Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !
donderdag 21 juli 2016 om 00:06
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook
De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !
Knipenplakuittopiceen:
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !
Knipenplakuittopiceen:
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
zondag 2 juli 2017 om 22:59
De aanbieder heeft niet eens de moeite genomen om die af te wassen... Wat hebben andere mensen hieraan? Slecht dat de beheerder van de groepen het niet verwijderd.prada schreef: ↑25-06-2017 13:57Iemand nog een bestekbak?![]()
[IMG///]http://i68.tinypic.com/2nuhitc.jpg[/IMG]

maandag 3 juli 2017 om 10:58
Even ook weer leuke verhalen tussendoor:
Vrijdagavond is mijn oude koffiezetapparaat opgehaald door een student. Wel na een hoop gedraai van degene die hem eerst op zou komen halen, die kon alleen donderdag overdag en was het vervolgens vergeten. Ik ben toen gewoon eerlijk geweest: ik zet hem weer in de groep, en als iemand anders hem eerder kan halen dan jij (zou ondertussen na het weekend worden) dan is hij weg. Dat het vervolgens zo snel ging vond ik dus eigenlijk om twee redenen fijn: omdat het nu zo snel was afgehandeld, én omdat het me verder gedoe bespaarde
En morgenavond ga ik als alles goed loopt wat stekjes van binneplanten ruilen met iemand. Dat vind ik ook superleuk, ook omdat ik op haar advertentie reageerde, en ik zo meteen iets terug kan doen. Dankzij dat ene stekje die ik ooit van mijn moeder kreeg, en waar ik nu weer heel veel stekjes vanaf kan halen ...
Vrijdagavond is mijn oude koffiezetapparaat opgehaald door een student. Wel na een hoop gedraai van degene die hem eerst op zou komen halen, die kon alleen donderdag overdag en was het vervolgens vergeten. Ik ben toen gewoon eerlijk geweest: ik zet hem weer in de groep, en als iemand anders hem eerder kan halen dan jij (zou ondertussen na het weekend worden) dan is hij weg. Dat het vervolgens zo snel ging vond ik dus eigenlijk om twee redenen fijn: omdat het nu zo snel was afgehandeld, én omdat het me verder gedoe bespaarde

En morgenavond ga ik als alles goed loopt wat stekjes van binneplanten ruilen met iemand. Dat vind ik ook superleuk, ook omdat ik op haar advertentie reageerde, en ik zo meteen iets terug kan doen. Dankzij dat ene stekje die ik ooit van mijn moeder kreeg, en waar ik nu weer heel veel stekjes vanaf kan halen ...

woensdag 5 juli 2017 om 07:33
woensdag 5 juli 2017 om 08:25
Dit is echt enorm raadselachtig...laat die mensen lekker een huisje huren
donderdag 6 juli 2017 om 10:04
Ook niet te doen als je wel een timmermansoog hebt...MwTheelepel schreef: ↑05-07-2017 15:09"Kast. Maten kun je ongeveer zo schatten. Deze week ophalen"
Ja makkie met zo een duidelijke foto inderdaad!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 6 juli 2017 om 17:38
Vorige week heb ik 2 motortassen weggegeven via de weggeefhoek hier. Werden snel opgehaald door iemand uit de buurt verderop, kreeg daarna nog een mail dat ze pasten en hij er blij mee was. Gaat net de deurbel, staat dezelfde man voor de deur met een mooie bos zonnebloemen, als dank voor de tassen. Ik was helemaal verrast, erg leuk!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

donderdag 6 juli 2017 om 17:54
of het zijn haar advertenties die we af staan te kraken

donderdag 6 juli 2017 om 18:11

vrijdag 7 juli 2017 om 09:09
Misschien heeft de aanbieder wel last van het 'slappe handjes-syndroom' en kàn ze dus niet afwassen.
Niet zo snel oordelen hoor.
(Je zou haar uit coulance ook een vaatwasser voor de bestekbak kunnen geven)

vrijdag 7 juli 2017 om 16:08
Stel jij hier nu een diagnose?Starshine-2 schreef: ↑07-07-2017 09:09Misschien heeft de aanbieder wel last van het 'slappe handjes-syndroom' en kàn ze dus niet afwassen.
Niet zo snel oordelen hoor.
(Je zou haar uit coulance ook een vaatwasser voor de bestekbak kunnen geven)

vrijdag 7 juli 2017 om 22:24
Geweldig topic dit (deel 2 uit, deel 1 nu druk aan het lezen)..
Dit pareltje (het is even reallife, dus geen weggeefhoek, marktplaats of FB) staat al zeker 2 jaar langs de weg. Een vies, simpel tuintafeltje..
Foto vanuit een rijdende auto, maar ik kan je zeggen dat ze hier al twee jaar lang 50€ voor proberen te krijgen. En het lukt maar niet. Zo vreemd!
(Mocht iemand interesse hebben kan ik de lokatie wel doorgeven)
http://nl.tinypic.com/r/r23g5u/9
Dit pareltje (het is even reallife, dus geen weggeefhoek, marktplaats of FB) staat al zeker 2 jaar langs de weg. Een vies, simpel tuintafeltje..
Foto vanuit een rijdende auto, maar ik kan je zeggen dat ze hier al twee jaar lang 50€ voor proberen te krijgen. En het lukt maar niet. Zo vreemd!

(Mocht iemand interesse hebben kan ik de lokatie wel doorgeven)
http://nl.tinypic.com/r/r23g5u/9
misshuo wijzigde dit bericht op 07-07-2017 22:24
Reden: Plaatje werkt niet
Reden: Plaatje werkt niet
4.74% gewijzigd

zondag 9 juli 2017 om 08:15
Dankzij dit topic ook lid geworden van de plaatselijke weggeefhoek
Sta er inderdaad van te kijken waar mensen wel niet om durven te vragen....
Zelf eens een magnetron weggegeven (1 jaar oud,was toch te klein) kreeg me toch een paar sjappies aan de deur die dat ding nog net niet uit mijn handen trokken en heeeeel snel wegreden...
En van de week weer een vraag: we willen naar de Wildlands in Emmen maar komen 1 vrijkaartje te kort,wie heeft er nog 1 over?
Vind dat toch echt bedelen hoor...

Zelf eens een magnetron weggegeven (1 jaar oud,was toch te klein) kreeg me toch een paar sjappies aan de deur die dat ding nog net niet uit mijn handen trokken en heeeeel snel wegreden...

En van de week weer een vraag: we willen naar de Wildlands in Emmen maar komen 1 vrijkaartje te kort,wie heeft er nog 1 over?

zondag 9 juli 2017 om 13:54
Hmm dat laatst komt vaak voor, vragen voor vrijkaartjes. Vind ik geen bedelen hoor. Vaak krijgen mensen die kaartjes gratis bij een actie en als er dan toch geen gebruik van wordt gemaakt vind ik dit een goede oplossing. Het is al bijna niet meer te betalen voor een modaal gezin, die attractieparken.Agapanthus schreef: ↑09-07-2017 08:15Dankzij dit topic ook lid geworden van de plaatselijke weggeefhoek![]()
Zelf eens een magnetron weggegeven (1 jaar oud,was toch te klein) kreeg me toch een paar sjappies aan de deur die dat ding nog net niet uit mijn handen trokken en heeeeel snel wegreden...![]()

zondag 9 juli 2017 om 18:06
Er zijn meerder acties geweest waarbij mensen vrijkaarten kregen. Vind helemaal niet raar dat je vraagt of iemand nog zo'n kaartje over heeft.Agapanthus schreef: ↑09-07-2017 08:15Dankzij dit topic ook lid geworden van de plaatselijke weggeefhoek![]()
Zelf eens een magnetron weggegeven (1 jaar oud,was toch te klein) kreeg me toch een paar sjappies aan de deur die dat ding nog net niet uit mijn handen trokken en heeeeel snel wegreden...![]()
Ik zou als ik ze heb ook reageren. Zet er zelf ook vaak kortingskaarten of vrijkaarten op als ik die niet gebruik voor anderen.
Vind dat geen bedelen.

zondag 9 juli 2017 om 22:02
Ja maar als je al 3 vrijkaartjes hebt dan kun je toch best 1 kaartje zelf betalen?prada schreef: ↑09-07-2017 13:54Hmm dat laatst komt vaak voor, vragen voor vrijkaartjes. Vind ik geen bedelen hoor. Vaak krijgen mensen die kaartjes gratis bij een actie en als er dan toch geen gebruik van wordt gemaakt vind ik dit een goede oplossing. Het is al bijna niet meer te betalen voor een modaal gezin, die attractieparken.