Het leed dat cartridges heet!

13-01-2012 12:46 45 berichten
Gisteren wilde ik iets printen, gewoon zwart/wit. Ik heb een Canon MP 520 printer, niks bijzonders dus.

Ik kon het echter niet printen, omdat de geel en de blauw op waren. Behoorlijk irritant, want ik had geen geel en blauw nodig, maar alleen zwart. Maar de printer weigerde.

Ok. Ik vanochtend naar de winkel, de drie kleuren cartridges besteld (want rood zal ook wel op zijn binnenkort), de cartridges kostten 16 euro per stuk, dus in totaal zou ik 48 euro (!) kwijt zijn. Niet om flauw te doen, maar dat is dus ruim 100 gulden. Dat vind ik toch echt even wat te gortig voor wat printjes!

Nu mijn vragen:

Wie heeft ervaring met het laten bijvullen van cartridges bij zo'n ink-station? Snel, werkt niet, goedkoop, of juist duur?

en

Waarom kon ik niet gewoon zwart printen? Want mocht het bij laten vullen bij zo'n inkstation niks zijn, dan wil ik de kleurenprintjes laten voor wat het is, en voortaan alleen nog maar zwarte printjes maken.
SG als je een nieuwe printer wilt kopen zou je er eerst na kunnen kijken hoe duur de inkt van die printer is. Dan koop je een printer waar de inkt het goedkoopst van is. Volgens mij zijn dat laserprinters
quote:Tegucigalpa schreef op 13 januari 2012 @ 13:12:

Met laten bijvullen heb ik geen goede ervaringen. Lekkage en slechtere kwaliteit. Maar ipv de originele inktpatronen koop ik tegenwoordig het huismerk van een onlineshop en die zijn prima (goede kwaliteit en een stuk goedkoper).Naam en toenaam graag!
quote:mika65 schreef op 13 januari 2012 @ 13:12:

SG als je een nieuwe printer wilt kopen zou je er eerst na kunnen kijken hoe duur de inkt van die printer is. Dan koop je een printer waar de inkt het goedkoopst van is. Volgens mij zijn dat laserprintersGoeie, ik ga me er idd in verdiepen.
quote:SeptemberGirl schreef op 13 januari 2012 @ 13:16:

[...]

Naam en toenaam graag!123inkt.nl
quote:Tegucigalpa schreef op 13 januari 2012 @ 13:18:

[...]

123inkt.nl

Geweldig, bedankt!

Bespaar 53% op uw inkt !

123inkt huismerk compatible Canon PGI-5BK cartridge zwart met chip.

Deze cartridge is direct te gebruiken zonder dat er een chip overgezet hoeft te worden. Ook wordt bij deze cartridge het inkniveau weergegeven, precies hetzelfde als bij de originele cartridge.

Inhoud 28 ml. (2 ml. meer dan origineel !!!)

U ziet het verschil alleen in Uw portemonnee !!!

Voor twee tientjes klaar, helemaal super!

En de cartridges van het huismerk zijn gewoon goed Tegucigalpa?

Ik bestel ze wel met chip, voor een tientje ga ik niet zelf zitten kloten
quote:Tegucigalpa schreef op 13 januari 2012 @ 13:18:

[...]

123inkt.nlJa daar koop ik ze ook (kon net niet op de naam komen ) en die zijn goed
Bij mij werken ze gewoon goed, nog geen problemen mee gehad. Ik gebruik ze ook in een Canonprinter.

In de laserprinter hebben wij ook het huismerk zitten en die werkt ook perfect. Een keer gehad dat de toner niet werkte en toen kregen wij meteen een nieuwe. Dus ook goede service.
Helemaal top.

Bedankt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook goede ervaringen met 123inkt. Heb nu ook inkt van het huismerk en dan de XL-cartridge en die print tot nu toe prima, en inderdaad ook meer dan dat ik met de andere gewone cartridge deed. Overigens gebruik ik ze in een HP-printer.
@TO: Voor nu; als je bij Afdrukken naar Eigenschappen gaat, en dan 'alleen grijstinten' kiest, pakt hij alleen de zwarte cartridge (neem even aan dat je een kleuren- en een zwart cartridge hebt?)

Nu pakt hij meerdere kleuren samen om zwart te printen, wat sowieso duurder is.
quote:Jorina schreef op 13 januari 2012 @ 13:37:

@TO: Voor nu; als je bij Afdrukken naar Eigenschappen gaat, en dan 'alleen grijstinten' kiest, pakt hij alleen de zwarte cartridge (neem even aan dat je een kleuren- en een zwart cartridge hebt?)

Nu pakt hij meerdere kleuren samen om zwart te printen, wat sowieso duurder is.

Is dat echt zo??!

Ik moet zeggen: er gaat een (print)wereld voor me open.

Goeie tip, bedankt!
Voor je een printer koopt, moet je eerst kijken naar de kosten per pagina. De winst zit namelijk in de cartridges, maar dat realiseren veel mensen zich niet. Die kopen dus zo'n kekke all-in-one kleurenprinter voor vijftig euro, en moeten dan binnen een maand het dubbele uitgeven aan cartridges.

De bijgeleverde cartridges zijn inderdaad starter cartridges met een kleine inhoud en veel cartridges hebben een chip, die aangeeft hoeveel prints er zijn gemaakt (werkt niet op datum) - na dat aantal stopt de cartridge ermee.

Wat kun je doen?

1. vraag je af of je wel kleur nodig hebt - zwartwit is heel veel goedkoper. Die incidentele kleurenprint dan maar bij een copyshop.

2. betaal liever meer voor de printer dan meer voor de cartridges. Printer koop je maar een keer, cartridges de hele tijd.

3. Denk goed na over laser of inkt - de gebruikskosten van inkt liggen veel hoger.

4. Koop geen origineel en wees voorzichtig met recyclen.

Ik heb zelf goede ervaring met www.web-supplies.de Zitten in Duitsland, maar spreken gewoon Nederlands. Verzendkosten 6 euro per zending, betaling met PayPal of CC. Leveren allemaal nieuw spul, hele goede kwaliteit, kost gemiddeld een derde van origineel.
quote:sophie_emma schreef op 13 januari 2012 @ 13:42:

Voor je een printer koopt, moet je eerst kijken naar de kosten per pagina. De winst zit namelijk in de cartridges, maar dat realiseren veel mensen zich niet. Die kopen dus zo'n kekke all-in-one kleurenprinter voor vijftig euro, en moeten dan binnen een maand het dubbele uitgeven aan cartridges.

De bijgeleverde cartridges zijn inderdaad starter cartridges met een kleine inhoud en veel cartridges hebben een chip, die aangeeft hoeveel prints er zijn gemaakt (werkt niet op datum) - na dat aantal stopt de cartridge ermee.

Wat kun je doen?

1. vraag je af of je wel kleur nodig hebt - zwartwit is heel veel goedkoper. Die incidentele kleurenprint dan maar bij een copyshop.

2. betaal liever meer voor de printer dan meer voor de cartridges. Printer koop je maar een keer, cartridges de hele tijd.

3. Denk goed na over laser of inkt - de gebruikskosten van inkt liggen veel hoger.

4. Koop geen origineel en wees voorzichtig met recyclen.

Ik heb zelf goede ervaring met www.web-supplies.de Zitten in Duitsland, maar spreken gewoon Nederlands. Verzendkosten 6 euro per zending, betaling met PayPal of CC. Leveren allemaal nieuw spul, hele goede kwaliteit, kost gemiddeld een derde van origineel.

De printer heb ik al, dus daar kan ik niks meer aan doen

Overigens zit er wel degelijk een houdbaarheidsdatum op cartridges hoor.

Is alleen een beetje een geheimpje van de cartridge monopolisten.
Ik heb ook een Canon en zal proberen uit leggen hoe je voortaan alleen zwart print.

Start -> Instellingen -> Printers

Klik met je rechter muisknop op de printer en kies voor eigenschappen. Klik op het tabblad onderhoud en kies dan voor inktpatrooninstellingen. Je kan dan kiezen voor alleen kleur, alleen zwart of zwart en kleur,.
quote:Daantje1970 schreef op 13 januari 2012 @ 22:50:

Ik heb ook een Canon en zal proberen uit leggen hoe je voortaan alleen zwart print.

Start -> Instellingen -> Printers

Klik met je rechter muisknop op de printer en kies voor eigenschappen. Klik op het tabblad onderhoud en kies dan voor inktpatrooninstellingen. Je kan dan kiezen voor alleen kleur, alleen zwart of zwart en kleur,.Thanks!!!
Mijn ouders hebben zelf zo'n bijvulpakketje gekocht. Ze waren het ook helemaal zat Werkt best goed, in elk geval goed genoeg voor onze werkstukken (vroeger) en schoolprintwerk.

Trouwens, bij de Bruna hebben ze 'eigen merk' cartridges die in de merk-printers kunnen. Zijn een stuk goedkoper! Je moet wel het goede type hebben maar daar kunnen de Brunamensen je mee helpen (ik heb daar ook gewerkt en die dingen liepen als een trein!)
Canon gebruikt bij printen in het zwart alle kleuren. Dit is om te voorkomen dat de kleuren cartridges uitdrogen als je altijd alleen maar zwart print.
Ik koop nep cartridges en die werken tot nu toe goed.

En sinds ik een andere printer type bij de instellingen heb geselecteerd, ( dus een iets ander type dan er daadwerkelijk is aangesloten) komen er niet meer van die meldingen dat de cartridges leeg zijn. Want wanneer je die melding krijgt zijn ze meestal helemaal niet leeg.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ladies, even nog de afloop van mijn spannende cartridges avontuur.

Ik heb de cartridges uiteindelijk aangeschaft bij de Bruna, alwaar inderdaad een hele aardige dame mij heeft geholpen! De 'nepperds' kostten daar 9 euro, tegenover 16 euro voor de originele, da's 3 * 7 = 21 euro winst!

Later zag ik dat ze ook 'nep' cartridges verkopen bij Handyman en HEMA.

Bedankt voor alle goeie tips! I'm a happy printer now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven