Het leed dat cartridges heet!

13-01-2012 12:46 45 berichten
Gisteren wilde ik iets printen, gewoon zwart/wit. Ik heb een Canon MP 520 printer, niks bijzonders dus.

Ik kon het echter niet printen, omdat de geel en de blauw op waren. Behoorlijk irritant, want ik had geen geel en blauw nodig, maar alleen zwart. Maar de printer weigerde.

Ok. Ik vanochtend naar de winkel, de drie kleuren cartridges besteld (want rood zal ook wel op zijn binnenkort), de cartridges kostten 16 euro per stuk, dus in totaal zou ik 48 euro (!) kwijt zijn. Niet om flauw te doen, maar dat is dus ruim 100 gulden. Dat vind ik toch echt even wat te gortig voor wat printjes!

Nu mijn vragen:

Wie heeft ervaring met het laten bijvullen van cartridges bij zo'n ink-station? Snel, werkt niet, goedkoop, of juist duur?

en

Waarom kon ik niet gewoon zwart printen? Want mocht het bij laten vullen bij zo'n inkstation niks zijn, dan wil ik de kleurenprintjes laten voor wat het is, en voortaan alleen nog maar zwarte printjes maken.
Ik heb nu problemen met mijn cartridges. Die zijn niet van het merk van mijn printer. Omdat fabrikanten wettelijk verplicht zijn om de cartridges in een iets andere samenstelling te maken dan de originele levert dat nog wel eens problemen op, zoals verstopping.

Dat is me tenminste gisteren verteld. Heel heel heel anoying.
Alle reacties Link kopieren
Vraag 1: Het is snel en goedkoop, maar de kwaliteit vind ik niks en het lekt snel (mijn ervaring). Op mijn werk laat ik dat alleen doen voor de printer waar geen bijzondere stukken mee geprint worden. Maar als je ook eens foto's of afbeeldingen wilt afdrukken, dan zie je erg goed dat de kwaliteit niets is vergeleken met de originele.

Vraag 2: Sorry, geen idee.

Maar ik deel je mening dat het belachelijk duur is
Ohja..... verstopping inderdaad, krijg je dat weer.

Maar jij hebt 'm dus bij laten vullen, en nu zijn de printkoppen verstopt?
quote:ikbensuus schreef op 13 januari 2012 @ 12:52:

Vraag 1: Het is snel en goedkoop, maar de kwaliteit vind ik niks en het lekt snel (mijn ervaring). Op mijn werk laat ik dat alleen doen voor de printer waar geen bijzondere stukken mee geprint worden. Maar als je ook eens foto's of afbeeldingen wilt afdrukken, dan zie je erg goed dat de kwaliteit niets is vergeleken met de originele.

Vraag 2: Sorry, geen idee.

Maar ik deel je mening dat het belachelijk duur is

Hmmm, dus de kwaliteit is echt minder....

En ja het is veel te duur!!
Ik heb vorige week voor mijn dochter een nieuwe printer gekocht,die was goedkoper dan nieuwe cartridges.

Laten vullen heb ik 1 keer gedaan,maar toen dus ook de printer kapot.
Ja precies Coebergh, ik zag het Markrokrantje voorbij komen, voor een paar euro meer heb je een hagelnieuwe printer (nieuwere versie dan die ik nu heb) met alle 4 de cartridges!

Niet echt lekker voor het milieu en in het kader van consuminderen, maar jeee.....
quote:SeptemberGirl schreef op 13 januari 2012 @ 12:52:

Ohja..... verstopping inderdaad, krijg je dat weer.

Maar jij hebt 'm dus bij laten vullen, en nu zijn de printkoppen verstopt?Ja En nu moet ik kiezen. Neem ik de gok en koop in nieuwe cartridges of koop ik meteen maar een nieuwe printer?
Ik liet ze eerder wel eens bijvullen bij videoland maar die is nu dicht in ons dorp. Maar dat werkte prima voor weinig geld. Ik bestel ze nu bij ..... (kan zo niet op de naam komen) die zijn goedkoper en werkt ook prima. Maar in het verleden heb ik wel eens cartridges gekocht (merkloos) en die werkten gewoon niet. Dan moest je de printer resetten etc een heel gedoe. En die droogden snel uit
quote:achnein schreef op 13 januari 2012 @ 12:57:

[...]

Ja En nu moet ik kiezen. Neem ik de gok en koop in nieuwe cartridges of koop ik meteen maar een nieuwe printer?Je kunt proberen om de cartridge in een klein beetje warm water doen. Alleen waar het inkt uit komt he! Als je een nieuwe printer koopt waar cartridge bijzit die zijn vaak halfvol
Wij laten hem eigenlijk altijd vullen, maar wel bij een drukkerij.

Kwaliteit is net zo goed, ook voor foto's
quote:SeptemberGirl schreef op 13 januari 2012 @ 12:57:

Ja precies Coebergh, ik zag het Markrokrantje voorbij komen, voor een paar euro meer heb je een hagelnieuwe printer (nieuwere versie dan die ik nu heb) met alle 4 de cartridges!

Niet echt lekker voor het milieu en in het kader van consuminderen, maar jeee.....Dat zei mijn vriend ook laatst, ipv dat hij nieuwe cartridges haalt, haalt hij liever een nieuwe printer mét nieuwe cartridges er al in. Scheelt heel wat terwijl het niet eens een hele rare printer is, maar een goed merk (canon dacht ik).
Misschien dat het volgende werkt:

De cartridges verwijderen en weer terugplaatsen.

Of de gekleurde cartridges er helemaal uithalen.

Ik heb ook zo'n printer waarbij de kleurencartridge (3-in1 kleur) niet leeg mag zijn om zwart te kunnen printen. Erg vervelend.

Verwijderen en terugplaatsen heeft bij mij wel eens geholpen.

Weet je trouwens zeker dat de kleurencartridges leeg zijn? Misschien zijn de gaatjes verstopt.
Bij een drukkerij?

Kan je daar gewoon als consument met je 3 cartridges naartoe en dan vullen ze 'm bij voor je?

Overigens vind ik het prima om alleen maar in zwart/wit te printen, maar dat doet ie niet!! Hij moet blijkbaar alle 4 de kleuren hebben. Idioot.
quote:mika65 schreef op 13 januari 2012 @ 13:00:

[...]

Je kunt proberen om de cartridge in een klein beetje warm water doen. Alleen waar het inkt uit komt he! Als je een nieuwe printer koopt waar cartridge bijzit die zijn vaak halfvolGebeurt dat? Ik dacht dat je altijd volle erbij kreeg omdat ze geseald zijn.
Nja, hier wel. Weet niet of het overal zo is.
Waar ik overigens nu ineens aan denk, is dat fabrikanten een houdbaarheidsdatum aan cartridges meegeven. Dat betekent dat ze het na die datum niet meer 'doen'. Da's uiteraard niet omdat de inkt is bedorven, maar puur en alleen om de consument geld uit de zakken te kloppen (want die moet dan weer nieuwe dure cartridges kopen!!).

Ik ga eens proberen om de datum te verzetten op mijn laptop, kijken of ie dan wel print.
quote:ikbensuus schreef op 13 januari 2012 @ 13:03:

[...]

Gebeurt dat? Ik dacht dat je altijd volle erbij kreeg omdat ze geseald zijn.Nee ze zijn echt halfvol
Is dat zo? Staat er een houdbaarheidsdatum op?

Oke, dat is dus inderdaad wel geldklopperij
Ik denk eerder dat d eprintkop van je kleurtjes te droog is geworden en dan verstopt het.

Mijn oplossing was om een laserprinter kopen en alleen zwart-wit printen. Inkt droogt niet uit, gaat langer mee en goedkoper als je weer een keer meer moet printen
quote:mika65 schreef op 13 januari 2012 @ 13:00:

[...]

Je kunt proberen om de cartridge in een klein beetje warm water doen. Alleen waar het inkt uit komt he! Als je een nieuwe printer koopt waar cartridge bijzit die zijn vaak halfvol

Echt???

Ik voel me echt bedonderd als consument, de cartridge-fabrikanten hebben zo'n enorm monopolie, ze kunnen alles flikken, dure cartridges, houdbaarheidsdatum meegeven, unieke inkt zodat jan op de hoek de cartridges niet bij kan vullen.....

Wie zullen we bellen, Kassa / Radar of Neelie Kroes?
quote:angel__ schreef op 13 januari 2012 @ 13:09:

Is dat zo? Staat er een houdbaarheidsdatum op?

Oke, dat is dus inderdaad wel geldklopperijVolgens mij staat ie er niet op (weet ik niet zeker), maar die datum is 'meegegeven' aan de cartridge, op het chipje wat erin zit.
bij videoland ed kun je ook cartridges bij laten vullen, dit werkt alleen niet goed als je printkoppen uitgedroogd zijn....
quote:elsjeels schreef op 13 januari 2012 @ 13:09:

Ik denk eerder dat d eprintkop van je kleurtjes te droog is geworden en dan verstopt het.

Mijn oplossing was om een laserprinter kopen en alleen zwart-wit printen. Inkt droogt niet uit, gaat langer mee en goedkoper als je weer een keer meer moet printenOh maar ik print wel af en toe in kleur hoor, dus ik denk niet dat de printkop verstopt is (op het schermpje van de printer staat ook echt: cartridge is leeg). Ik denk dat ik ook voor een laserprinter ga, altijd al willen hebben.
Met laten bijvullen heb ik geen goede ervaringen. Lekkage en slechtere kwaliteit. Maar ipv de originele inktpatronen koop ik tegenwoordig het huismerk van een onlineshop en die zijn prima (goede kwaliteit en een stuk goedkoper).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven