Gmail probleempjes op galaxy telefoons

11-06-2012 19:41 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben allebei problemen met de gmail apps op onze samsung galaxy telefoons. Mijn vriend heeft een galaxy S (de eerste) en ik een andere galaxy, maar weet uit mijn hoofd niet welke (zonder naam, enkel een nummer). Zijn hier misschien dames of heren die ons aan een oplossing kunnen helpen?

Mijn"probleem" (tussen haakjes omdat het niet heel erg is) is dat ik sinds een tijdje niet meer kan zien van wie de email is wanneer ik daar een melding van heb. Tot voor kort hoefde ik enkel die grijze balk voor meldingen naar beneden te slepen, en daar stond dan in van wie de mail was en wat het onderwerp was, maar nu staat er enkel nog "*emailadres*: 1 nieuw bericht". Dit is zo sinds ik de emailaccount van mijn vriend had ingesteld op mijn telefoon. We waren toen ver van huis en zijn telefoon was leeg maar hij moest even een email lezen vandaar. Via internet lukte het maar niet, maar wel door zijn email account op mijn telefoon te zetten (je kan dus meerdere accounts op je gmail app hebben). Toen stond er dus bij nieuwe emails in het meldingenscherm (wanneer je die grijze balk naar beneden sleept) "*emailadres 1*: 1 nieuw bericht, *emailadres 2*: 2 nieuwe berichten". Toen mijn vriend klaar was heb ik zijn account weer verwijderd, maar nu heb ik dus niet meer dat ik in dat scherm gelijk zie van wie de email is, terwijl ik dat wel erg handig vond. Ik kan nog wel op de melding klikken dat ik bij mijn email kom, maar dan staat ie gelijk gemarkeerd als gelezen en dat wil ik niet. Ik kan anders ook via mijn menu naar mijn gmail, maar dat vind ik allemaal zo'n gedoetje. Ik zou het gewoon wel praktisch vinden als het weer zo was als eerst. Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?

Dan nu het probleem van mijn vriend: zijn gmail synchroniseert niet meer. Zijn emails tot 9 juni staan erin, maar daarna niet meer. Als hij zijn mailbox handmatig ververst, krijgt hij ook geen nieuwere emails omdat hij dan geen internetverbinding zou hebben volgens de gmail app (terwijl hij prima internet verbinding heeft). Bij alle instellingen staat er overigens ook dat ie automatisch zou moeten synchroniseren, maar dat doet 'ie dus niet. Hij kan nu enkel nog via gewoon internet zijn email checken, maar dit is nogal onhandig. En hij wil gewoon een melding krijgen als er een nieuwe email binnen komt. Dit is bij hem zo sinds hij 2 dagen terug een filmpje wat hij met zijn telefoon had opgenomen probeerde te versturen via de email. Een nogal groot bestand blijkbaar en de telefoon was een dag later nog bezig met verzenden. Uiteindelijk heeft hij dat toen verwijderd, maar sindsdien heeft hij dat probleem dus.. Is hier ook iets aan te doen?
Alle reacties Link kopieren
Idee om de gegevens die je wil bewaren even op de pc te zetten, en dan de telefoon terug op de fabrieksinstellingen te zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven