Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook

De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !

Knipenplakuittopiceen:

Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
quote:ringaroundtherosie schreef op 05 september 2016 @ 21:39:

Tevens was ik verbaasd hoe gretig mensen doken op zoiets simpels als een paar gebruikte oude nagellakjes van de etos Wat ranzig om dat aan te bieden (en om te willen hebben), als daar schimmeldraden in zitten ben je mooi de klos.
quote:clemance schreef op 07 september 2016 @ 10:16:

[...]

Wat ranzig om dat aan te bieden (en om te willen hebben), als daar schimmeldraden in zitten ben je mooi de klos.

Schimmel in nagellak? Dat heb ik nog nooit gezien.

Hier een verzoek voor een taart:

"Hai Allemaal,

Voor een fotoshoot ben ik op zoek naar een taart die niet meer gegeten hoeft te worden. Iemand?"
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Monatala schreef op 07 september 2016 @ 10:34:

[...]

Schimmel in nagellak? Dat heb ik nog nooit gezien.

Nee dat zie je ook niet, maar als je aan een nagel schimmel hebt, en je gebruikt daarop die nagellak, dan breng je schimmeldraden in je nagellak, en verspreid je ze op die manier op de rest van je nagels. Die schimmeldraden kan je met het blote oog niet zien.
quote:friezinnetje2014 schreef op 06 september 2016 @ 22:30:

[...]

ja, ik snap daar ook niks van. Zeg idd een bedrag. Ik ga toch eerst niet bij allerlei supermarkten langs om spullen te kopen? Want de een wil koffiepads van de appie, de ander weer flessen cola van de lidl en de volgende wil weer wat anders.\Ik denk dat het oorspronkelijke idee was: Ik heb A over en wil het ruilen. Dan komt de ander zeggend at hij B nog heeft staan en of dat goed is. Gevolg is allebei iets kwijt wat in de weg stond/ over was. Allebei blij. Maar blijkbaar is het te moeilijk om te krijgen wat je kunt gebruiken zodat men nu gaat vragen om specifieke dingen, zodat het meer verkoop dan ruilen is geworden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hier is het op de ruilen zonder huilen pagina de bedoeling dat je ruilt met wat je over hebt in je kast. Een pak koekjes, fles wasmiddel oid. En ik vind het ook geen probleem om een pak koek als ruil te halen als ik dat zelf niet heb.

Maar er wordt steeds vaker gezet 'ruilen tegen een bon van de action van € 10,-'.

Dat vind ik geen ruilen meer, dat is gewoon verkopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Op de weggeefhoek wordt al weken een foto ge-upt voor een zak brandhout. Nu heeft ook iemand oud papier te geef.

Ter kennisgeving van mij: ze zitten in afvalbakken die iedereen hier in de gemeente heeft en die gratis opgehaald worden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dit vind ik wel een hele aparte...gratis op te halen 58 lege blikjes energie drink...
Goededag,

Ben net op mezelf gaan wonen, en ben op zoek naar volgende spullen:

-Stads fiets met bagagedrager na mij weten 26 inch ben 1.70.

-Senseo apparaat

-Tafelmodel of een staande lamp.

-Nacht lampen.

-kleren hangers.

Alvast bedankt

Behalve de abominabele spelling vraag ik me af of het de bedoeling is om om gratis spullen te gaan vragen.

Kleerhangers okay, maar een fiets, een senseo, lampen. ...
58 lege blikjes energie! Voor een verzamelaar

Bieden

1e reactie: ik bied een vuilniszak.
quote:Lovely1987 schreef op 09 september 2016 @ 10:21:

Dit vind ik wel een hele aparte...gratis op te halen 58 lege blikjes energie drink...

Moet volgende keer eerst terug lezen zie ik

Overigens vraagt ze nu te bieden.
Hier op de weggeefhoek veel gezeur: er wordt een beeld (echt wel wat waard) weggegeven , alles geregeld, heleboel reserves: beeld gaat naar die en die. Vervolgens meld zich een vriendin van de aanbiedster die erg boos is dat haar vriendin het niet eerst aan haar gevraagd heeft. Schaamteloos he, zet je jezelf zo te kijk.
quote:clemance schreef op 07 september 2016 @ 10:47:

[...]

Nee dat zie je ook niet, maar als je aan een nagel schimmel hebt, en je gebruikt daarop die nagellak, dan breng je schimmeldraden in je nagellak, en verspreid je ze op die manier op de rest van je nagels. Die schimmeldraden kan je met het blote oog niet zien.Knappe levensvorm die overleeft in een afgesloten potje met een inhoud van voornamelijk chemische oplosmiddelen, alcohol en formaldehyde jij gelooft dat?
quote:cochise schreef op 09 september 2016 @ 14:50:

Hier op de weggeefhoek veel gezeur: er wordt een beeld (echt wel wat waard) weggegeven , alles geregeld, heleboel reserves: beeld gaat naar die en die. Vervolgens meld zich een vriendin van de aanbiedster die erg boos is dat haar vriendin het niet eerst aan haar gevraagd heeft. Schaamteloos he, zet je jezelf zo te kijk. Screenshots?
quote:renate73-nw schreef op 09 september 2016 @ 14:46:

Bieden

1e reactie: ik bied een vuilniszak.Misschien om in te leveren in Duitsland? Daar zit statiegeld op blikjes. Ook vrij veel, €0,25 volgens mij per blikje. Maar geen idee of het daarom gaat (en wie zo gek zou zijn om te gaan bieden). En of je uberhaupt wel Nederlandse blikjes daar kan inleveren.
Mevrouw biedt een geopend pak cruesli aan omdat ze het bij nader inzien zelf niet lekker vond. Gatver.
quote:Treurniet12 schreef op 09 september 2016 @ 20:30:

Mevrouw biedt een geopend pak cruesli aan omdat ze het bij nader inzien zelf niet lekker vond. Gatver.Als het granola was zit jij in dezelfde groep als ik.
quote:cochise schreef op 09 september 2016 @ 20:34:

[...]

Als het granola was zit jij in dezelfde groep als ik.Granola, zou best kunnen inderdaad. Ik zit in meerdere hoeken en kon het bericht niet zo snel terugvinden, maar waarschijnlijk heb je gelijk! Nooit van mijn leven dat ik iets geopend van iemand anders ging ophalen, brrr.
Ik heb vorig jaar een (nieuw op de markt) snacksaus gekocht.

1 eetlepeltje geproefd om tot de conclusie te komen dat we het allemaal niet lekker vonden.

Omdat ik weggooien zonde vond (was dure saus) heb ik hem op Facebook gezet.

Deze fles is vervolgens opgehaald door iemand die hem ook graag wilde proberen maar er niet het geld voor over had.

Ik geloof dat er uiteindelijk 10 mensen zijn geweest die het geproefd hebben voordat hij in de vuilnisbak belande.

Al die mensen hebben zich de kosten van een volle (vies smakende) fles saus bespaard.
quote:renate73-nw schreef op 09 september 2016 @ 14:46:

Bieden

1e reactie: ik bied een vuilniszak.Sommige mensen sparen blikjes voor een goed doel.
Zojuist geplaatst:

Aangeboden aangebroken sourcy vitamine water groene thee citroen en aangebroken cornflakes.

Waarom zou ik een aangebroken flesje drinken willen waar iemand al uit gedronken heeft? Brrrr.
Ha, dit topic zocht ik! Ik zit zelf helaas op geen enkele weggeefhoek.
Hier ook een pareltje qua spelling:

Gezocht galla jurk maat xs a s licht aan hoe het uit valt graag ruilen tegen iets kleins graag fotto er bij want is voor mijn dochter
quote:granny71 schreef op 10 september 2016 @ 09:57:

1 eetlepeltje geproefd om tot de conclusie te komen dat we het allemaal niet lekker vonden.

Deze fles is vervolgens opgehaald door iemand die hem ook graag wilde proberen maar er niet het geld voor over had.

Ik geloof dat er uiteindelijk 10 mensen zijn geweest die het geproefd hebben voordat hij in de vuilnisbak belande.

Al die mensen hebben zich de kosten van een volle (vies smakende) fles saus bespaard.Nou ben ik natuurlijk nieuwsgierig welke saus dat is he.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
"Omdat ik elke keer te laat ben met reageren, zelf maar even een oproepje! Mijn vijfdehands televisie is onderhand echt ter ziele, dus ik ben op zoek naar een vervanger. Ik woon in een flat zonder lift en moet op korte termijn verhuizen, dus ben niet op zoek naar een ouderwetse zware diepe kist zoals ik nu heb i.v.m. blijven sjouwen. Iemand een leuke draagbare tv over?"

Goede reden, na het verslepen van stoelen, kasten, tafels, bed, bank en de rest van de huisraad gaat een tv je inderdaad je rug kosten als die ook nog moet..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:granny71 schreef op 10 september 2016 @ 09:57:

Al die mensen hebben zich de kosten van een volle (vies smakende) fles saus bespaard.

Dat moet wel een hele bijzondere en onbetaalbare saus zijn lijkt wel.

Ik ben heel benieuwd welke saus dat is en uit welke delicatessenwinkel de saus komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven