prijzen kunnen downloaden.

Zoon speelt solo en met vriendjes graag Lego games en wat minecraft, maar met mij speelt hij unravel 2 en dat is echt een mooi spel waarin we nu nog wel gelijk op gaan qua ervaring met het bedienen van de console enzo. Echt leuk om samen te worstelen en we kunnen goed lachen om mislukkingen.Tear away vindt hij ook mooi en leuk om te doen. Ook geschikt voor jongere kinderen, maar aantrekkelijk genoeg voor zijn leeftijd.

We hebben vanaf 5 december eventjes de game-grenzen opgeheven zodat hij echt heel veel kon proberen; vanaf maandag wordt het weer streng met urenbegrenzing per dag.

Ik wil daarvoor wat grenzen instellen voor zijn account; wie heeft daar ervaring mee? Klopt het dat je helemaal moet inloggen op je online abonnement voordat je die dingen in kan stellen? Dat lijkt me vreselijk onhandig!

En als ik op zijn account begrenzing in stel; hoe voorkom ik dan dat hij verder speelt op mijn account of dat van mijn man?

Hoe gaan jullie om met bezoek; krijgen vriendjes die vaker komen een eigen account of moet iedereen inloggen op een anoniem gast-account waarop geen vorderingen worden opgeslagen?
Nee, ik vind gamen saai, het is te voorspelbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven