Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook

De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !

Knipenplakuittopiceen:

Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
quote:MonicaG schreef op 26 oktober 2016 @ 19:30:

"Voor een kansarm evenement rond sinterklaas zoeken we nog vele kleurpotloden, iemand er nog liggen die hij kan missen ?"

Ik heb nog wel wat kansarme potloodjes Een kansarm evenement Ik snap wel dat dat evenement kansarm is als de organisatie op deze manier schrijft..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Heren winter jas maat xl. Er zitten alleen geen ritsen meer in. Ophalen in .....

Heb je echt wat aan
quote:renate73-nw schreef op 28 oktober 2016 @ 14:24:

Heren winter jas maat xl. Er zitten alleen geen ritsen meer in. Ophalen in .....

Heb je echt wat aan
Hier bood een keer iemand een stofzuiger aan. Alleen, hij zuigt niet.

Verder mag er alleen met "Graag" worden gereageerd, maar zie je dat veel gebruikers er hele betogen bij schrijven over waarom zij iets moeten hebben.
De kinderwagen van vorige week is eindelijk weggegeven. Aan een jong moedertje. En hoewel de beheerster er altijd op hamert dat dingen die afgehaald zijn van de site af moeten staat deze er nog in volle glorie op. Ik heb zo het vermoeden dat beheerster nog even wil genieten van haar goede werk (en dat anderen dat ook zien)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Geen idee hoe ik het moet noemen

Maar is van me oma geweest

Volgens mij is hey eeb plaspot voor als je niet uit bed kan komen

Vind het zonde om weg te gooien.

Vind kinderpotjes al ranzig om aan te bieden, laat staan een ondersteek. (Zaten fotio's bij)
quote:renate73-nw schreef op 29 oktober 2016 @ 16:47:

Geen idee hoe ik het moet noemen

Maar is van me oma geweest

Volgens mij is hey eeb plaspot voor als je niet uit bed kan komen

Vind het zonde om weg te gooien.

Vind kinderpotjes al ranzig om aan te bieden, laat staan een ondersteek. (Zaten fotio's bij)Bedpan
Ik vind deze wel passen in dit topic

quote:MonicaG schreef op 30 oktober 2016 @ 10:34:

[afbeelding]

Braak

Hier wordt een beeldbuistv met een grote ster erin al wekenlang opnieuw geplaatst. Reacties als "je weet wel wat je weggeeft" en "je kan 'm beter naar de stort brengen als je er vanaf wil" worden afgedaan met een "als je geen interesse hebt, reageer dan niet"... oh oh oh
I don't know what that means.
"GRATIS af te halen ... Moet vandaag nog weg !!!

2 lampen moeten vervangen worden . En de draaiknop van de timer is stuk , maar werkt nog prima ! Een handige Harry kan dat knopje zo vervangen ???? xxx"

De 'moet vandaag nog weg' intrigeert me wel, kan me niet voorstellen dat dat ding er al jaar en dag staat, tot ieders tevredenheid en dat je dan ineens zegt 'en nù moet ie weg'.

Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ie vandaag niet weggaat, flikkert ze 'm dan door het raam of zo?

Vragen vragen vragen

[img]http://img.diply.com/article-images/a/2 ... cy=desktop[/img]

mens ik zit aan mijn ontbijt.. Gatver de gatver brrrrr! Maar ehm ik heb weleens vernomen dat ongewassen ondergoed juist meer geld kan opleveren..

Dankzij de weggeefhoek leer ik hoe vies ik blijkbaar van andere ben (die strings zijn trouwen sowieso gewoon echt goor dat ligt niet aan mij; vind ik!). Ik dacht dat het meeviel aangezien ik regelmatig behoorlijk viezige (verwaarloosde) mensen en huizen tegenkom maar blijkbaar trek ik het zolang het maar niet mijn huis in hoeft..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Gadverdamme die strings!

Bh's vind ik ook zo goor. Ook al zegt iemand ze nog nooit te hebben gedragen.

Wat ik ook echt niet begrijp is hoe mensen tweedehands koelkasten,wasmachines, wc-pot en matras kunnen hebben.

Gadverdamme! Moet er echt niet aan denken dat ik slaap op een matras waar een ander op heeft liggen neuken, je eten uit een koelkast pakt die misschien wel van een zwijn is geweest.
quote:Chanoek schreef op 30 oktober 2016 @ 10:54:

Gadverdamme die strings!

Wat ik ook echt niet begrijp is hoe mensen tweedehands koelkasten,wasmachines, wc-pot en matras kunnen hebben.

Gadverdamme! Moet er echt niet aan denken dat ik slaap op een matras waar een ander op heeft liggen neuken, je eten uit een koelkast pakt die misschien wel van een zwijn is geweest.

Maar allez, een string die je nog kunt herstellen met ductape, is toch hartstikke creatief bedacht van die mevrouw

Wat betreft de tweedehands matrassen etc., ik zou het ook niet willen, maar aan de andere kant heb ik nog nooit voor de keuze gestaan tussen op de vloer slapen of op een gebruikte matras, (voor je kind) geen of tweedehands ondergoed.

Kan me wel voorstellen dat andere omstandigheden ook andere normen met zich meebrengen.
quote:Chanoek schreef op 30 oktober 2016 @ 10:54:

Gadverdamme die strings!

Ga je nooit naar een hotel?

En alleen thuis naar een wc?

Tweede hands ondergoed vind ik ook vies, maar bij de andere dingen ligt het eraan hoe het eruit ziet.
Heeft iemand voor mij een linkje naar deel 1? Bvd!
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Matrassen zou ik thuis niet tweedehands nemen, maar dat komt meer omdat die matrassen echt smerig zijn. Op vakantie kijk ik daar niet naar. De rest van de spullen kun je zelf schoonmaken en dan is het weer fris. Dat vind ik geen probleem.
quote:jackie_o schreef op 30 oktober 2016 @ 12:00:

Heeft iemand voor mij een linkje naar deel 1? Bvd!

Is je google kapot?

Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...
Niet aan Google gedacht! Dankjewel!
Confidence is not; "I know they'll like me". Confidence is; "I'll be fine if they don't".
Beetje offtopic, maar zag deze voorbij komen...

[img]http://img.diply.com/article-images/a/2 ... cy=desktop[/img]Wat de...
quote:Watervrouw2 schreef op 30 oktober 2016 @ 12:57:

Beetje offtopic, maar zag deze voorbij komen...

[afbeelding]Die kwam op Twitter ook al voorbij
WIE KAN IK BLIJ MAKEN MET EEN MEISJES FIEST VOOR EEN KIND VAN 4 TOT6 JAAR IK KIK KAN U WEL ZEHEN HOEAN GEEN FOTO MAKEN MAAR IK KAN U WEL ZEGEN GOE HIJ ER UIT ZIET ER STAT BLOEWMTJES OP U MAG HEM OP HALEN IN ...
quote:renate73-nw schreef op 01 november 2016 @ 08:33:

WIE KAN IK BLIJ MAKEN MET EEN MEISJES FIEST VOOR EEN KIND VAN 4 TOT6 JAAR IK KIK KAN U WEL ZEHEN HOEAN GEEN FOTO MAKEN MAAR IK KAN U WEL ZEGEN GOE HIJ ER UIT ZIET ER STAT BLOEWMTJES OP U MAG HEM OP HALEN IN ...er zijn mensen die dyslexie hebben , vind ik niet leuk dat men daar de spot mee drijft .
quote:bommetjebom schreef op 01 november 2016 @ 17:53:

[...]

er zijn mensen die dyslexie hebben , vind ik niet leuk dat men daar de spot mee drijft .Dit heeft niks met dyslexie te maken hoor.. Of kun je als dyslect ook alleen maar in hoofdletters typen?
quote:bommetjebom schreef op 01 november 2016 @ 17:53:

[...]

er zijn mensen die dyslexie hebben , vind ik niet leuk dat men daar de spot mee drijft .Als al degenen die op weggeefgroepen zo krakkemikkig schrijven dyslexie zouden hebben, dan wordt het hoog tijd voor een onderzoek naar het oorzakelijk verband

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven