Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !
donderdag 21 juli 2016 om 00:06
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook
De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !
Knipenplakuittopiceen:
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !
Knipenplakuittopiceen:
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
dinsdag 1 november 2016 om 22:23
quote:Watervrouw2 schreef op 30 oktober 2016 @ 12:57:
Beetje offtopic, maar zag deze voorbij komen...
[img]https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=5892D46F[/img]Dit is niet echt. Toch... TOCH???????????
[img]https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=5892D46F[/img]Dit is niet echt. Toch... TOCH???????????

vrijdag 4 november 2016 om 23:42
quote:Watervrouw2 schreef op 30 oktober 2016 @ 12:57:
[img]https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=5892D46F[/img]
[img]https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=5892D46F[/img]
zaterdag 5 november 2016 om 21:41

maandag 7 november 2016 om 13:13
quote:VanilleNoire schreef op 07 november 2016 @ 10:16:
hallo mensen ik zit bij een bewindvoeder en die laat onze zo van af woensdag zonder tv zite nu heb ik een vraagje heef er iemand een tv over met hdmi over zal echte heel gelukig zijn al vast budank
Schandalig van die bewindvoerder, als hij/zij ze nou liet zitten zonder eten oké, maar zonder tv?!
Geweldig topic dit zeg, ik denk dat ik me ook maar eens aan ga melden toch
hallo mensen ik zit bij een bewindvoeder en die laat onze zo van af woensdag zonder tv zite nu heb ik een vraagje heef er iemand een tv over met hdmi over zal echte heel gelukig zijn al vast budank
Schandalig van die bewindvoerder, als hij/zij ze nou liet zitten zonder eten oké, maar zonder tv?!
Geweldig topic dit zeg, ik denk dat ik me ook maar eens aan ga melden toch

maandag 7 november 2016 om 13:23

maandag 7 november 2016 om 19:47

maandag 7 november 2016 om 21:09
Wie heeft er een feiligheids bril over voor me dochter zo dat ze veilig kan werken op der stage en niet weer een splinter in der oog krijgd.
Ik zou toch maar een euro investeren en een vuurwerkbril bij Hans Anders gaan halen in plaats van afwachten tot je er een gratis hebt gekregen en hebt opgehaald.
Haar stagebedrijf verstrekt die niet zegt ze.
Ik zou toch maar een euro investeren en een vuurwerkbril bij Hans Anders gaan halen in plaats van afwachten tot je er een gratis hebt gekregen en hebt opgehaald.
Haar stagebedrijf verstrekt die niet zegt ze.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

maandag 7 november 2016 om 21:32
euh, heb je dan zelf helemaal niets?
Gevraagd inboedel:
bankstel
* salon tafel
* Bureau
* Bureaustoel
* Eethoek
* Tvkast
* Laminaat of zeil
* Witte verf
X Keuken
* Gasfornuis
* Koelkast
* Vriezer
* Wasmachine
* Laminaat of zeil
* Witte verf
X Slaapkamer
* Tweepersoons bed + matras
* Kleding kast
* Laminaat, zeil of vloerbedekking
* Verf
X Kinderkamer
* Ledikantje
* commode
* Babyfoon
* stapelbed + matrassen
* Roze en Blauwe verf
Gevraagd inboedel:
bankstel
* salon tafel
* Bureau
* Bureaustoel
* Eethoek
* Tvkast
* Laminaat of zeil
* Witte verf
X Keuken
* Gasfornuis
* Koelkast
* Vriezer
* Wasmachine
* Laminaat of zeil
* Witte verf
X Slaapkamer
* Tweepersoons bed + matras
* Kleding kast
* Verf
X Kinderkamer
* Ledikantje
* commode
* Babyfoon
* stapelbed + matrassen
* Roze en Blauwe verf

woensdag 9 november 2016 om 10:52
Voor een tienermoeder zonder inkomsten die pas uit huis geplaatst ben ik op zoek naar:
Rosé muurverf. Nachtkastje,[ beddengoed baby ( meisje) en moeder 140/200. Wasrekje, schoonmaakpakket/ voedselpakket / baby ( potjes fruit/ groente) muurstickers baby. Accessoires voor woonkamer, spiegel, fotolijsten
Kussentjes voor op de bank.
Echt eerste levens behoefte
Rosé muurverf. Nachtkastje,[ beddengoed baby ( meisje) en moeder 140/200. Wasrekje, schoonmaakpakket/ voedselpakket / baby ( potjes fruit/ groente) muurstickers baby. Accessoires voor woonkamer, spiegel, fotolijsten
Echt eerste levens behoefte
woensdag 9 november 2016 om 11:00
quote:renate73-nw schreef op 09 november 2016 @ 10:52:
Voor een tienermoeder zonder inkomsten die pas uit huis geplaatst ben ik op zoek naar:
Echt eerste levens behoefte Ik mis de houten borden die welkom spellen ed in dit lijstje.
Echt eerste levens behoefte Ik mis de houten borden die welkom spellen ed in dit lijstje.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 9 november 2016 om 11:15
"Even om te peilen; zijn er mensen die per half februari geïnteresseerd zouden zijn in:
Ong 60m2 laminaat
Keuken met gasfornuis, oven, vaatwasser, gootsteen, kraan (alles van de keuken in 1 keer!)?
Het zal pas na de 15e beschikbaar zijn, maar ik ben nu al even benieuwd, voordat ik ga plannen dat alles er hardhandig (lees:kapot) uit gesloopt wordt."
Zonder foto of afmetingen en meteen wil 5 man de keuken of het laminaat wel. Maar ja lijkt me tricky zover van te voren. Mensen komen vaak zat afspraken die ze twee dagen geleden gemaakt hebben niet na dus na zoveel tijd.. Ik zou dit nooit doen, de kans dat je aan het eind van de rit op het laatste moment toch zelf de vloer en de keuken staat te slopen en afvoeren (dat laatste is vooral ellende) lijkt me te groot. Misschien ligt het aan mij maar ik heb bij een verhuizing geen zin in dat soort tegenvallers.
Ong 60m2 laminaat
Keuken met gasfornuis, oven, vaatwasser, gootsteen, kraan (alles van de keuken in 1 keer!)?
Het zal pas na de 15e beschikbaar zijn, maar ik ben nu al even benieuwd, voordat ik ga plannen dat alles er hardhandig (lees:kapot) uit gesloopt wordt."
Zonder foto of afmetingen en meteen wil 5 man de keuken of het laminaat wel. Maar ja lijkt me tricky zover van te voren. Mensen komen vaak zat afspraken die ze twee dagen geleden gemaakt hebben niet na dus na zoveel tijd.. Ik zou dit nooit doen, de kans dat je aan het eind van de rit op het laatste moment toch zelf de vloer en de keuken staat te slopen en afvoeren (dat laatste is vooral ellende) lijkt me te groot. Misschien ligt het aan mij maar ik heb bij een verhuizing geen zin in dat soort tegenvallers.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
woensdag 9 november 2016 om 11:18
woensdag 9 november 2016 om 13:00
quote:Biebeltje schreef op 09 november 2016 @ 12:58:
"Chupa Chups toren. Let op: houdbaarheidsdatum = 02/2015." (incl. Foto van de toren gevuld met lollies).
Ook pas bijna 2 jaar over datum, maar nog genoeg animo voor blijkbaar...Wat kan er nou over datum gaan bij suiker? Daar zou ik ook geen problemen mee hebben hoor. In ieder geval goed dat het duidelijk is op de foto.
"Chupa Chups toren. Let op: houdbaarheidsdatum = 02/2015." (incl. Foto van de toren gevuld met lollies).
Ook pas bijna 2 jaar over datum, maar nog genoeg animo voor blijkbaar...Wat kan er nou over datum gaan bij suiker? Daar zou ik ook geen problemen mee hebben hoor. In ieder geval goed dat het duidelijk is op de foto.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat