Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
MwTheelepel schreef:
27-05-2017 22:35
Afbeelding

"Deel van een bankstel, je kan het onderste deel eruit schuiven en dan kunnen er twee personen (een nachtje) op slapen als je er nog een voetgedeelte bij improviseert. Rug- en armleuning zijn twee losse onderdelen.
Gehavend maar zit erg lekker.
"


Iemand heeft geen zin om naar de stort te rijden denk ik..

Dat schaakstuk fascineert me mateloos. Is het daar neergezet? Is het om te laten zien dat je ook kan schaken op het bed? Krijg je het erbij?
Orangetree wat een naarlingen.

Ik heb altijd gegoede types (lijkt. Misschien had die laatste haar cabrio wel geleend en was haar rayban nep) die mijn gratis spullen komen ophalen.
Ik ben sinds kort lid van onze lokale weggeefhoek en kom net deze oproep tegen:

Ik ben opzoek naar wat huishoudelijke spullen. Ik ga deze week al op mezelf wonen en zoek nog een aantal dingen.
- Wasmachine
- Koelkast
- Stofzuiger
- Grote staande lampen en/of kleine
- Nachtkastje
- Hoekbank (liefst grijs of donker)
- Salontafeltje
Liefst voor zo weinig mogelijk want ik heb een laag budget.


Ben ik nou gek dat ik dit ietwat overdreven vind om te vragen? Als je niet eens in staat bent om een wasmachine/lamp/salontafeltje bij de kringloop op de kop te tikken, moet je dan wel het huis uit?
Sommige mensen weten niet dat er kringloopwinkels bestaan.
Misschien even tippen en een adres in de buurt toevoegen?
Beter.Laat schreef:
12-06-2017 16:26
Sommige mensen weten niet dat er kringloopwinkels bestaan.
Misschien even tippen en een adres in de buurt toevoegen?
Iemand tipte dit inderdaad, maar kreeg een vrij onbeschofte reactie terug. Ze vroeg het hier immers niet voor niks. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
10-06-2017 19:27
Orangetree wat een naarlingen.

Ik heb altijd gegoede types (lijkt. Misschien had die laatste haar cabrio wel geleend en was haar rayban nep) die mijn gratis spullen komen ophalen.
Als ik verder alles gratis zou krijgen, zou ik ook een Rayban en een cabrio kunnen betalen :winkie:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
12-06-2017 18:36
Als ik verder alles gratis zou krijgen, zou ik ook een Rayban en een cabrio kunnen betalen :winkie:
Je moet groter denken. Ik zeg, huisje aan de Rivièra.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Afbeelding

Te koop,visbak en als erop en deraan ,produchten just nieuw gekocht en die magneetsponje ook,maar omdat vis gestorven is doe ik hem weg,wie eerst bot doe mag hem

Een vis, we hebben het hier over een vis die gestorven is. Ik bedoel, ben je dan in de rouw of wat schuilt erachter dat er niet gewoon een nieuwe goudvis inkomt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien waren ze een vis hebben eigenlijk wel zat maar wilde ze er zolang het beestje leefde wel goed voor zorgen?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Tjonge jonge, ik heb een kast over en dacht 'laat ik die op een weggeefgroep zetten'.
Nou was het al een hele klus een weggeefgroep in de omgeving te vinden. Er waren er een paar, maar die hadden maar 10 leden ofzo. Uiteindelijk een gevonden met een respectabele hoeveelheid leden, aangemeld, geaccepteerd en klaar.
Kast op de foto gezet, van meerdere kanten zodat men zich een goed beeld van het ding kan vormen. Maten erbij en gaan.
Aangezien dingen als oude videobanden gretig aftrek vonden in deze groep, dacht ik dat een in prima staat verkerend meubel ook wel goed zou lopen.....
Niet dus, na een hele week nog geen een reactie, niks noppes nada.

Ik snap er niks van. De kast is niet beschadigd, is niet onwijs lelijk (gewoon een standaard grenen ladenkast van de ikea), is niet monsterlijk groot en zwaar.
Ik heb hem er maar weer afgehaald en mezelf uit de groep verwijderd. :(
MwTheelepel schreef:
21-06-2017 13:07
Misschien waren ze een vis hebben eigenlijk wel zat maar wilde ze er zolang het beestje leefde wel goed voor zorgen?
inderdaad, ik had ooit een parkiet en had net een nieuwe zak voer en schelpenzand gekocht toen het beestje het loodje legde. Ik had ook geen zin in weer een vogel, dus heb ik alles op MP gezet.
Het grappige is.. Althans grappig.
Wanneer je iets nieuws voor €10 of €5 euro erop zet.. Er niemand op reageert, maar als het gratis is dan komen hele volksstammen erop af! Daar kan ik niet tegen.

En ook dat mensen bieden, of roepen 'interesse' en vervolgens niks meer laten horen

GRR
Spookiieej schreef:
21-06-2017 13:20
Het grappige is.. Althans grappig.
Wanneer je iets nieuws voor €10 of €5 euro erop zet.. Er niemand op reageert, maar als het gratis is dan komen hele volksstammen erop af! Daar kan ik niet tegen.

En ook dat mensen bieden, of roepen 'interesse' en vervolgens niks meer laten horen

GRR
mijn kast was gratis, maar alsnog wilde niemand hem hebben. JAmmer, ik hoopte op zielige verhalen of tenenkrommende dingen met het ophalen zodat ik dat hier kon delen.
MwTheelepel schreef:
21-06-2017 13:07
Misschien waren ze een vis hebben eigenlijk wel zat maar wilde ze er zolang het beestje leefde wel goed voor zorgen?
Ah dat zou ook nog kunnen eigenlijk. Ik ging er vanuit dat de vis ook net aangeschaft was.
Starshine-2 schreef:
21-06-2017 13:37
mijn kast was gratis, maar alsnog wilde niemand hem hebben. JAmmer, ik hoopte op zielige verhalen of tenenkrommende dingen met het ophalen zodat ik dat hier kon delen.
Ik kan me je teleurstelling helemaal voorstellen :devil:
Alle reacties Link kopieren
Starshine-2 schreef:
21-06-2017 13:37
mijn kast was gratis, maar alsnog wilde niemand hem hebben. JAmmer, ik hoopte op zielige verhalen of tenenkrommende dingen met het ophalen zodat ik dat hier kon delen.
:rofl:

Ik vind het wel lief van je dat je zelfs je kast er voor op wilde offeren. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
22-05-2017 14:41
Heb er een prima ikeakast opstaan. Gratis. Staat in de weg. Er nog duidelijk bijgezegd en geschreven; "neem iemand mee, is zwaar en vanwege een baarmoederoperatie eerder deze week kan ik niet helpen". Enfin, verloot. Staat er een stel voor de deur, ik zie er echt heel overduidelijk goed ziek uit (4 dagen terug geopereerd en baarmoeder en deel blaas verwijderd, en er staat een ziekenhuisbed in de kamer en ik strompel en ik mag nog geen vork van de grond oprapen...l) roepen ze van boven of ik even wat planken kan aanpakken beneden want zegt hij; "je moet er wat voor over hebben als je er van af wil". Ik heb hem nog net niet het trapgat doorgetrokken. Had er graag inwendig doorgebroken hechtingen en een extra opname voor nodig gehad......

Toen man thuis was zei hij dat hij ze het huis uitgeschopt had en de kast persoonlijk naar de werf gebracht had
Wat was je antwoord?

Die zin 'je moet er iets voor over hebben ... ' zou mij gruwelijk irriteren.
Alsof hij de barmhartige samaritaan is die jou van je spullen af helpt.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
10-06-2017 19:24
Dat schaakstuk fascineert me mateloos. Is het daar neergezet? Is het om te laten zien dat je ook kan schaken op het bed? Krijg je het erbij?
Misschien om een gat te verbergen? ;-)

Die vloerbedekking ook daar rechts; het lijken me een stel smeerkezen bij elkaar.
dianaf schreef:
21-06-2017 15:44
:rofl:

Ik vind het wel lief van je dat je zelfs je kast er voor op wilde offeren. ;-D
:rofl:
Ja he. Nu staat hij hier gewoon nog in de weg te staan. Misschien later nog eens proberen.
Iemand biedt een tijgerprintservies aan. "Gebruikt en beschadigd. Voor de liefhebber."
Duhus.
Alle reacties Link kopieren
Op "mijn" weggeefhoek regent het Jamie Oliver boeken :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
22-06-2017 22:04
Op "mijn" weggeefhoek regent het Jamie Oliver boeken :biggrin:
allemaal postcodeloterijmensen dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Starshine-2 schreef:
21-06-2017 13:37
mijn kast was gratis, maar alsnog wilde niemand hem hebben. JAmmer, ik hoopte op zielige verhalen of tenenkrommende dingen met het ophalen zodat ik dat hier kon delen.
Volgende keer een paar tientjes voor vragen, zal je zien dat ze gaan afdingen. Iets wat gratis is, is vast niet goed meer, dus dat wil je niet, maar als je kunt afdingen mak je nog "winst" verkooptechniek is dat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bij ons nu een hamster. En zo'n TWEE van die ouderwetse televisies, waar iemand nog interesse in heeft ook :rofl:
Ennuh ...
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Afbeelding


Wat is dat nou voor omgeving??

Ook nog iemand die om half negen een paar schoenen online zet die vanavond nog opgehaald moeten worden. De enige reactie is van iemand die dat wel erg laat vindt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven