Hotmail geblokkeerd

06-04-2023 20:27 74 berichten
Mijn hotmail is om een of andere rare reden geblokkeerd. Vanmiddag kon ik het account nog openen en probeerde ik een mail te verzenden naar diverse bekende adressen (dus niets raars). Maar deze kon vanwege een fout in een van de adressen niet verzonden worden. Heel apart.
Opeens kreeg ik de melding dat het account geblokkeerd was omdat ik me niet aan de voorwaarden heb gehouden (of zoiets) en moest een code opvragen die ik per sms binnenkreeg. Alleen kon ik toen nog steeds niet verder. Kon wel mailtjes lezen maar niets versturen.
Opnieuw een code aangevraagd en nog steeds kon ik geen mails verzenden. Wel openen. Na paar keer opnieuw een code te hebben opgevraagd krijg ik nu de melding dat er teveel pogingen zijn gedaan en ik het over een week nog maar een keer moet proberen.

Iemand ook zoiets meegemaakt en duurt het ook een week voor je weer je account in kan.
Ik lees horrorverhalen dat het helemaal nooit meer lukt om je account in te gaan.

Alles staat erin, loonstroken, jaaropgaven, contact met diverse zorgverleners. DigiD is gekoppeld aan dit account.
Is outlook te bereiken en kunnen zij de blokkering opheffen?
Als dit account voorgoed geblokkeerd is, vrees ik het ergste
Nee,
wel dat ik op 140% van mijn capaciteit zit en ik nu niets meer mag versturen.
Heb jij die melding ook eerder gehad misschien en is dat waarom je je niet aan de voorwaarden zou hebben gehouden?
Huh nee niet gehad. Ik heb geen melding ontvangen.
Bedoel je dat je account vol zit zeg maar voor 140 %?
En hoe ga jij het oplossen. Moet je dan mails gaan verwijderen dus je mappen leegmaken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zat ook over mijn capaciteit van opslag heen maar kon nog wel mails openen en versturen, ben toch maar als een gek afgelopen weekend zooi gaan wissen.
Mijn schoonmoeder kon ook niks meer met haar mail daar hebben we dat ook voor gedaan.
Misschien dan toch kijken of je een klantenservice of zo kan bereiken?
Juliette schreef:
06-04-2023 20:33
En hoe ga jij het oplossen. Moet je dan mails gaan verwijderen dus je mappen leegmaken?
Ja dat heb ik dus wel gedaan, bijlagen van mails, foto’s etc verwijderd.
Ik heb een keer speciaal een Twitteraccount aangemaakt om hulp aan Microsoft Helpt te vragen. Ze antwoorden en zeggen wat je kan doen.
dolfje schreef:
06-04-2023 20:34
Ik zat ook over mijn capaciteit van opslag heen maar kon nog wel mails openen en versturen, ben toch maar als een gek afgelopen weekend zooi gaan wissen.
Mijn schoonmoeder kon ook niks meer met haar mail daar hebben we dat ook voor gedaan.

Heeft iemand ervaring met de klantenservice??

Want ik lees horrorverhalen dat het account voorgoed gesloten is.
Wat ik al zeg, jaaropgaven, digig d, mails met diverse zorgverleners. Dat kan toch niet zomaar weg zijn.
Quincy2 schreef:
06-04-2023 20:36
Ik heb een keer speciaal een Twitteraccount aangemaakt om hulp aan Microsoft Helpt te vragen. Ze antwoorden en zeggen wat je kan doen.

Zo ja natuurlijk

Goede tip
dolfje schreef:
06-04-2023 20:34

In het vervolg ga ik idd alles dat ik bestel via een apart account doen.

Scheelt een hoop reclame.

Ik hoop dat ik het account terug krijg.
Hoe zie je wat je capaciteit is?
Cum non tum age
Ja, ik ben nu bezig.

Bovenin krijg ik een licht roze balk met de tekst:
Uw opslag is vol. U kunt geen berichten ontvangen of verzenden.

En links beneden staat Microsoft Storage.
Die staat nu, nu ik als een gek bezig ben met omzetten op 113%

Ik sorteer op grootte en ben nu al die foto's eruit aan het plukken. Die zijn per stuk meer dan 5 MB, dus dat schiet op.
Ik maak er nu een gewoonte ( tenminste dat probeer ik) van om onbelangrijke mails meteen te verwijderen en de prullenbak regelmatig te legen.

Bij mij is de opslag nog 82% vol. Moet nog meer uitruimen maar had van de week ff geen zin meer.
Vanaf 4,5 gb opslag krijg je meldingen dat je moet opschonen. Ik zou zoiets niet negeren.
Doreia* schreef:
06-04-2023 20:46
Ja, ik ben nu bezig.

Bovenin krijg ik een licht roze balk met de tekst:
Uw opslag is vol. U kunt geen berichten ontvangen of verzenden.

En links beneden staat Microsoft Storage.
Die staat nu, nu ik als een gek bezig ben met omzetten op 113%

Ik sorteer op grootte en ben nu al die foto's eruit aan het plukken. Die zijn per stuk meer dan 5 MB, dus dat schiet op.
Dat had ik ook ineens van de week en geen geduld want ik wilde wat mailen dus ik betaal nu 1,99 p maand. Ga ik later wel een keer schonen en dan zeg ik dat evt weer op.

To misschien kun je de klantenservice bellen of mailen
Bergje65 schreef:
06-04-2023 20:57
Vanaf 4,5 gb opslag krijg je meldingen dat je moet opschonen. Ik zou zoiets niet negeren.
Ik heb dit nooit gehad. Ik heb dit account zeker al 10 jaar of langer

Twitteraccount gaat het ook niet worden. Want er wordt om mijn email gevraagd ter verificatie. En geboortedatum. En ik weet niet meer wat ik daar ooit op heb ingevuld. Omdat je bij die stomme twitterkalender het jaartal niet kan wijzigen heb ik denk ik ooit iets ingevuld. Maw je moet dus per maand terugtikken.
Vanaf 2023 naar de jaren 60 zeg maar.
Ja de klantenservice ga ik morgen bellen

Even voor de zekerheid en veiligheid is dit het nummer 020 - 500 1500?

Je hoort zulke rare dingen.
Ik heb net de map verzonden mails eens zitten wissen, dat scheelt ontzettend veel! Zit nu onder de 2 gb.
Je bent er niet mee geholpen maar ik had gisteren problemen met hotmail want de site deed het niet en een beveiligingscertificaat werkte niet waardoor ik ook melding kreeg. Las toen ik ging googlen dat hotmail/outlook de laatste tijd vaker problemen heeft met de website en ik las ook dat er meer mensen ineens geblokkeerd waren.

Hier is een link voor het opheffen van de blokkade: https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... f2a1f8a4c4

Nog een handige link: https://support.microsoft.com/contactus ... f2a1f8a4c4
TsumTsum schreef:
06-04-2023 21:16
Je bent er niet mee geholpen maar ik had gisteren problemen met hotmail want de site deed het niet en een beveiligingscertificaat werkte niet waardoor ik ook melding kreeg. Las toen ik ging googlen dat hotmail/outlook de laatste tijd vaker problemen heeft met de website en ik las ook dat er meer mensen ineens geblokkeerd waren.

Hier is een link voor het opheffen van de blokkade: https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... f2a1f8a4c4

Dank je maar ik heb een aantal keer de codes opgevraagd (omdat het niet lukte om te mailen) en toen kreeg ik de melding dat ik te vaak een nieuw code had opgevraagd en uit veiligheid het account niet gedeblokkeerd kan worden en ik het over een week nog maar een keer moet proberen.

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand ervaring dat een account na een week toch nog gedeblokkeerd wordt.
TsumTsum schreef:
06-04-2023 21:16

Nog een handige link: https://support.microsoft.com/contactus ... f2a1f8a4c4

Je 2e link ga ik proberen
Deze melding kreeg ik trouwens vanmiddag :

Als u zich probeert aan te melden bij uw account en een bericht hebt ontvangen dat het is vergrendeld, komt dit omdat activiteiten die aan uw account zijn gekoppeld, mogelijk in strijd zijn met onze gebruiksvoorwaarden.

Dit was nadat ik een mail probeerde te versturen en ik werd toen geblokkeerd.
Ik ga het morgen proberen via deze link

https://answers.microsoft.com/nl-nl/sea ... e&dir=Desc

Mocht iemand hetzelfde probleem ondervinden misschien wel handig om te delen.
Succes en sterkte Juliette!
Ondanks je vervelende situatie, dank dat je mij even de sense of urgency hebt gegeven en daarom zit mijn mailbox nu op 95%.

Later ga ik wel weer verder met opschonen. Ik zorg dat ik onder de 100% blijf.
Doreia* schreef:
06-04-2023 21:52
Succes en sterkte Juliette!
Ondanks je vervelende situatie, dank dat je mij even de sense of urgency hebt gegeven en daarom zit mijn mailbox nu op 95%.

Later ga ik wel weer verder met opschonen. Ik zorg dat ik onder de 100% blijf.

Blij dat ik je heb kunnen helpen. Er zijn dus meer problemen met hotmail? Lees je ook ergens dat het goedkomt na die week 😞.

Ik wist echt niet dat er een limiet aan zat.
Ik hoop nog dat een forummer zich meldt en mij gerust kan stellen. Dit zit me niet lekker.

Volgende week een afspraak bij de BD maar ik kan nu niet bij mijn salarisstroken en jaaropgaven.

Deze ga ik in het vervolg maar opslaan en op een usb zetten als extra backup.
Misschien ook een goede tip voor hier.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven