Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je rechtsonder in je taakbalk niet een icoontje voor volume?

Bij configuratie kun je naar volumeinstellingen
Je bent zelf een theepot
Ja, die icoon stond er wel. Maar dat is weg na opvolging van het advies van Windows versie 8.



Terug naar instellingen fabriek. Maar ik kijk morgen wel weer.

Het heeft te maken met aanklikken van foute muziek of zo. Oude toepassingen die in bewerking waren.



Ik kijk er morgen wel naar. Dank je voor de reactie.



EDIT: Die staat er wel. Maar drie ingangen. Apparaat, toepassingen en browser. Mixer. Die staat open, maar er is geen geluid.

Ik vermoed .... maar moet ik even van alles proberen .... dat via een andere ingang (losse programmeerfout die ondertussen elders is opgelost) dat het volume ontregeld is. Ik ga kijken of het opnieuw installeren van diverse toepassingen alles weer gaat werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geluid uit via je toetsenbord?
Je bent zelf een theepot
Het geluid is terug.



Alleen dacht ik bijna zeker te zijn dat ik had uitgelogd. Maar ik ben nog steeds ingelogd.

Het is ook jammer dat ik hier een commercieel advies kreeg voor aankoop van bepaalde zaken. (I.v.m. privacy ga ik die informatie niet geven.) Maar ik heb dus iets gekocht wat ik beter niet had kunnen nemen. Ach, ik zie het als leergeld. Maar...

Dat is een lullige troost. Pijn - geld kwijt - weg praten. Maar doorverwijzing die later nog met bedelbrieven komt, terwijl het me geld heeft gekost i.p.v. bespaard. Jammer dan.



@Suzannesuus, bedankt voor jouw reactie.

(Ik heb een deel weer goed gekregen en ook een stukje meer inzicht gekregen in de werking.)



ANTWOORD op jouw vraag: Er kwam nergens meer geluid uit. Maar ondertussen heb ik een aantal zaken geïnstalleerd en opnieuw ingesteld.
Alle reacties Link kopieren Quote
De aaifoon vier van mijn dochter wil niet meer aan. Zijn er nog opties??
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Ceylon schreef op 01 mei 2016 @ 11:48:

De aaifoon vier van mijn dochter wil niet meer aan. Zijn er nog opties??Wat heb je al geprobeerd?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Batterij eruit en weer erin, simkaart eruit en weer erin. Aan de oplader. Dat was gisteravond, dus in theorie zou de accu opgeladen moeten zijn. Maar hij is net zo dood nu als wanneer de accu leeg zou zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn 4 ging ook wel eens plos leeg. Hoewel je zou denken dat de batterij opgeladen is zou ik oonieuw de foon aan de oplader hangen. Na een half uur ofzo de home button en de aanknop tegelijkertijd indrukken ( paar seconde). Misschien herstart hij dan
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:SuzanneSuus schreef op 01 mei 2016 @ 12:27:

Mijn 4 ging ook wel eens plos leeg. Hoewel je zou denken dat de batterij opgeladen is zou ik oonieuw de foon aan de oplader hangen. Na een half uur ofzo de home button en de aanknop tegelijkertijd indrukken ( paar seconde). Misschien herstart hij danDat werkt. Thanks.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi!
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een dag of twee wil microsoft persé windows tien installeren. Dat gaat haast automatisch en we breken hem steeds weer af, ik wil er (nog) niet aan.

Maar op de één of andere manier is nu mijn addblocker verdwenen. Dat kan aan die suffe installatie liggen, al sluit ik niet uit dat man of dochter via fb iets heeft willen lezen dat het uitschakelen van de addblocker vereist.



Nu kom ik hier op het forum en binnen drie secondes wist ik weer waarom ik dat ding ooit installeerde, het forum is onleesbaar en retetraag door alle advertenties en ik wil er vanaf.



Nouja, als achtergrond info, want de eigenlijke vraag is dus;



Wie heeft er voor mij een link naar een goede addblocker voor google chrome?



Edit; probleem is al opgelost. Addblocker wilde bevestiging dat ie mocht blijven.

Dat mag!!
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie vertelt mij in Jip & Janneketaal wat WETRANSFER is en (globaal) hoe het werkt?



Iemand wil mij bestanden sturen en ik zou een week de tijd hebben om ze te openen/installeren. Maar wat als mijn pc een keer crasht (niet ondenkbaar, ding is acht jaar oud). En hoe krijg ik die bestanden van de pc naar een mp3?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
wetransfer is een plek om grote bestanden met elkaar te delen.

je kan de bestanden naar elkaar mailen maar vaak zijn bestanden daar te groot voor.

door ze op bijvoorbeeld wetransfer te zetten kan je ze met iemand (of meerdere) mensen delen.

je krijgt in je mail een link naar de plaats waar de bestanden staan.



meestal blijven ze daar een week staan. je download de bestanden naar je eigen pc en kan ze daar gebruiken (door ze bijvoorbeeld op je mp3 speler te zetten); crasht je pc dan ben je ze inderdaad kwijt, als je ze niet ergens gebackupt hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke. Duidelijk.



(Ik neem aan dat ik ze op een usb kan zetten?)
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Ceylon schreef op 14 mei 2016 @ 16:58:

Oke. Duidelijk.



(Ik neem aan dat ik ze op een usb kan zetten?)



Tuurlijk.



Je moet even kijken of webtransfer de mogelijkheid biedt om zelf de downloadlocatie aan te geven ( dan kunnen ze direkt op je usb) of dat het programma dat automatisch in een gemaakte map zet. In dat geval zet je ze daarna op je usb
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
En dropbox?



(Sorry, je hebt te maken met een absolute digibeet)
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan ook hoor
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Pffffffff.



Weer wat geleerd. Voor iemand die nog nauwelijks de tv kan aanzetten is dit wel een enorme stap hoor
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het gelukt?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij is inmiddels bezig met downloaden van wetransfer. Dat lijkt aardig te lukken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Ceylon schreef op 14 mei 2016 @ 18:56:

Hij is inmiddels bezig met downloaden van wetransfer. Dat lijkt aardig te lukken.



Mooi zo



Direkt op je usb of dat niet?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, hij zet hem op de pc. Deel 1 gaat nu naar dropbox. Hoe dat werkt moet ik nog uitzoeken, maar voorlopig staat de hele boel dus ook op mijn pc. En die is wel oud maar kan natuurlijk net zo goed nog vijf jaar meegaan he. Dus ik heb wel even de tijd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op aanraden van Prada stel ik hier mijn vraag nogmaals.



Mijn laptop is stuk. Het is het moederboard.

Er zit nog garantie op maar....

Er staan nog gegevens op de harde schijf die ik terug wil.

Nu is mijn man echt handig met computers, maar dit lukt hem niet.

Wat zouden jullie doen?

De verkoper zegt dat de laptop met harde schijf naar de fabrikant moet en bij de verkoper hebben ze emand die een back up van mijn harde schijf kan maken. Die back up wordt op hun server opgeslagen. Ik kan niet zien of inderdaad al mijn gegevens gebackupped zijn. Als mijn laptop terug komt zet de verkoper de back up terug op mijn laptop.



Mijn man zegt dat dit niet mogelijk is zonder dat zij de laptop openmaken.

Zij zeggen van wel.



Wie weet of dit mogelijk is?
Je man heeft gelijk.



Fabrikant gaat geen backup maken. Die gooit de hardeschijf direct leeg.



Je kan de hardeschijf eruit halen en aansluiten op een andere PC. Je kan hiervoor ook een speciaal kastje kopen. Die kan je vervolgens weer op een USB-poort aansluiten en op die manier de data eraf halen.



Edit: Heb net je andere topic gelezen. Je maakt je zorgen om de zegel en garantie? Welke type laptop heb je? Bij veel modellen zit de hardeschijf achter een klepje die je kunt openschroeven. Bij andere modellen moet hiervoor de hele onderkant open. Dat laatste kost je je garantie.



Is de data belangrijker dan dat de laptop weer gemaakt wordt? Dan zou ik het risico nemen en zelf openschroeven. Daarna opsturen voor je moederbord.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat om een HP (pavilion?)



Mijn man kan zelf wel de gegevens er af halen dat heeft hij met een andere laptop ook gedaan, maar daar was de garantie van verlopen. Dan durft hij hem wel te openen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven