hoe zit het met privacy op hyves?

27-07-2007 21:06 43 berichten
Zag net een discussie van even geleden op relaties over hyves en privacy. Weet zelf niet goed hoe het precies werkt met hyves.

Wie kan me wat info geven?

Wat zien anderen van wat je invult?

Degenen die je als vrienden hebt staan zien je achternaam. Kunnen vrienden van vrienden, die jouw profiel aanklikken, die ook zien?

En wiet ziet je email-adres? Zien vrienden die? Zien vrienden van vrienden die?

Je kunt ook op naam zoeken. Wat zien mensen die dat doen dan van je profiel?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje een account gehad daar maar ik heb hem weer verwijderd. Ik vind het wel leuk om te zien wat er van mensen geworden is maar daar houdt mijn interesse verder ook wel op...

snap ook niet dat er echt veel mensen zijn die hun hele hebben en houden zo op internet zetten.... tis niet bepaald een gesloten netwerk ofzo en volgens mij vergeten mensen dat wel eens...

:)
Montanaxx schreef op 22 augustus 2007 @ 21:56:

Ik zag iets nieuws bij Hyves, er worden nu suggesties gegeven van mensen die je misschien kent. Weet iemand hoe dit werkt? Want er staan ook mensen bij met wie ik geen links (gemeenschappelijke vrienden) op Hyves heb. Hoe kan dit dan???? Ik vind dat wel eng!

Het kunnen ook mensen zijn vanuit je hotmail account: die op het moment dat je lid werd van hyves in je contact lijst van de msn stonden en die hyves je destijds daarom als suggestie heeft voorgesteld om uit te nodigen ook lid te worden. Ik heb dit ook gehad: die mensen staan allang niet meer in mijn contacts en dat emailadres gebruik ik niet eens meer, maar hyves had ze blijkbaar wel onthouden!

Ik vond dat heel griezelig, voor mij reden om hyves niet meer te gebruiken!
tubbetje schreef op 27 augustus 2007 @ 10:22:

[...]

Het kunnen ook mensen zijn vanuit je hotmail account: die op het moment dat je lid werd van hyves in je contact lijst van de msn stonden en die hyves je destijds daarom als suggestie heeft voorgesteld om uit te nodigen ook lid te worden. Ik heb dit ook gehad: die mensen staan allang niet meer in mijn contacts en dat emailadres gebruik ik niet eens meer, maar hyves had ze blijkbaar wel onthouden!

Ik vond dat heel griezelig, voor mij reden om hyves niet meer te gebruiken!

Ja, dat zal het wel zijn dan. Zou het zelfs misschien zo kunnen zijn dat hyves suggesties geeft van mensen bij wie jij in hun hotmail-adresboek staat, maar zij niet in dat van jou? Er staan bij mij namelijk ook 2 mensen bij die geen vrienden van vrienden zijn, maar óók niet in mijn adresboek van hotmail staan!

Maar het kan wel dat ze er wel in stonden toen ik me aanmeldde. Dat weet ik niet zeker.
Even een vraagje van een Hyvesleek: Stel je hebt zo'n hyves-dinges :)

Wanneer iemand niet een hyveslid is en die persoon gaat kijken op je hyves-geval, kun je dit dan ook zien? M.a.w, kun je zien wie je pagina dan bekeken heeft?

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat Hyves mij enerzijds wel leuk lijkt, maar ik zit er inderdaad niet echt op te wachten dat iedereen mij kan traceren op internet. Dan heeft MSN toch mijn voorkeur.
Tegenwoordig kun je aangeven wie je hyvesprofiel mogen zien: iedereen, alleen hyvers, vrienden van vrienden of alleen vrienden. En je kunt ook aangeven wie je krabbels mogen lezen, die kun je onzichtbaar maken.

Goede zaak.
ika35 schreef op 27 juli 2007 @ 21:06:

Zag net een discussie van even geleden op relaties over hyves en privacy. Weet zelf niet goed hoe het precies werkt met hyves.

Wie kan me wat info geven?

Wat zien anderen van wat je invult?

Degenen die je als vrienden hebt staan zien je achternaam. Kunnen vrienden van vrienden, die jouw profiel aanklikken, die ook zien?

En wiet ziet je email-adres? Zien vrienden die? Zien vrienden van vrienden die?

Je kunt ook op naam zoeken. Wat zien mensen die dat doen dan van je profiel?
Al die dingen kun je zelf instellen.
hallo mensen,

ik heb mijn ex vriend ook geconteroleerd omdat ik destijds dacht (toen was het mijn vriend) dat er iets grondig mis was. heb zijn paswoord goed geraden op de hyves. (dus niet gehacked)en ik zag in zijn inbox inderdaad een aantal mailtjes van 3 vrouwen staan. heb hun (in zijn naam natuurlijk) gemaild dat hij niet met haar meer te maken wilde hebben.

maar nu 3 maanden later zie ik dat hij zijn hyves gegevens verranderd en ik kan er niet meer in.

wellicht zal hij erachter komen dat er onrechtmatige mailtjes vanuit zijn naam verstuurd zijn, en zal misschien mij aansprakelijk stellen. (ja mensen, spijt komt na de zonde....)

IN HOEVERRE BEN IK STRAFBAAR???? is dit smaad? of een belediging? EN kan hyves mijn IP adres aan hem verstrekken? hoe hoog neemt de politie dit op? gaan ze dit achterhalen?...

ik heb gemaild dat hij niets meer met haar te maken wilde hebben. verder niets....

maak me echt heeeel erg veel zorgen!!
Alleenal je voornaam gebruiken geeft via google andere site hits, ik gebruik daar danook 'n hele andere naam dan waardan ook.. (Fake) Als andere site's hier aan mee gaan doen, gaan die site's ook 'n fakenaam krijgen..

@Guccigirl: er zit volgensmij geen briefgeheim op oid.. Maar wat je doet/hebt gedaan, is ethisch gezien niet echt goed te praten.. ;-]
Ik heb ook een vraag over Hyves;

Heb daarnet iemand geblokkeerd die geen vriend van mij is. Wel een vriend van een vriend en daardoor kan hij wel op mijn site kijken. Weet iemand wat hij nou te zien krijgt als hij mijn site opzoekt?? Ik wil namelijk niet dat het al te bruut overkomt, maar deze getrouwde man van 51 (ik ben 30) heeft gewoon 30x naar mijn foto's zitten gluren, vond het een rotidee....

Hoor het graag!
Ik heb hem overigens daarnet maar weer ge-de-blokkeerd. En de foto's op alleen vrienden gezet.

Ja ja, ik weet het ook wel, eigen stomme schuld.

Fijne avond!
Hoe kan je dan zien dat iemand 30 x je foto's heeft bekeken?
per foto kun je dat zien volgens mij, hoevaak er naar gekeken is, volgens mij niet p.p als je geen betalend member bent..

Overigens weet ik niet hoe dat zit als je dus wel betalend lid bent van hyves..
Lieve Forummers,

Pas op met Hyves; persoonlijke aanvallen in de vorm van krabbels (die bij mij voor iedereen zichtbaar waren; ik wist niet beter) kunnen uit onverwachte hoek komen. In mijn geval van een man die ik niet eens kende (ook zijn hyves-vrienden kwamen me niet bekend voor). Dit heerschap heeft iets zeer belastends over mij op de krabbel gezet. Het stond er al een paar dagen op voordat ik het ontdekt had; iedereen heeft dit dus kunnen lezen. Ik ben me rotgeschrokken en wilde meteen van Hyves af. Dit had nogal wat voeten in de aarde; het is nog niet zo simpel om je account af te sluiten. Een goede les; privacy is erg belangrijk, maar dat moet je in dit digitale tijdperk wel zelf bewaken.

groetjes
Als jij zorgt dat alleen vrienden je kunnen krabbelen is er niets aan de hand.
Ik heb mijn profiel gewoon "niet zichtbaar" gemaakt voor iedereen die geen Vriend is. Wil je toch op mijn profiel kijken zal ik eerst je vriendschapsverzoek moeten goedkeuren.

Zo heb ik zelf in de hand wie wat kan zien, geen probleem.
Hoe kan iemand die je niet kent iets belastends over je neerzetten trouwens?
Hij kent haar waarschijnlijk wel, maar alleen van 'n foto of iets anders.. Ze bedoeld waarschijnlijk niet op persoonlijk niveau.. :)
Ik ken hem niet en heb hem ook nog nooit gezien; dat maakte het juist zo griezelig dat hij wel iets zeer belastends over mij wist (dit ga ik hier niet herhalen wat dat is, want dat in deze context niet relevant.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven