Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
En dan kun je bij de postcodeloterij nog meeloten naar meer van dat soort boeken. Waarde 29,95. Ik sla over
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Weet je nog, in de goede oude tijd met die catalogussen van de Neckermann en Otto. Mijn moeder is postbode geweest, die heeft ons toen ook verboden om ooit zo'n catalogus te bestellen. :whip:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
07-03-2018 14:16
Weet je nog, in de goede oude tijd met die catalogussen van de Neckermann en Otto. Mijn moeder is postbode geweest, die heeft ons toen ook verboden om ooit zo'n catalogus te bestellen. :whip:
Nu 1x per jaar Ikea boeken, gewoon huis-aan-huis maar ze zetten. Er slim een adres op, zodat je hem overal moet bezorgen 😡😡
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
07-03-2018 15:35
Nu 1x per jaar Ikea boeken, gewoon huis-aan-huis maar ze zetten. Er slim een adres op, zodat je hem overal moet bezorgen 😡😡
Ik snap niet dat ze dat soort boeken niet afschaffen, Ikea heeft een prima site waar je alles op kunt vinden
Alle reacties Link kopieren
Op de hoek: gratis af te halen 45m2 stoeptegels. Wel zelf eruit halen

:rofl:

Ja een klusjesman of hovenier moet je betalen he, en vervolgens kost het ook nog geld om de boel af te voeren...
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me stierlijk aan mensen, die producten of bonnen die ze gewonnen hebben op Vakantie Veilingen, proberen te verkopen voor de hoofdprijs... onder het mom van het is “zoveel waard dus ik wil er .... voor hebben”
Such a beautiful place to be with Friends.
pearle schreef:
07-03-2018 22:39
Op de hoek: gratis af te halen 45m2 stoeptegels. Wel zelf eruit halen

:rofl:

Ja een klusjesman of hovenier moet je betalen he, en vervolgens kost het ook nog geld om de boel af te voeren...
Da's niet heel raar toch? Tweedehands stoeptegels gaan voor zo'n 6 euro per m2, dus dan ben je al snel bijna 300 euro kwijt. Kan me heel goed voorstellen dat iemand er best een paar uurtjes voor overheeft om die stoeptegels dan zelf uit te graven. Ben je, als je minimum uurloon rekent voor je werk, alsnog vele malen goedkoper uit.
Dubbel :'(
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
07-03-2018 15:51
Ik snap niet dat ze dat soort boeken niet afschaffen, Ikea heeft een prima site waar je alles op kunt vinden
Ik kwam er van de week achter dat ik zelf het vinkje *boek bezorgen* uit kan zetten op de website van de Ikea. Ik vind het al irritant om het te ontvangen.....laat staan t bezorgen...
Alle reacties Link kopieren
Niet op een weggeefhoek maar op een veilinghoek en er is warrempel nog 2 euro op geboden ook,brrrr.

Afbeelding
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Gatverderrie :sick: gooi dat ranzige ding toch weg denk ik dan, daar doe je ons allemaal een groot plezier mee..
Hier staat een heel mooie tv te koop op de verkoophoek die maar 1 heel klein nadeeltje heeft, het beeld valt weg na 5 minuten maar das niet erg want het geluid doet het prima aldus de verkoper dus wie biedt?? Geen onzinbiedingen graag! :facepalm: echt, als ik alleen geluid wil dan koop ik wel een radio en geen tv toch?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Such a beautiful place to be with Friends.
:woa:
Nou, ik twijfel nog hoor. Ze dragen toch zorg voor hun spullen denk ik. :facepalm:
KyloRen schreef:
09-04-2018 21:20
''GRATIS DRESSOIR
AS ZONDAG AF HALEN ANDERS GAAT NAAR DE STORT
plankje van de la hebben we nog''

Afbeelding

Echt, waarom... :'(
O_O

Ik ben best een rommelkont, maar zo zou ik niet kunnen leven. Laat staan zo iets op een weggeefhoek zetten.
Ik denk dan altijd naïef: misschien zijn ze grote kuis aan het houden en zijn ze alle dozen van hun zolder aan het uitruimen. Dan maken ze een selectie wat blijft, wat ze verkopen en wat weggegeven wordt. En daarom is het nu even rommelig.

Vast niet he?
Alle reacties Link kopieren
aspirientje schreef:
10-04-2018 08:56
Ik denk dan altijd naïef: misschien zijn ze grote kuis aan het houden en zijn ze alle dozen van hun zolder aan het uitruimen. Dan maken ze een selectie wat blijft, wat ze verkopen en wat weggegeven wordt. En daarom is het nu even rommelig.

Vast niet he?
En op die kast die je net van zolder hebt gehaald, plant je even je tv , die er dan weer af moet als de kast weggaat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik had het vooral over de bergen speelgoed ernaast die op een hoopje gegooid liggen :)
Alle reacties Link kopieren
Kan opeens geen plaatjes meer plakken... :(
Alle reacties Link kopieren
Heeft dat iets met het nieuwe FB privacy gedoe te maken dat ik geen foto's meer van de weggeefhoek ( dus van leden daarvan) kan kopiëren?

Jammer had net weer een pareltje
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
23-04-2018 21:56
Heeft dat iets met het nieuwe FB privacy gedoe te maken dat ik geen foto's meer van de weggeefhoek ( dus van leden daarvan) kan kopiëren?

Jammer had net weer een pareltje
Balen. Misschien opslaan en dan zelf ergens uploaden dan?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Screenshot maken misschien?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

"Grote hoekbank. Vies maar zit nog goed. Pu X. Alleen reageren bij interesse, dit is geen forum."

Eerste reactie: Wouw :-?

Tweede reactie:

Afbeelding



:rofl: Niemand wil het hebben.. Echt, gooi dat gore ding gewoon weg. Schaamteloos ook weer. :nooo:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan blijkbaar gewoon een foto plakken dus?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
O wat erg die bank! O_O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven