Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook

De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !

Knipenplakuittopiceen:

Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
quote:kwartje schreef op 31 augustus 2016 @ 20:39:

[...]

Ik heb wel eens om een huishoudelijke hulp geveaagd op een facebookgroep die specifiek voor mijn wijk was. Zeg dat de wijk 'Zuiderbuurt' heet.

Kreeg ik als vraag: waar woont u?

Mijn antwoord: helemaal achterin de Zuiderbuurt, bij het sportveldje.

Haar antwoord: Zuiderbuurt? Waar is dat?

Dan denk je, wat doen zulke mensen dan in een specifieke Facebookgroep over die wijk?!Oh vreselijk ja. Heb je niet gevraagd wat ze op die specifieke FB pagina deden?
quote:minnimouse schreef op 31 augustus 2016 @ 20:47:

[...]

Oh vreselijk ja. Heb je niet gevraagd wat ze op die specifieke FB pagina deden?

Nee, heb haar afgewimpeld door aan te geven dat ik iemand uit de buurt zocht.

Zij voegde er aan toe dat ze het niet erg vond om te komen lopen. Want een fiets of auto had ze niet.

Ik begreep dat ze in een wijk woonde die hier zo'n 45 minuten lopen vandaan is.

Toen was ik er al helemaal klaar mee, want amehoela dat jij na 45 minuten in de regen of sneeuw lopen (straks in de herfst/winter) nog puf hebt om drie uur in mijn huis te staan poetsen.
Iemand bied zijn weegschaal aan. Advertentie luid:

Analoge weegschaal die goed is voor je zelfvertrouwen. Met deze weegschaal lijk je ongeveer 4% minder te wegen dan je werkelijke gewicht. Heerlijk toch?

Op te halen nabij X

Weer geen ergernis, sorry.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
die weegschaal wil ik hebben

Ik vind er ook wel lieve berichtjes in staan
Ordinaire tvp
Voor de liefhebber 10 cassette bandjes 3 met doosje en 7 zonder

GRATIS !!

H...........

Alléén op te halen van Maandag t/m Vrijdag tussen 18.00 en 20.00 uur

Heel raar er is nog geen interesse.
Heeft er misschien iemand een papier versnipperaar over of te leen?? Er moeten wat papieren met gegevens versnippert worden.. wie kan mij helpen??

Reactie: gewoon verbranden veel makkelijker

Ik denk dan, waarom niet gewoon verscheuren.
Knippen kan ook nog
quote:minnimouse schreef op 31 augustus 2016 @ 20:47:

[...]

Oh vreselijk ja. Heb je niet gevraagd wat ze op die specifieke FB pagina deden?

Ik had laatst een hele discussie.

Iemand zocht op de plaatselijke marktplaats groep met grote spoed een fiets voor haar zoon die naar het VO ging (2 dagen voor school begon)

Prima kan, maar waarom zoek je het in een groep die bijna 120 km van je eigen woonplaats afligt?

Toen ik dat vroeg kwam er een hele discussie op gang want, de vrager mocht toch zeker zelf weten in welke groep ze het plaatst en als de vrager er zo ver voor wil rijden, wie was ik dan om daar vragen over te stellen
Gezocht op de weggeefhoek

Nikon groothoeklens en een 18_135 mm lens.

Heel raar niemand die ze overheeft en zo maar weggeeft.
quote:renate73-nw schreef op 05 september 2016 @ 07:02:

GRATIS !!

H...........

Heel raar er is nog geen interesse.

ppfff die wil de kringloop waarschijnlijk niet eens meer hebben.

Van de week bood iemand een platte tv aan, 15 man had dringend een tv nodig natuurlijk wegens de een of andere zielige reden. Vervolgens worden er later die week twee tv´s met beeldbuis aangeboden maar daar hadden de arme stumpers zonder tv geen behoefde aan..

Blijkbaar was men de bedelaarster die telkens om spul als melk voor de baby van haar broer en een bench voor een pup die ze niet kan betalen vroeg zat want ze is eraf. Wel jammer voor dit topic want die valt bij mij wel erg in de categorie ergernissen met dat gebedel om zulke dingen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:renate73-nw schreef op 05 september 2016 @ 09:39:

Gezocht op de weggeefhoek

Nikon groothoeklens en een 18_135 mm lens.

Heel raar niemand die ze overheeft en zo maar weggeeft.

Hier eentje die een babycook vraagt - want met een pannetje en een blender lukt het natuurlijk niet. Dat lijkt me ook geen toestel dat je zomaar weggeeft.

Onlangs zag ik een beeldbuis-tv te koop voor 20€, gek genoeg reageerde niemand erop
quote:MonicaG schreef op 05 september 2016 @ 10:13:

[...]

Hier eentje die een babycook vraagt - want met een pannetje en een blender lukt het natuurlijk niet. Dat lijkt me ook geen toestel dat je zomaar weggeeft.

Onlangs zag ik een beeldbuis-tv te koop voor 20€, gek genoeg reageerde niemand erop Ik was laatst bij de kringloop en zag ze daar ook voor 20-30 euro te koop staan! Dus ik begrijp het eigenlijk wel. Vorig jaar hebben wij ook eindelijk een nieuwe tv gekocht en de oude gratis op mp gezet, duurde ook nog een hele tijd voordat hij werd opgehaald
hoihoi

ik heb vandaag te horen gekregen dat ik maandag de sleutel van mij nieuwe huis krijg.

ik woon nu nog bij mij ouders in dus ik ga voor het eerst op mezelf.

nu zoek ik dus spullen die nog tegen een nieuw leven kunnen.

in de buurt van ulft.

ik ga in een appartement wonen.

denk aan spullen zoals:

verf

een hoek bureau voor de pc

lampen

en van alles wat je nog kan bedenken als je een huis krijgt.

de meeste hebben een eigen huis hier dus je kan vast wel iets bedenken wat echt nodig is.

ik zie graag jullie foto's van de spullen en de prijs wat je er voor wilt tegemoet in mij prive.

alvast dankjewel voor jullie hulp!

groetjes

-naam-

Even verderop in de reacties wordt een fauteuil aangeboden. Meneer heeft slechts een auto en denkt dat die daar niet in past, of mevrouw de fauteuil dus even wil komen brengen?
Hier wil iemand een leren kookschort. Gratis en nog een beetje netjes.

Of 50m2 laminaat in kleur X.

Vragen staat natuurlijk vrij, maar bij sommige dingen vraag ik me af of er werkelijk mensen zijn die zulke artikelen weggeven. En of de vrager werkelijk verwacht dat ze de spullen krijgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:geluksolifantje schreef op 05 september 2016 @ 15:32:

hoihoi

ik heb vandaag te horen gekregen dat ik maandag de sleutel van mij nieuwe huis krijg.

ik woon nu nog bij mij ouders in dus ik ga voor het eerst op mezelf.

nu zoek ik dus spullen die nog tegen een nieuw leven kunnen.

in de buurt van ulft.

ik ga in een appartement wonen.

denk aan spullen zoals:

verf

een hoek bureau voor de pc

lampen

en van alles wat je nog kan bedenken als je een huis krijgt.

de meeste hebben een eigen huis hier dus je kan vast wel iets bedenken wat echt nodig is.

ik zie graag jullie foto's van de spullen en de prijs wat je er voor wilt tegemoet in mij prive.

alvast dankjewel voor jullie hulp!

groetjes

-naam-

Even verderop in de reacties wordt een fauteuil aangeboden. Meneer heeft slechts een auto en denkt dat die daar niet in past, of mevrouw de fauteuil dus even wil komen brengen?Op jezelf en nog helemaal niks hebben qua uitzet?
quote:MwTheelepel schreef op 05 september 2016 @ 09:50:

[...]

ppfff die wil de kringloop waarschijnlijk niet eens meer hebben.

.Ligt er toch maar net aan wat er op staat. Een eerder onontdekte bootleg van de beatles of stones oid zal bést nog wel wat opleveren.
quote:minnimouse schreef op 05 september 2016 @ 19:00:

[...]

Op jezelf en nog helemaal niks hebben qua uitzet?

Das vrij karig inderdaad

Pluspunt, ze vraagt wel of de mensen willen sturen wat het moet kosten
Dus.
TvP

Ik heb de afgelopen maanden veel weggegeven via de plaatselijke weggeefhoek, bijna alles werd opgehaald door een Uh..Zeer corpulente vrouw die alles achterop haar scootmobiel laadde (uiteenlopend van stapels boeken tot porseleinen kommetjes, een kapotte krabton en kleding maat 36) maar niet voor 11 uur 's morgens want dan sliep ze nog. Volgens mij verkoopt ze alles gewoon weer op de rommelmarkt ofzo..

Tevens was ik verbaasd hoe gretig mensen doken op zoiets simpels als een paar gebruikte oude nagellakjes van de etos, en verbolgen reageerden als ze net achter het net visten (ohw wat jammer zeg, ik kan het echt HEEL goed gebruiken.. ik kan het NU op komen halen enz)
quote:renate73-nw schreef op 05 september 2016 @ 07:02:

GRATIS !!

H...........

Heel raar er is nog geen interesse.Wij gebruiken ze nog hoor . Hebben ook nog steeds een cassetterecorder
Er zit hier dus een vrouw op de ruilhoek die zo'n beetje al haar boodschappen daar probeert te krijgen. Rookworst, suiker, koffiemelk, frisdrank, boter en nog veel meer. Om de zoveel dagen zet ze nutteloze prutjes erop, die regelmatig geupt worden ook al heeft niemand interesse. Ik vraag me af wanneer ze erachter komt dat dit niet gaat werken :P
Hier op de ruilhoek iemand die dringend behoefte heeft aan sigaretten.

Gek zeg dat niemand interesse heeft in haar rode huispak (27x geupt) en lelijke oude gordijnen. Alles te ruil voor sigaretten
Ik vind ruilhoeken zo stom. Ruilen voor 2 flessen Coca Cola. Zeg dan gewoon dat je er 3 euro voor wilt.

Ik geef iets gratis weg óf ik zet het op Marktplaats.
Een mevrouw biedt een halve doos dolce gusto thee aan. Een meneer vraagt: heeft u ook de aparat dan? Mevrouw: ja, maar we vinden deze thee niet lekker. Meneer: de aparaat doet u niet weg?

Wat zijn sommige mensen denkende????
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 06 september 2016 @ 12:15:

Ik vind ruilhoeken zo stom. Ruilen voor 2 flessen Coca Cola. Zeg dan gewoon dat je er 3 euro voor wilt.

Ik geef iets gratis weg óf ik zet het op Marktplaats.ja, ik snap daar ook niks van. Zeg idd een bedrag. Ik ga toch eerst niet bij allerlei supermarkten langs om spullen te kopen? Want de een wil koffiepads van de appie, de ander weer flessen cola van de lidl en de volgende wil weer wat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven