iMac wachtwoord kwijt..

26-05-2015 19:57 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik een nieuwe iMac aangeschaft model medio 2014.

Hij draait op OSX Yosemite.

Nu heeft Word een update wat ik dus niet kan doen omdat hij mijn gebruikerswachtwoord niet meer herkend.

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd maar helaas.

Omdat ik hem pas heb dacht ik dat ik m wel terug kon zetten naar fabrieksinstellingen.

Maar nu vraag ik me af of ik dan mn officepakket wat ik heb gekocht met 1 licentie voor maar 1 computer dan niet meer kan gebruiken.

De meningen zijn verdeeld. Ikzelf denk dat ik m dan niet meer kan gebruiken.

Als ik google gaat het meestal over de oplossingen van een eerder besturingsysteem en niet Yosemite.

Zojuist wilde ik iets downloaden wat dus niet ging omdat mn Mac zn beveiligingsinstellingen het niet toelaten. En daarvoor had ik weer mn ww nodig wat ik niet heb.
Ik neem aan dat je een Apple ID hebt? Lees het volgende hulpartikel eens:

OS X: Apple ID kan worden gebruikt om het wachtwoord van een gebruikersaccount opnieuw in te stellen

https://support.apple.com/nl-nl/HT202274
Jij moet echt de Apple-servicedesk bellen.

Dit zijn te dure grapjes om maar even wat te gaan uitproberen. De eerste 90 dagen krijg je rondom de klok gratis ondersteuning. Die zul jij er op hebben zitten denk ik?

Zelfs als het wel wat kost, ik zou bellen.
Heb je die office licentie online gekocht? Ik heb de mijne online gekocht en als ik inlog op mijn Microsoft account kan ik een overzicht zien van mijn gebruikte licenties en is er de mogelijkheid een licenties op te heffen zodat de code weer "vrij" komt. Zo heb ik office al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd na het herstellen van mijn laptop.
En anders kun je gemakkelijk Apple Support bellen. Check hier of je met je apparaat nog in aanmerking komt voor gratis telefonische ondersteuning:

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Zo niet, dan betaal je in de meeste gevallen 29,- voor een maand ondersteuning.

Succes!
Ik heb mn Mac pas sinds 20 april dus nog geen 90 dagen!

Dat met de appleID werkt niet omdat die optie is uitgevinkt.

Zag net in mn Microsoftmail dat ik m overnieuw kan downloaden (office)

Ik heb het pakket ook in de winkel erbij gekocht dus niet online een licentie gehad.

Bedankt voor de tips. Ga eerst met Apple bellen morgen!
Net de servicedesk gebeld.. Ik heb m bij een zaak gekocht wat niet direct Apple is en daar stond hij al 150 dagen in het magazijn en zouden de 90 dagen vervallen! Nu moet ik de factuur doormailen dis ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven