Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 31 maart 2017 @ 17:21:

Wat een gedoe voor zo'n lilluk ding



Ik zou expres 25 reacties plaatsen met dubbele nummers of nummers boven 2000



Of als je dan geloot bent onmiddellijk overenthousiast reageren dan 25 afspraken maken die je niet nakomt
Alle reacties Link kopieren
En dan wil je zeker ook geen recensie voor haar schrijven? (zelfde persoon die een tijd terug om recensies vroeg)



Na vier uur 95 reacties waarvan een derde van plaatser die er constant bovenop zit om mensen te melden dat ze een dubbel nummer hebben of twee nummers neergezet hebben.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren




Humor in de regio.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Hoeveel mensen hebben gereageerd?
Alle reacties Link kopieren
"LEES DE REGELS VAN DEZE LOTING ANDERS DOE JE NIET MEE!!!!

Deze keer maak ik 2 winnaars bekend die voor 20€ een tegoed bon of kaart mogen uitzoeken naar eigen keuze, H&M/Intertoys/VVV bon enz

(Geen contant geld)

Wat moet je doen??

Tagg jezelf of een ander en geef aan wat je graag wil hebben!

Je mag 1x iemand taggen als t nu jezelf is of een ander dat maakt niet uit!!

Krijg je een like dan doe je mee en zit je in de emmer!!

Einde loting zondag 30 april 19uur

Winnaar dient zich binnen 24uur te melden anders gaat t naar de volgende!!"



Zelfde loting mevrouw. Mijn hemel wat een aandachtsh**r zeg. Hoewel ook treurig dat je zo weinig te doen hebt en zo eenzaam bent dat je op deze manier contact en waardering moet kopen natuurlijk.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
"Aangeboden; choco cornflakes van lidl, doos heb ik niet meer" "Bij meerdere gegadigden kies ik zelf iemand uit"

Met daaronder een foto van iets bruins in een doorzichtige plastic (pedaalemmer)zak
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 06 april 2017 @ 16:23:

"Aangeboden; choco cornflakes van lidl, doos heb ik niet meer" "Bij meerdere gegadigden kies ik zelf iemand uit"

Met daaronder een foto van iets bruins in een doorzichtige plastic (pedaalemmer)zak

Geweldig ook die zin 'bij meerdere gegadigden kies ik zelf iemand uit'



Alsof ze iets vreselijk unieks hebben waar mensen om gaan vechten!
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 06 april 2017 @ 17:05:

[...]



Geweldig ook die zin 'bij meerdere gegadigden kies ik zelf iemand uit'



Alsof ze iets vreselijk unieks hebben waar mensen om gaan vechten!

Erg hè.

Ik heb het ook niet ruim maar ik sla liever een ontbijt over dan dat ik ga bedelen om iets wat waarschijnlijk nog geen euro kost.
Heb iemand blij gemaakt met een bureau. Moeder kwam het met haar kind ophalen en was helemaal gelukkig.



Had ook nog een zak prullen waar ik vanaf wilde. Iemand zou die op komen halen maar moeilijk moeilijk. Ik zei dat het gisterenavond wel kon, maar dat ik ook nog ergens boodschappen moest doen dus dat ze van tevoren een tijd aan moest geven. Uiteindelijk liep de hele avond wat anders en wilde mevrouw dat ik eerder thuis kwam van een etentje want anders kon ze pas volgende week.
Alle reacties Link kopieren
quote:intothewild schreef op 06 april 2017 @ 17:36:

Uiteindelijk liep de hele avond wat anders en wilde mevrouw dat ik eerder thuis kwam van een etentje want anders kon ze pas volgende week.



Waar is het fout gegaan in de opvoeding
Deze kom ik nu tegen



Gezocht: schoonmaaktster voor bij mij thuis in xxxxxxxx Ca 2 a 3 uur per week of iets meer uren en dan per 2 weken. Ik zoek kwaliteit. Ruil tegen iets wat ik heb of kan, komen we wel uit



Alle reacties Link kopieren
Tsssss ik denk dat daar geen reactie op komt.De meeste schoonmaaksters werken om een centje te verdienen niet om elke 2 weken een dingetje uit te zoeken.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 06 april 2017 @ 18:52:

Deze kom ik nu tegen



Gezocht: schoonmaaktster voor bij mij thuis in xxxxxxxx Ca 2 a 3 uur per week of iets meer uren en dan per 2 weken. Ik zoek kwaliteit. Ruil tegen iets wat ik heb of kan, komen we wel uit



Alle reacties Link kopieren
Nou voor een auto, computer of wasmachine wil ik best 2 uurtjes komen soppen.

Die heeft ze vast wel staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 06 april 2017 @ 18:52:

Deze kom ik nu tegen



Gezocht: schoonmaaktster voor bij mij thuis in xxxxxxxx Ca 2 a 3 uur per week of iets meer uren en dan per 2 weken. Ik zoek kwaliteit. Ruil tegen iets wat ik heb of kan, komen we wel uit



Als ze bij mij kan komen poetsen dan wil ik er wel over nadenken
Advertentie is inmiddels verwijderd zie ik Er staat geen plaatje bij en dan is het tegen de regels.



Het was trouwens een HIJ
Alle reacties Link kopieren
Er MOET een plaatje bij?

Wtf
Ja MOET is een regel en MOET binnen 21 dagen zelf de advertie verwijderen anders word je uit de groep gegooid.
Alle reacties Link kopieren
Pfff vermoeiend zeg.
Och haal er leuke dingen vandaan voor een appel en een ei. Pas nog een heel kleding pakket bij iemand opgehaald voor 3 pakken extra pure hagelslag. Alles past en is nog netjes.
Alle reacties Link kopieren
Snap ik hoor. Haal er ook wel eens wat leuks vandaan.

Zoon (bijna 18) kijkt wel eens over mijn schouder mee omdat hij zijn eerste inboedel zo bij elkaar wil sprokkelen.
edit
anoniem_64c3ed0a3df89 wijzigde dit bericht op 06-04-2017 23:36
Reden: is al opgelost
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 06 april 2017 @ 19:26:

Advertentie is inmiddels verwijderd zie ik Er staat geen plaatje bij en dan is het tegen de regels.



Het was trouwens een HIJAls hij dan een plaatje van zichzelf en betaling in natura had aangeboden, was het misschien nog interessant geworden
Such a beautiful place to be with Friends.
niet echt weggeefhoek, maar kwam deze vandaag op fb tegen



Alle reacties Link kopieren
Die stond bij mij ook op een groep, voor 15€

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven