Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Deze kwam ik net tegen :rofl:
Afbeelding
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Ik zag deze week een matras met urinevlekken. "Hoes is wasbaar" Nou, had dat dan gedaan, pipo!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het zichtbaar is.
jennie77 wijzigde dit bericht op 29-08-2020 20:56
89.74% gewijzigd
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
jennie77 schreef:
29-08-2020 20:51
Deze kwam ik net tegen :rofl:
Afbeelding

plaatje werkt niet
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 29-08-2020 20:55
25.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://myalbum.com/album/Ek85gELLqJxe
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het linkje wel.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik moest effe kijken wat er zo grappig was. Ik zag eerst alleen de foto's.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons laatst in de hal van de flat, een matras met een briefje "om mee te nemen" met een gele vlek erin.
Nou, bedankt voor je brandgevaarlijke afval...
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Deze wordt bij ons op de verkoophoek aangeboden.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
:woa:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Te koop aangeboden:

Deze Ford Ka-pot aangeboden!
Bij deze bied ik het slipje van Dries Roelvink te koop aan.
Het kanariegele monster matched waarschijnlijk bij je tanden.
Hij is uit 2008. Dus 12 jaar oud. Valt dus niet meer in de catagorie wat priesters lekker vinden.
Zoals je ziet, is hij flink gehavend. Heeft her en der een ongelukje gehad, en verzekeringsgeld is opgegaan aan bacardi i.p.v. te laten repareren. Kortom: de schade zit er nog. En als bonus, krijg je de gratis roest erbij!
De kilometers vallen wel mee 156xxx. Je zou het moeten lopen, dan is het allerjezus veel.
De uitlaat maakt wat lawaai, dussuhhh dikke tuning jonguh! Ohnee het is alleen geen tuning.
Binnenkant? Ja gebruikt... drankie, happie... de laatste tijd in de auto gedaan omdat de horeca dicht is he. 🤷🏻‍♀️
Ik heb er 2 sleutels bij, dus als je de ene kwijt bent, of niet meer kan vinden is er nog een reserve sleutel. Ik moet alleen even kijken of ik hem kan vinden, want ik ben hem kwijt.
Heeft centrale vergrendeling en stuurbekrachtiging. Dus die sterke rukarmen heb je niet nodig hij stuurt zo licht als een veertje.
Hij heeft ook nog A-P-Ka.
Vorige week is het mormel gekeurd en dus tot 26 oktober 2021 apk. Ongeveer even lang als de toekomstige lockdown dus.
Eerste eigenaar. Kan wel zeggen zuinig op geweest, maar dat was ik niet.
De prijs.
Ook niet geheel onbelangrijk. Bieden vanaf 250. Dus Abi, kom niet wat is lagste prijs. 250. Euro's geen roepies, lira's of dirham. Euries.
Pas reageren als die heks die naast je zit op de bank toestemming geeft. Je gewoon knaken hebt, want ik ga niet tot de 20e wachten.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
01-11-2020 20:44
Te koop aangeboden:

Deze Ford Ka-pot aangeboden!
Bij deze bied ik het slipje van Dries Roelvink te koop aan.
Het kanariegele monster matched waarschijnlijk bij je tanden.
Hij is uit 2008. Dus 12 jaar oud. Valt dus niet meer in de catagorie wat priesters lekker vinden.
Zoals je ziet, is hij flink gehavend. Heeft her en der een ongelukje gehad, en verzekeringsgeld is opgegaan aan bacardi i.p.v. te laten repareren. Kortom: de schade zit er nog. En als bonus, krijg je de gratis roest erbij!
De kilometers vallen wel mee 156xxx. Je zou het moeten lopen, dan is het allerjezus veel.
De uitlaat maakt wat lawaai, dussuhhh dikke tuning jonguh! Ohnee het is alleen geen tuning.
Binnenkant? Ja gebruikt... drankie, happie... de laatste tijd in de auto gedaan omdat de horeca dicht is he. 🤷🏻‍♀️
Ik heb er 2 sleutels bij, dus als je de ene kwijt bent, of niet meer kan vinden is er nog een reserve sleutel. Ik moet alleen even kijken of ik hem kan vinden, want ik ben hem kwijt.
Heeft centrale vergrendeling en stuurbekrachtiging. Dus die sterke rukarmen heb je niet nodig hij stuurt zo licht als een veertje.
Hij heeft ook nog A-P-Ka.
Vorige week is het mormel gekeurd en dus tot 26 oktober 2021 apk. Ongeveer even lang als de toekomstige lockdown dus.
Eerste eigenaar. Kan wel zeggen zuinig op geweest, maar dat was ik niet.
De prijs.
Ook niet geheel onbelangrijk. Bieden vanaf 250. Dus Abi, kom niet wat is lagste prijs. 250. Euro's geen roepies, lira's of dirham. Euries.
Pas reageren als die heks die naast je zit op de bank toestemming geeft. Je gewoon knaken hebt, want ik ga niet tot de 20e wachten.
:HA:
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Die is heel grappig!
ach.. ik doe ook maar wat..
Iemand nog een bankstel nodig?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
04-01-2021 16:32
Iemand nog een bankstel nodig?

Afbeelding
Daar wil ik nog niet op gaan zitten tijdens een stoelendans.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
04-01-2021 16:38
Daar wil ik nog niet op gaan zitten tijdens een stoelendans.
Smerig he :sick:
prada schreef:
04-01-2021 16:48
Smerig he :sick:
Kan nog prima een ronde mee!
Doe een goed bod en ik ben vlot
friezinnetje2014 schreef:
04-01-2021 16:52
Kan nog prima een ronde mee!
Doe een goed bod en ik ben vlot
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha.. ik zou mijn hond er nog niet op laten liggen. Te goor.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd zie ik op de weggeef/verkoophoeken zoveel ruzies of heftige reacties niet normaal.
Sindsdien lees ik elke dag even!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Krulliebollie73 schreef:
04-01-2021 18:34
Hahaha.. ik zou mijn hond er nog niet op laten liggen. Te goor.
Dat waren ook een beetje de reacties op FB :proud:
IBIopviva schreef:
04-01-2021 18:38
De laatste tijd zie ik op de weggeef/verkoophoeken zoveel ruzies of heftige reacties niet normaal.
Sindsdien lees ik elke dag even!
Genieten is dat.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
04-01-2021 21:15
Genieten is dat.
Ja mensen lijken hun frustraties graag te botvieren op onbekende. Tamelijk bizar moet ik zeggen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik had twee dingen gratis af te halen erop gezet.
Item 1 was een boek. Allemaal ‘ja graag’s’ en vervolgens geen reacties meer. De laatste wilde hem hebben. Ik zeg ‘kom maar halen’. Reactie: ‘is goed, kom eraan’.
Ik was er ook wel weer klaar mee. Ze weten niet eens waar ik woon.

Item 2: ook populair want ja, gratis he. Allerlei vragen over een onbenullig ding. Nou uiteindelijk zou meneer het komen halen. Uur van te voren een bericht dat hij er toch vanaf ziet want ‘voelde niet goed’.

Jaaaaaajaaaa O_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven